Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Men hvor kan jeg henvende meg for å få hjelp uten å gå gjennom fastlegen i første omgang i hvert fall? Jeg er singel, barnløs, har liten kontakt med familie og heller ikke noe sosialt nettverk jeg søke støtte hos. Hva gjør jeg? Bøygen for å søke hjelp er utrolig stor, men jeg må nok bite det i meg. Er det noen her som har hatt problem med alkohol og fått hjelp med det, og kan fortelle meg litt om hvordan det var? Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Bustetroll Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes flere organisasjoner du kan henvende deg til. Google det, så vil du få opp flere alternativet!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 AA - anonyme alkoholikere må da være perfekt for deg? http://www.anonymealkoholikere.no/aafordeg/aafordeg.php Du skal være stolt over at du har innsett at du har et problem! Det lover godt... Lykke til Anonymous poster hash: a0ddd...a05
frk Nilsen Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Hva med AKAN på jobben? eller AA som #3 nevner Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Hva med AKAN på jobben? eller AA som #3 nevner Lykke til! AKAN på jobben? Anonymous poster hash: 49f32...d2d
frk Nilsen Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Hva med AKAN på jobben? eller AA som #3 nevner Lykke til! AKAN på jobben? Anonymous poster hash: 49f32...d2d http://akan.no/
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 AA - anonyme alkoholikere må da være perfekt for deg? http://www.anonymealkoholikere.no/aafordeg/aafordeg.php Du skal være stolt over at du har innsett at du har et problem! Det lover godt... Lykke til Anonymous poster hash: a0ddd...a05 Takk Er det noen som vet hva som skjer hvis jeg ringer AA? Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Hva med AKAN på jobben? eller AA som #3 nevner Lykke til! AKAN på jobben? Anonymous poster hash: 49f32...d2d http://akan.no/ Takk for tips Men AKAN er vel for arbeidsgiver, eller misforstår jeg helt? Uansett ønsker jeg ikke jobben involvert. Anonymous poster hash: 49f32...d2d
frk Nilsen Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Hva med AKAN på jobben? eller AA som #3 nevner Lykke til! AKAN på jobben? Anonymous poster hash: 49f32...d2d http://akan.no/ Takk for tips Men AKAN er vel for arbeidsgiver, eller misforstår jeg helt? Uansett ønsker jeg ikke jobben involvert. Anonymous poster hash: 49f32...d2d Du som arbeidstaker kan ta kontakt med akan på din arbeidsplass om du ønsker hjelp den veien. Hos oss er det representanter fra de ansatte og fra ledelsen. Hvis du ikke ønsker å involvere jobben så er nok AA det beste for deg. Nok en gang lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg vet egentlig ikke hva jeg trenger, er ikke sikker på problemet mitt er stort nok til å få hjelp engang. Grunnen til at jeg ikke ville ta kontakt med lege i første omgang er at fastlegen min har ferie i 6 uker og vikarlegen går jeg ikke til med dette. Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg går til samtalebehandling, men trenger da ikke sykemelding for det? Jeg har to eller en time i uken, men jeg er jo på jobb resten av tiden. Anonymous poster hash: de783...52d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Hva som er de gode tilbudene, avhenger en del av hvor du bor. Begynn med en prat med fastlegen. De bruker å ha god oversikt. Om du bor i nærheten av Oslo, kan jeg anbefale Incognito Klinikken (ja, de skriver det med orddelingsfeilen, de har veldig godt rykte). Anonymous poster hash: a9be3...64d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg går til samtalebehandling, men trenger da ikke sykemelding for det? Jeg har to eller en time i uken, men jeg er jo på jobb resten av tiden. Anonymous poster hash: de783...52d Nei, det var nå mer fordi hun ikke ville blande inn lege eller arbeidsgiver. Det er vanskelig å skjule at man er borte så regelmessig, og mange får sykemeldingsdager for slikt. Anonymous poster hash: 65f80...a80
