Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Hvordan var riene dine andre fødsel? Sammenlignet med første.. Mine rier ved første fødsel var litt som menssmerter, bare i magen. Anonymous poster hash: d6e7c...87a
Plutselig_gravid Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Med første hadde jeg begge plasser, men mest i ryggen. Trodde jeg skulle dø. Med andre satt riene i magen.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Syns det var mye det samme i grunn. Vondt som fy og smerter all over. Anonymous poster hash: 0b917...86b
Kanutten83 Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Mine rier har kun sittet i korsryggen alle 3 gangene
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Med første hadde jeg modningsrier i to døgn før aktiv fødsel. De satt i ryggen, ingenting i magen (riene under aktiv fødsel satt også kun i ryggen). Fødsel andre gang føltes som disse modningsriene, men med litt mer menssmerter/magesmerter. Kan nevne at vi knapt rakk sykehuset, da jeg trodde det var kynnere og modningsrier og ikke ordentlige rier... Anonymous poster hash: 9009e...f25
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Med første hadde jeg modningsrier i to døgn før aktiv fødsel. De satt i ryggen, ingenting i magen (riene under aktiv fødsel satt også kun i ryggen). Fødsel andre gang føltes som disse modningsriene, men med litt mer menssmerter/magesmerter. Kan nevne at vi knapt rakk sykehuset, da jeg trodde det var kynnere og modningsrier og ikke ordentlige rier... Anonymous poster hash: 9009e...f25 Oi..kanskje greit å reise inn litt tidligere denne gang da (med første kom jeg inn med 5 cm åpning 11t før hun var ute) Anonymous poster hash: d6e7c...87a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Med første hadde jeg modningsrier i to døgn før aktiv fødsel. De satt i ryggen, ingenting i magen (riene under aktiv fødsel satt også kun i ryggen). Fødsel andre gang føltes som disse modningsriene, men med litt mer menssmerter/magesmerter. Kan nevne at vi knapt rakk sykehuset, da jeg trodde det var kynnere og modningsrier og ikke ordentlige rier... Anonymous poster hash: 9009e...f25 Oi..kanskje greit å reise inn litt tidligere denne gang da (med første kom jeg inn med 5 cm åpning 11t før hun var ute) Anonymous poster hash: d6e7c...87a Kan absolutt være en idè, i hvert fall få en sjekk av åpning om du er i tvil om det er i gang eller ikke... Kan nevne at siste fødsel er den beste jeg har opplevd, til tross for at det ble styrtfødsel og ikke tid til noen form for smertelindring. Har mye mindre plager i ettertid også. Lykke til Anonymous poster hash: 9009e...f25
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde lang latenstid med nr 1, så med nr 2 skjønte jeg ikke at jeg var i fødsel. Fikk panikk da jeg ikke klarte å puste meg gjennom rie nr 1 en gang. Tenkte at to døgn med dette går ikke. Fikk mannen til å ringe føden fordi jeg var redd for å skade baby når jeg ikke klarte roe meg. Føden sa vi kunne komme inn så de kunne hjelpe meg til å slappe av. Jordmor ville sjekke om modningen var i gang, og ble da overrasket med full åpning... Anonymous poster hash: b668c...f06
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Like rier. Like rask fødsel. Alt var likt Anonymous poster hash: 7e1bd...45f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Begynte som menssmerter første gang her også. Andre gang var det som et bånd som strammet og slapp rundt både mage og rygg. Det tok seg veldig raskt opp. Mye kraftigere og effektive andre gang. Anonymous poster hash: 82a33...622
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Prikk like! Satt i hele magen og nedover i lårene. Som menssmerter x 1000. Anonymous poster hash: e88c5...7a4
Krumelur Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Ligna på menssmerter, etterhvert kjennes det jo ut som om man rives opp fra innsida. 17 timer med rier første fødsel, epidural og drypp og hele pakka. To timer med rier andre fødsel, ingen smertelindring. Foretrekker helt klart den siste, selv om det var rimelig intenst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå