Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Vi var på legevakten etter at guttungen slo seg i hodet etter ett fall her for litt over en uke side. Jeg fortalte også at det kunne virke som om han hadde vondt i armen. Guttungen var veldig redd for legen så han valgte bare å observete armen. Så at han brukte den normalt. Guttungen har fortsatt vondt i armen så jeg kommer til å kontakte legekontoret for en ny sjekk i morgen. Men kan jeg be om å få en annen lege til å se på han, eller er det veldig rart? Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Vi var på legevakten etter at guttungen slo seg i hodet etter ett fall her for litt over en uke side. Jeg fortalte også at det kunne virke som om han hadde vondt i armen. Guttungen var veldig redd for legen så han valgte bare å observete armen. Så at han brukte den normalt. Guttungen har fortsatt vondt i armen så jeg kommer til å kontakte legekontoret for en ny sjekk i morgen. Men kan jeg be om å få en annen lege til å se på han, eller er det veldig rart? Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Litt rart kanskje? Ville ikke akkurat stolt på en ettårings dømmekraft i denne situasjonen? Gå heller med din egen magefølelse om hvorvidt legen gjorde det han skulle. Anonymous poster hash: 5608c...6e4
Direkte Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV? De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Det kan jo generelt være skummelt for en ettåring å være hos legen uansett. Jeg hadde ikke styret m å bytte, du finner vel en måte å tilrettelegge/berolige/holde etc slik at legen får undersøkt barnet? Anonymous poster hash: 320f4...5a4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV? De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel. Han er egentlig veldig fortrolig. Aldri opplevd han slik før. Så har tro på at det kan hjelpe å bytte. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV? De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel. Han er egentlig veldig fortrolig. Aldri opplevd han slik før. Så har tro på at det kan hjelpe å bytte. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Har han vært hos leve før da? Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV? De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel. Han er egentlig veldig fortrolig. Aldri opplevd han slik før. Så har tro på at det kan hjelpe å bytte. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Har han vært hos leve før da? Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a Nei, det har han ikke. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 Det kan jo være at ungen hadde vondt og at legen skal ta på gjør det verre... Han må jo lære seg å forholde seg til folk han ikke liker også uansett... Ta med en bestikkelse og gjør det til en positiv opplevelse! God bedring! Anonymous poster hash: 03e50...9d6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #10 Skrevet 7. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV? De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel. Han er egentlig veldig fortrolig. Aldri opplevd han slik før. Så har tro på at det kan hjelpe å bytte. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Har han vært hos leve før da? Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a Nei, det har han ikke. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Sjokkerende at han er redd for legen. Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Jeg ville nok ha ringt og sagt ifra til legen at barnet ble veldig redd sist det var hos legen. Får legen beskjed om dette kan legen prøve å gjøre dette til en litt bedre opplevelse for barnet. Ofte skal det ikke så mye til, litt tull og fanteri for å få barnets tanker i en annen bane bare. Har selv gjort dette, sa ifra i resepsjonen da jeg leverte papirene jeg måtte fylle ut. Barnet hadde noen uker i forveien måtte sy uten bedøvelse, og det var ingen hyggelig opplevelse for ei jente rundt to år. Legen vi kom inn til tok dette til etterrettning og jenta fikk en positiv opplevelse. Nå var det bare brennkopper hun hadde fått, noe jeg igrunn viste fra før av siden vi har hatt det endel ganger. Brennkopper, gule stafelikokker er desverre vanlig i huset her. Nå kan vi bare ringe legen for å få resept (ene barnet har en sykdom som gjør at hun har slikt ofte, for henne er det ikke ett problem men for oss andre skaper det priblemer) Anonymous poster hash: e5de8...2ce
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #12 Skrevet 7. juli 2015 Det kan jo være at ungen hadde vondt og at legen skal ta på gjør det verre... Han må jo lære seg å forholde seg til folk han ikke liker også uansett... Ta med en bestikkelse og gjør det til en positiv opplevelse! God bedring! Anonymous poster hash: 03e50...9d6 Takk! Det kan jo hende det. Men hvilke bestikkelser ville du ha valgt? Er f.eks kjeks greit å ta med? Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #13 Skrevet 7. juli 2015 Jeg ville nok ha ringt og sagt ifra til legen at barnet ble veldig redd sist det var hos legen. Får legen beskjed om dette kan legen prøve å gjøre dette til en litt bedre opplevelse for barnet. Ofte skal det ikke så mye til, litt tull og fanteri for å få barnets tanker i en annen bane bare. Har selv gjort dette, sa ifra i resepsjonen da jeg leverte papirene jeg måtte fylle ut. Barnet hadde noen uker i forveien måtte sy uten bedøvelse, og det var ingen hyggelig opplevelse for ei jente rundt to år. Legen vi kom inn til tok dette til etterrettning og jenta fikk en positiv opplevelse. Nå var det bare brennkopper hun hadde fått, noe jeg igrunn viste fra før av siden vi har hatt det endel ganger. Brennkopper, gule stafelikokker er desverre vanlig i huset her. Nå kan vi bare ringe legen for å få resept (ene barnet har en sykdom som gjør at hun har slikt ofte, for henne er det ikke ett problem men for oss andre skaper det priblemer) Anonymous poster hash: e5de8...2ce Ja, jeg tror jeg må snakke med dem i resepsjonen. Problemet når han er så oppskaket og griner så er det vanskelig å se om han reagerer med smerte eller av redsel når legen skal undersøke. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Så barnets fastlege jobber også på LV?De fleste fastleger er pålagt LV i tillegg til "fastlegejobben", hvor mye avhenger fra sted til sted. På småsteder kan de ha legevakt hver 2-3. dag, i tillegg til vanlig jobb. Du kan jo be om en annen lege, men er langt fra sikkert at gutten din kommer til å synes den andre legen er mindre skummel. Han er egentlig veldig fortrolig. Aldri opplevd han slik før. Så har tro på at det kan hjelpe å bytte. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Har han vært hos leve før da? Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a Nei, det har han ikke. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a Sjokkerende at han er redd for legen. Anonymous poster hash: 8fb3a...d9a Faktisk ikke. Hvorfor skal et barn bli mer redd for en lege en andre personer? Da tror jeg mer på at ungen merker det på foreldrene, at de er mer anspent en normalt og derfor blir de redde. Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Vi fikk en annen lege (uten at jeg spurte om det) og det gikk strålende! Han fikk skryt av legen at han var så velvillig og lot han kjenne på armene hans uten problem. Legen fikk sjekket armen grundig og registrerte at han hadde vondt men at det ikke var noe brudd eller annet alvorlig. Måtte bare ta tiden til hjelp. Så det var godt! Anonymous poster hash: ef2d9...e0a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Gutten min på 2 er også redd for legen. Alltid vært. Men legen et verdens mildeste og snilleste barn som virkelig er flink med barn. Har aldri tenkt tanken om å bytte lege. Gutten min er jo redd fordi han forbinder stedet og legen med ting som er vondt/ubehagelig. Om du synes legen din oppfører seg/nærmer seg barnet på en måte som skaper frykt er det selvfølgelig en annen sak. Anonymous poster hash: a9de9...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå