Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Hva gjør dere for at det skal forbli slik? Regner med det krever litt jobb fra begge parter? Hvordan beholde lykken? På hvilken måte gir og tar dere i forholdet? Anonymous poster hash: e5fc5...6df
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon! Snakke til hverandre, lytte til hverandre, tørre å snakke om hva som plager eller føles feil, være innstilt på å finne løsninger sammen, samarbeid, respekt og en saklig tone. Anonymous poster hash: 864e3...571
Parasoll☀️ Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon! Snakke til hverandre, lytte til hverandre, tørre å snakke om hva som plager eller føles feil, være innstilt på å finne løsninger sammen, samarbeid, respekt og en saklig tone. Anonymous poster hash: 864e3...571 + sex!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det som er viktig er å ha respekt for andre sine meninger, akseptere at man er forskjellig og vise hensyn. Blir å gi å ta, man kan ikke bare tenke på seg selv i et forhold, tror at alt for mange er egoister i dag. Samtidig så må man få være egoistisk på den måten at man må få ha litt alene tid og. Er de i forhold som krangler daglig, jeg skjønner ikke at de gidder å være i et sånt forhold. En del forventer å kunne leve som enslig i et forhold. Personlighetene må og klaffe, ikke alle kan være sammen. Anonymous poster hash: 24a25...bb6
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Skulle og nevne kommunikasjon men glømte det Viktig å få være seg selv og. Jeg har vært naiv og prøvd å være en som noen ekser liker, endret på meg for deres skyld og det ble bare helt feil. Jeg må få være meg i et fprhold og det får jeg være med mannen min Anonymous poster hash: 24a25...bb6
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Hver dag spør vi oss selv hva vi kan gjøre for å gjøre den andre glad den dagen. Vi går alltid utfra at den andre vil oss vel, også i en diskusjon. Vi prater sammen hver dag. Vi setter av minimum 30 min hvor vi sitter i hverandres armkrok og prater om stort og smått. Vi kliner som tenåringer hver dag. Vi sørger for å ha tid til sex. Anonymous poster hash: bd5b4...fa4
Mamma_til_2 Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon! Snakke til hverandre, lytte til hverandre, tørre å snakke om hva som plager eller føles feil, være innstilt på å finne løsninger sammen, samarbeid, respekt og en saklig tone. Anonymous poster hash: 864e3...571 + sex! Alt dette pluss litt egentid innimellom ( vin, kaffe etc med venner) uten at partner skal ha oppdatering hvert minutt og uten at man skal få kjeft om man drikker litt for mye eller kommer sent hjem☺
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Det er egentlig ganske vanskelig å svare på, det er så mange faktorer som spiller inn. Men jeg tror noe av det viktigste når man veldger å være i et forhold er å legge av seg noe av den egoismen som mange klager over i innleggene på denne siden. Begge må ha evnen til å sette livspartnerens behov like høyt som sine egne, legge til rette og gi av seg selv for at begge skal føle seg verdsatt, sett og elsket. Det er f.eks ikke noe problem å forsake noe av mitt for å gi rom til noe av hans, for neste gang gjør han det samme for meg. Det at jeg føler at han setter mine behov foran hans egne gjør at jeg virkelig ønsker å legge til rette for han og glede han. Da blir det en positiv spiral. Ellers er respekt og komunikasjon viktige komponenter. Ingen av oss ønsker å krangle, vi henger oss ikke opp i bagateller. Vi kjefter og smeller ikke på hverandre. Når alt dette er på plass er det ikke noe igjen å krangle om. Er det en ting som ikke er gjort bare gjør vi den, ikke løper etter den andre med sure kommentarer fordi det ikke er min jobb. Det viktigste er at begge bidrar, og at begge har det bra. Er det en uke mannen er sliten og lei gjør det ikke noe at jeg gjør mest hjemme for å avlaste han litt og gi han litt pusterom, for en annen uke er det jeg som trenger det samme, og får det. Vi har vært sammen i 18 år, gift i 15. Anonymous poster hash: 9adba...697
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Jeg tror det er viktig å være rause med hverandre og unne hverandre å ha det bra. Gjøre det man kan for hverandre og god kommunikasjon. Anonymous poster hash: 9f0ce...98a
Fru-IT Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Mannen jobber turnus og er borte i 3 uker. Da snakker vi sammen daglig på telefon, og får kjent litt på at vi savner hverandre. Når han er hjemme har vi god tid til å dyrke det fysiske i forholdet og nyter godene av å ha vært borte fra hverandre. Men jeg er veldig glad for at vi "tvinges" til å kommunisere i arbeidsukene hans, for god kommunikasjon er det viktigste i et forhold etter min mening. Og så er det jammen godt å få alenetid og styre dagen etter eget humør når han er borte 😉
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon! Snakke til hverandre, lytte til hverandre, tørre å snakke om hva som plager eller føles feil, være innstilt på å finne løsninger sammen, samarbeid, respekt og en saklig tone. Anonymous poster hash: 864e3...571 + sex! Amen! Gode evner til kommunikasjon, være løsningsorientert, kunne lytte uten å avbryte, aldri bli usaklig og, og det er faktisk veldig viktig(!), god sex Sex er litt det som skiller et velfungerende parforhold fra et velfungerende venneforhold, sånn satt på spissen. Dersom man ikke har et godt sexliv (og det må gjerne også jobbes med!) og en av partene egentlig ikke er fornøyd, kommer det til slutt til å tære på forholdet ved at den ene savner det så mye at det går utover livskvaliteten. Anonymous poster hash: cbbcb...361
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Vi bare er. Syns helt ærlig det ikke er no særlig jobb. Han elsker meg og ønsker meg et godt liv og visa versa. Da handler vi på en måte som er best for forholdet og familien. Anonymous poster hash: 15fd0...3e5
skjotta Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Tillit, kommunikasjon og intimitet... For oss er tillit alfa og omega. Vi stoler fullt på hverandre og har dermed veldig få konflikter. Skulle en konflikt dukke opp snakker vi det ferdig på en voksen måte.
MTF Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Kommunikasjon, respekt, tillit og nærhet (inkl. sex )
Parallellogrammet Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Tillit og kommunikasjon. Det jeg setter mest pris på i vårt forhold er de utrolig gode samtalene vi har hver eneste dag. Vi er likestilt når det gjelder barna og hus og heim. Mannen tar minst like mye ansvar som meg, han vasker klær, kjøper klær osv, aldri kranglet om hvem som gjør hva for begge gjør alt. Vi er veldig bevisste på at det er viktig og være snille med hverandre, og er tydelig på dette overfor barna også. vi gir hverandre plass til å dyrke fritidsinteresser og venner. Jeg vet ikke, vi bare liker hverandre og liker å være sammen å snakke med hverandre. Ikke pådratt oss noe bitterhet disse 15 årene. Det hjelper vel på at vi deler vår seksuelle preferanse med hverandre også. Endret 8. juli 2015 av Parallellogrammet
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Jeg vet ikke helt. Tror vi bare passer sammen slik at alt faller naturlig. Vi deler likt på gjøremål, matlaging, felles økonomi, samme sexlyst. Anonymous poster hash: 54085...db4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 Etter å ha vært i både gode og dårlige forhold ser jeg at forskjellen er bl.a at man ønsker hverandre godt istedet for å konkurrere. I dårlige forhold hender det at man surer over bagateller for å ta igjen for noe som skjedde i forrige uke. I gode forhold er ikke dette et tema. Man lar bagateller være, fordi de sjelden er viktige. Det viktige er jo at begge har det fint. Og når partneren min har det bra, har jeg det bra. Man lar den andre være seg selv. Bruker ikke tid på å fortelle mannen sin hvordan og når han skal gjøre ting, men lar han gjøre det på sin måte, fordi man stoler på at han gjør så godt han kan. Man setter ikke seg selv over partneren, men likestiller verdien på den man er og det man utfører, være det seg jobb, hobbyer, husvask eller barnestell. Ellers er kommunikasjon alfa og omega. Mannen din kan ikke lese tankene dine, så ikke vær sur for noe han "burde visst". Du har ikke sagt det høyt til ham, så han vet ingen ting. Ellers er det viktig å gi hverandre rom til alenetid, om det er fysisk å være alene, eller at man får være sosial med venner. Man trenger sitt eget rom i forholdet. Så er det viktig å snakke pent til og om hverandre. Ingen bygges opp av å få høre hvor dum de er. Gi masse klemmer og kyss, og ha sex så ofte dere kan. Anonymous poster hash: d8eea...480
Villbringebringebær Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Vi ler! Av oss selv når vi er urimelige, vi prioriterer hverandre deler gjerne en flaske vin i helgene og flørter og ler masse! I hverdagene har vi en super dynamikk og gjør det meste sammen. Vi trives godt som familie og det gjør oss glade vi har er veldig harmonisk barn noensinne for oss gjør at vi ikke går tom for energi. Vi prater om søt og ingenting, men forstår også godt at iblant er det deilig p gjøre hvert sitt. Men jeg blir lykkelig over st han prioriterer oss som familie og meg som kjæreste før alt annet da er jeg bare super glad og søt når han skal være med venner for han er så mye med oss og meg. Sex holder oss også nære, og om han er ekstra sliten gir jeg han ofte en bj Om jeg er ekstra sliten for han meg ofte ro og drar ut med barnet vårt eller rydder kjøkkenet eller noe. Det beste er at vi merker fort når den andre er sur og lar hverandre være da (med mindre vi er sure for Noe viktig som må prates om da) og etter en times tid er det kjedelig å være sur og vi ender opp i armkroken til hverandre mens vi slår litt på hverandre (knuffing) som ender i kos og lykke. Vi slår ikke hardt, men vi lekesloss liksom:) Vært gift i 10 år.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Mye bra er sagt er; ville hverandre godt, kommunikasjon og raushet overfor hverandre. Forståelse for at partneren kan ha dårlige dager og ikke mase og gnage om bagateller. Irriterer det meg til tider at sokker og undertøy på gulvet v sengen hans -ja, men velger bare å svelge det. Lar jeg det bare ligge havner d i skittentøyet tilslutt. Vi kan ha kvelder hvor vi er utslitte etter jobb og styr med barna, to under 4 år, at vi sitter stille i hvert vårt hjørne i sofaen og ikke si et ord til hverandre men fortsatt ha det fint. Vi unner hverandre helger vekk på turer og hobbyer, men avgrenser også slik at vi har tid sammen alle 4. Økonomien er stabil og vi er enige om det aller meste der. I bunn og grunn ingen store konflikter i hverdagslivet og vi setter pris på det vi har. Etter at vi fikk barn har jeg forelsket meg på nytt i han som den flotte pappaen han er og hvor glade barna våre er i han! <3 Men man har aldri noen garanti så hva fremtiden bringer vet jeg ikke men håper vi skal fortsette i A4 livet i mange år til! Anonymous poster hash: 326dc...a56
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Hva er velfungerende forhold? Vi er sammen i 14 år nå. Kommunikasjon,en klar beskjed om hva som er greit,absolutt ikke greit og det som kan snakkes om,sex,være sammen,lik stilling i forhold til svigerforeldre og mine foreldre,avstandsforhold til onkler og tanter,tilgivelse...egentid og samhold og riktig forhold mellom de to. Anonymous poster hash: 52f8e...1b0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #21 Skrevet 8. juli 2015 Hva gjør dere for at det skal forbli slik? Regner med det krever litt jobb fra begge parter? Hvordan beholde lykken? På hvilken måte gir og tar dere i forholdet? Anonymous poster hash: e5fc5...6df God kommunikasjon, at vi har ganske like interresser. Liker å gjøre ting sammen, men også ha rom for alenetid. For oss er ikke det viktigste å reke ute på byen, eller å reise på jente og gutteturer i fleng. Vi elsker å være sammen som familie, og gjøre ting sammen. Vi lar hverandre få dyrke sine egne interesser. Vi stoler på hverandre, så er ikke sjalu. Vi ler mye, ser tv serier sammen, går på turer sammen, vi koser oss sammen❤️ Anonymous poster hash: 5f3bc...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå