Gå til innhold

Symfysemål!Bør jeg bekymre meg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann så lå jeg midt på streken hele veien.Men dette gangen ser det slik ut (se bilde).Har følt at magen har vært helt annerledes denne gangen også.Den har vært mye myk og jeg har til tider bare sett tjukk ut.Magen forsvant også litt en periode.Lege og jordmor sier det kan være leie..Noen andre som har det sånn eller som har hatt det som kanskje vet at dette ikke har noe å si?Eller hadde det noe å si?Var noe galt?

Er nå 33 uker og kjenner jeg tenker litt på dette..

Anonymous poster hash: 6fa6c...b09

post-42-265763_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå også under det røde streket, men litt høyere enn deg. Fikk en unge på 4800g og 55 cm.

Anonymous poster hash: af859...3ec

Skrevet

Jeg lå på 31 høygravid i et svangerskap. 47 i nr to og 35 med nr tre. Barna var like lange og ca like tunge.. Aner ikke hvorfor det ble sånn, men husker det var litt flaut da jordmor sa "vi får sette på en postit og kysse utenfor skjema i dag da" når jeg var så stor at jeg gikk "ut av skjema" med nr to

Anonymous poster hash: eb0ec...c66

Skrevet

Men har du ikke fått henvisning til sjekk hos sykehus(UL)?? Jeg har havnet bittelitt under streken to ganger og har fått time til ultralyd for å sjekke hvorfor.. Og mine mål er ikke så langt under streken som dine.

Hadde tatt det opp med jordmor om det bekymrer deg!

Skrevet

Mitt mål er flater ut, og er under streken nå, er henvist til sykehuset for kontroll...

Sjekk om de synes du bør kontrolleres mer.

Anonymous poster hash: 91ded...4c1

Skrevet

Nei, ikke fått noe henvisning eller ekstra sjekk..Men jeg kjenner at jeg tenker på det så jeg må snakke med legen om å få en henvisning.Nå skal også jordmor og legen min ha ferie på samme tid.
Så jeg føler meg ikke helt trygg på at en tredje person og evt en fjerde person(vikar) skal begynne å måle meg også..
Alle måler så forskjellig.Jordmor sa også at det spesielt var en lege på legekontoret mitt som målte veldig rart.Og at alle som gikk til han fikk et rart utslag...

Er det andre som er ca 33 uker på vei som har så lavt som 25/26?

Anonymous poster hash: 6fa6c...b09
Skrevet

Jeg lå øverst på normalen, fikk baby på 2,5 kg.

Anonymous poster hash: f7ea7...5df

Skrevet

Folk som ligger under streken og får baby på nesten 5kg? Jeg har ligget langt over hele veien. Hjælpes!

Anonymous poster hash: 985c3...1e9
Skrevet

29 cm og uke 36, er henvist til sykehuset.

Fikk også klar beskjed av jordmor at merket jeg litt mindre liv enn jeg pleier, skal jeg kontakte sykehuset med en gang.

Magen har vokst veldig lite siden uke 28.... Så er litt bekymret.

Mitt tredje svangerskap, har aldri lagt høyt på kurven, men aldri flater ut som nå tidligere.

Anonymous poster hash: 91ded...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...