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg går til samtalebehandling, men trenger da ikke sykemelding for det? Jeg har to eller en time i uken, men jeg er jo på jobb resten av tiden. Anonymous poster hash: de783...52d Kan jeg spørre hvordan du kom dit du er nå? Hvordan tok du tak i problemet ditt? Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg vet egentlig ikke hva jeg trenger, er ikke sikker på problemet mitt er stort nok til å få hjelp engang. Grunnen til at jeg ikke ville ta kontakt med lege i første omgang er at fastlegen min har ferie i 6 uker og vikarlegen går jeg ikke til med dette. Anonymous poster hash: 49f32...d2d Hvis du syns det er et problem så er det antageligvis det. Hvis du tenker avrusing og behandling etter det kan det hende det er greit å vente til legen er tilbake. Ikke sikkert du får noe hjelp nå i ferien heller om ikke problemet er akutt. Hvis du selv mener det er forsvarlig å vente, selvsagt. Anonymous poster hash: 65f80...a80
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg går til samtalebehandling, men trenger da ikke sykemelding for det? Jeg har to eller en time i uken, men jeg er jo på jobb resten av tiden. Anonymous poster hash: de783...52d Nei, det var nå mer fordi hun ikke ville blande inn lege eller arbeidsgiver. Det er vanskelig å skjule at man er borte så regelmessig, og mange får sykemeldingsdager for slikt. Anonymous poster hash: 65f80...a80 Har ikke sagt at jeg ikke vil blande inn lege da Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Det finnes mange tilbud, både i spesialisthelsetjenesten og på lavterskelnivå. Hva tenker du selv at du trenger? Om du trenger samtalebehandling må du uansett sykemeldes og da må legen din på banen. Det samme hvis du ønsker avrusing, da må du henvises av lege eller kommunen(som fordrer at du har en kontakt i rustjenesten). Legen har taushetsplikt, han forteller ikke til vennene sine at han har henvist deg noe plass. Flott at du ønsker å ta tak i problemene dine! Anonymous poster hash: 65f80...a80 Jeg går til samtalebehandling, men trenger da ikke sykemelding for det?Jeg har to eller en time i uken, men jeg er jo på jobb resten av tiden. Anonymous poster hash: de783...52d Nei, det var nå mer fordi hun ikke ville blande inn lege eller arbeidsgiver. Det er vanskelig å skjule at man er borte så regelmessig, og mange får sykemeldingsdager for slikt. Anonymous poster hash: 65f80...a80 Har ikke sagt at jeg ikke vil blande inn lege da Anonymous poster hash: 49f32...d2d Du skrev at du ikke ville gå gjennom fastlegen i første omgang. Det var bare for å forklare Anonymous poster hash: 65f80...a80
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Det hun skrev var at fastlegen hadde ferie, og at hun ikke ville blande inn turnus lege
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Er det ingen som har vært gjennom dette selv? Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #21 Skrevet 8. juli 2015 Det hun skrev var at fastlegen hadde ferie, og at hun ikke ville blande inn turnus lege Ikke I første innlegg. Men hvorfor henge seg opp i detaljer? Anonymous poster hash: 65f80...a80
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #22 Skrevet 9. juli 2015 Dytter litt Hi Anonymous poster hash: 49f32...d2d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #23 Skrevet 9. juli 2015 Kjære Hi... Jeg har over tid utviklet et alkoholproblem selv... Begynte med å drikke noen cider hver kveld for å senke skuldrene... Så ble det noen glass vin... Og etter en stund innså jeg at jeg hadde utviklet en avhengighet... Jeg måtte drikke hver dag.... Var bare å ta grep før det utviklet seg til et ennå større problem... Jeg var ærlig med legen og ba om å få resept på antabus. Det fikk jeg og de tar jeg når trangen til å drikke kommer over meg. Anonymous poster hash: e1591...32c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #24 Skrevet 9. juli 2015 Hva med dette fjellbekk-senteret? Anonymous poster hash: 1df23...a1a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #25 Skrevet 9. juli 2015 Hva gjør en barnløs alkoholiker på et gravid/mammaforum?? Anonymous poster hash: 19214...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå