Gå til innhold

Minifom mot luftsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 3 uker som får så luftsmerter etter måltider. Han raper godt stort sett etter hvert måltid, men det virker ikke som det er nok. Han krøker seg, sliter med og finne roen etter mat. Ser han er kjempetrøtt, men får ikke sove.

Kan minifom være til hjelp? Bruker man det lengere?

Brukte det til sønnen min for 8 år siden, men han hadde kolikk, så det var ikke til noe hjelp. Men nå er det ikke kolikk (foreløpig hvertfall, håper ikke dette er forløpet til kolikk heller....)

Noen som har god erfaring med minifom?

Anonymous poster hash: 7ff92...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at det hjalp på min gutt, men du må gi det et par dager.

Prøv også å holde ham litt mer 'oppreist' når du ammer, sånn at luften stiger opp heller enn å gå ned i magen.

Og hvis du har en sterk utdrivningsrefleks, ta en liten pause til den avtar.

Skrevet

Ja, det kan hjelpe, gi det før mat.

Hadde det også litt slik med gutten min, det som var hans problem var at han hadde litt problemer med å bæsje.

For han hjalp det som regel å forsiktig massere anus med en varm fuktig klut.
Kan fort bli litt gris så ha en bleie under

Anonymous poster hash: 0b628...c2a
Skrevet

Ikke god erfaring med minifom. Fikk kraftig forstoppelse av den. 

Anonymous poster hash: 204fd...f29
Skrevet

Det hjalp sønnen vår, man må gi de 10 dråper før hvert eneste måltid. Det hendte en gang i blant at jeg glemte minifomen hjemme og det gikk bra, men ellers så ga vi til hvert måltid frem til han ble 3 mnd, da begynte han å fjerte veldig og trengte ikke minifom lenger. Tarmene modnes når babyer er ca 3 mnd. Vi rapa han etter hvert måltid men det hjalp ikke, han gråt mye og hadde nok en liten kolikk frem til vi kjøpte minifom.

Anonymous poster hash: a6cb8...abe

Skrevet

Takk for svarene!

Han får bæsjet, veldig mye faktisk så der er det foreløpig greit. Men holder øynene oppe for hard mage da storebror hadde veldig problemer med hard mage.

Får gå innom apoteket, forhøre meg litt.

Takk igjen 😀

Anonymous poster hash: 7ff92...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...