Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Her prøver jeg så godt jeg kan å få samlet alle til middag, men med fem barn i alle aldre så er det til.tider vanskelig. Er så koselig når vi er samlet, ikke mange minuttene i døgnet vi er det. Er dere strenge på at middagen er familietid? Anonymous poster hash: da439...8fb
stratosku Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Vi spiser somregel sammen, men er ikke noe strenge på det. Vi spiser også kvelds sammen, nesten lettere å få det til å klaffe
Violeta Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 Omtrent halvparten av dagene i året... Skulle gjerne vært samlet mer, men jeg og barna spiser stort sett middag sammen da, med mindre det er bursdager, de er på vennebesøk osv. Mannen jobber ofte til alle døgnets tider, så da må vi andre bare spise middag når det passer oss...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 95% av tida. Har 2. og 3. klassinger. Anonymous poster hash: 93635...9bf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Nei, det er faktisk sjeldent. Vi har prioritert det slik at barna i størst mulig grad skal få korte dager i bhg/SFO/ha en voksen hjemme etter skolen selv om begge jobber 100%, og det fører bl.a. til at en av oss alltid kommer ganske sent hjem slik at den andre spiser med barna. F.eks. kan han levere/sende av sted barna i 8.30-tiden og så kjøre på jobb, mens jeg dro i 7-tiden. Så går jeg fra jobb i 14.30-tiden og kan hente, lage middag, hjelpe med lekser osv, mens han ikke er hjemme igjen før rundt klokken 18. Alle barna trener, og de fleste treningene til de yngste er fra 17-17.30 av, eldste har litt senere treninger. Derfor lager vi middag til 15.30-16-tiden, så får de i seg middag før trening og når alle barna er hjemme, samt en voksen (med mindre barna er med venner hjem da). Vi er også en stor familie med fire barn i ulik alder, så da blir det litt slik. Men så lenge vi stort sett klarer å samle i hvert fall barna og en voksen og har et rolig måltid med en hyggelig samtale, så synes vi det fungerer godt Anonymous poster hash: 499c7...ca9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Stort sett hver dag, men det hender et av barna spiser hos venner eller vi har en venn eller to til middag. Bare kjernefamilien, alle sammen er samlet til middag minst 5 av 7 dager i uken faktisk. Har 4 barn på 6, 8, 11 og 14 år. Anonymous poster hash: ad060...685
Leirha Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Vi spiser som regel middag sammen ja, eneste som ikke alltid er med er eldstegutten på 18, men han er jo mye ute og farter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå