Gå til innhold

Flere her som ikke klarer å sove i samme seng som mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove pga han sover urolig... Litt trist at vi ikke kan sove i samme seng. Men jeg må bare få den søvnen jeg trenger. 

Anonymous poster hash: 50771...552
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han snorker så mye at jeg bør legge meg og sovne før han kommer å legger seg. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser frem til helga hvor han skal avgårde med ungene. Jeg har ikke hatt fri fra verken han eller de på 6 år. Da skal det soves!

Anonymous poster hash: adcef...58b

Skrevet

Akkurat nå "må" vi sove sammen pga vi bor i en liten leilighet. Når vi får noe større skal jeg og han ha forskjellige soverom. Han er urolig hele natta og må opp for å tisse og jeg er en som sover svært lett så det er ikke en god kombo. Det blir både trist og godt på en gang :)

Anonymous poster hash: 3002d...c5b
Skrevet

Sliter med samme problem!. Det hender det går bra hvis jeg legger meg først og rekker å sovne, men våkner som regel av snorking med ca 100 decibel lyd. Ikke spesielt hyggelig. Han snakker også i søvne. Her en natt forleden våknet jeg av at jeg fikk hånda hans i trynet. Skvetter bare "litt"  når det skjer kan du si. Nå er jeg gravid i tillegg og sliter m søvn pga bekkenplager, så har blitt ganske mange turer til sofaen i stua de siste nettene. Sukk!. Han har prøvd snorkespray, og jeg ørepopper, men lyden går GJENNOM øreproppene, så føler hele senga vibrerer iblant.. Synes det er veldig kjipt, for elsker jo å sovne sammen med mannen min og vet at han ikke kan noe for at han snorker, men fortsetter det slik som dette, går det mot separate soverom eller noe. Holder på å bli kokko!.

Anonymous poster hash: 31a9a...970
Skrevet

Sliter med samme problem!. Det hender det går bra hvis jeg legger meg først og rekker å sovne, men våkner som regel av snorking med ca 100 decibel lyd. Ikke spesielt hyggelig. Han snakker også i søvne. Her en natt forleden våknet jeg av at jeg fikk hånda hans i trynet. Skvetter bare "litt" når det skjer kan du si. Nå er jeg gravid i tillegg og sliter m søvn pga bekkenplager, så har blitt ganske mange turer til sofaen i stua de siste nettene. Sukk!. Han har prøvd snorkespray, og jeg ørepopper, men lyden går GJENNOM øreproppene, så føler hele senga vibrerer iblant.. Synes det er veldig kjipt, for elsker jo å sovne sammen med mannen min og vet at han ikke kan noe for at han snorker, men fortsetter det slik som dette, går det mot separate soverom eller noe. Holder på å bli kokko!.

Jeg håper det er ham som går og legger seg på sofaen?!

Skrevet

Vi har sovet på hvert vårt rom i flere år. Han snorker og når han snur seg gynger jeg voldsomt slik at man skulle tro jeg kunne falle ut. Liker ikke ånden hans heller, samt fisingen.

Anonymous poster hash: b8931...8fd

Skrevet

Jeg har fibromyalgi i de verste periodene sliter jeg veldig med søvnen og smerter da går mannen å legger seg på gjesterommet for at jeg skal få sove.

Noen jeg vet om har lagd et soverom til for pga snorkingen til mannen slik at hun skal få sove i de verste periodene.

Jeg vet også om flere par som av ulike årsaker sover på hvert sitt rom i perioder og fellesnevneren for dem alle er at de har det bra sammen selv om de ikke alltid sover sammen.

Anonymous poster hash: 7f64b...d46

Skrevet

Han snorker så mye at jeg bør legge meg og sovne før han kommer å legger seg. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser frem til helga hvor han skal avgårde med ungene. Jeg har ikke hatt fri fra verken han eller de på 6 år. Da skal det soves!

Anonymous poster hash: adcef...58b

Høres deilig ut!! : )

Skrevet

Godt å høre det er flere av oss : ) Det er mest sårt for mannen her i huset. Han føler nok at det er veldig unormalt at vi ikke kan sove i samme seng.... 

HI

Skrevet

Jeg ligger med ørepropper... :P

Anonymous poster hash: a6371...cd2

Skrevet

Vi har ikke delt tom på 4 år. Pga yngste nå villa ha rommet i fred flyttet jeg inn igjen.

Vi har separate senger, men han snorker så intenst at vi bytter på å sove på sofaen. Jeg MÅ ha søvn.

Anonymous poster hash: 36f1e...add

Skrevet

Jeg sover i samme seng som mannen, men innimellom ønsker jeg meg et eget soverom. Han snorker hinsides.. Og jeg er gravid så sover veldig dårlig i utgangspunktet nå, så det er skikkelig slitsomt. Til vanlig venter han til jeg har lagt meg og sovnet før han legger seg til å sove, for da går det greit. Å prøve å sovne til den duren hans er grusomt..

Besteforeldrene mine har hatt separate soverom hele livet, da bestefaren min snorker noe enormt, til tross for at han har tatt snorkeoperasjon. De har det veldig bra i lag og feirer gullbryllup neste år, så ingenting å si på det.

Anonymous poster hash: e0cd4...dde

Skrevet

Jeg skulle ønske vi sov hver for oss! Sover utrolig mye bedre på morgenkvisten, når han har dratt på jobb. I perioder hvor begge trenger ekstra søvn pleier han å sove på sofaen eller et av barnas rom (hvis det er ledig) og det er DEILIG!

Anonymous poster hash: cef34...eef

Skrevet

Vi har egne soverom begge to. Eller, han har eget, jeg deler med 6-åringen. Det var denne løsningen som fungerte best for oss av flere grunner. Han snorker mye (plager meg), jeg MÅ ha vifte på for å kunne sove (plager ham), men mest av alt, han har alvorlig psoriasis hvor huden flasser av voldsomt mye (type jeg støvsuger sengen hver dag) pluss at han klør pga psoriasisen. Jeg kan ikke sove med all den huden i sengen. Han kan ikke noe for det og prøver alt for å bli frisk, men jeg synes det er ekkelt. Nå sover vi godt begge to i hver vårt rom og har det deilig. Vi liker det best sånn, begge to.

Skrevet

Sliter med samme problem!. Det hender det går bra hvis jeg legger meg først og rekker å sovne, men våkner som regel av snorking med ca 100 decibel lyd. Ikke spesielt hyggelig. Han snakker også i søvne. Her en natt forleden våknet jeg av at jeg fikk hånda hans i trynet. Skvetter bare "litt" når det skjer kan du si. Nå er jeg gravid i tillegg og sliter m søvn pga bekkenplager, så har blitt ganske mange turer til sofaen i stua de siste nettene. Sukk!. Han har prøvd snorkespray, og jeg ørepopper, men lyden går GJENNOM øreproppene, så føler hele senga vibrerer iblant.. Synes det er veldig kjipt, for elsker jo å sovne sammen med mannen min og vet at han ikke kan noe for at han snorker, men fortsetter det slik som dette, går det mot separate soverom eller noe. Holder på å bli kokko!.

Jeg håper det er ham som går og legger seg på sofaen?!

Er nok ikke det nei:). Men eneste grunnen til det er at det er mere pes å få vekket han og jaget han ned, enn det er for meg å sove på sofaen. han er så innmari komatøs når han sover, så det er et prosjekt bare å få han våken!. Heldigvis er sofaen god å sove på;). Men det er klart, ber jeg han på forhånd om å få noen netter alene i senga , så får jeg selvsagt det:).

Skrevet

Mannen og jeg har ikke delt soverom på mange år. Deilig å få sove godt - for oss begge.

Anonymous poster hash: c87e0...c97

Skrevet

Vi sover stort sett på forskjellige rom fordi han sover så urolig å snorker. Om vi skal ligge på samme rom så må jeg legge meg før ham så jeg rekker å sovne før han skal legge seg..

Anonymous poster hash: 080de...276

Skrevet

Dere som har menn som snorker... hvis de er overvektige så burde de gå ned i vekt. Hovedbehandling mot snorking er faktisk vektnedgang! Før opererte de raskere, nå krever de som regel vektnedgang før de ev. vil vurdere operasjon.

De fleste som snorker mye er overvektige, selv om det selvfølgelig også finnes normalvektige som snorker.

Men for de som synes det ikke er kjekt å sove hver for seg... er mannen overvektig så er det trolig noe han kan gjøre for å slutte å snorke eller redusere snorkingen markant. Verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: e4fa8...bbc
Skrevet

Dere som har menn som snorker... hvis de er overvektige så burde de gå ned i vekt. Hovedbehandling mot snorking er faktisk vektnedgang! Før opererte de raskere, nå krever de som regel vektnedgang før de ev. vil vurdere operasjon.

De fleste som snorker mye er overvektige, selv om det selvfølgelig også finnes normalvektige som snorker.

Men for de som synes det ikke er kjekt å sove hver for seg... er mannen overvektig så er det trolig noe han kan gjøre for å slutte å snorke eller redusere snorkingen markant. Verdt et forsøk.

Overvekt kan utløse snorking. Det betyr ikke at den automatisk stopper ved vektnedgang. Har man først begynner å snorke så er man en snorker uavhengig av ev vektnedgang.

Anonymous poster hash: 83c82...a70

Skrevet

Overvekt kan utløse snorking. Det betyr ikke at den automatisk stopper ved vektnedgang. Har man først begynner å snorke så er man en snorker uavhengig av ev vektnedgang.

Anonymous poster hash: 83c82...a70

Jeg skrev ikke at det var automatikk i det. Men det har vist seg at vektnedgang har bedre resultater enn snorkeoperasjoner.

Skrevet

Jeg ligger med ørepropper... :PAnonymous poster hash: a6371...cd2

Jeg også. Han snorker som et sagbruk. Har jeg ikke ørepropper må jeg legge meg hos et av barna.

Anonymous poster hash: 3eed2...9d3

Skrevet

Mannen min er tynn som ei sild, så overvekt er ikke årsaken til snorkinga hans, gitt. Snorking kunne jeg levd (sovet) med, men ikke i kombinasjon med pustestoppene.

Skrevet

Mannen min er tynn som ei sild, så overvekt er ikke årsaken til snorkinga hans, gitt. Snorking kunne jeg levd (sovet) med, men ikke i kombinasjon med pustestoppene.

Bruker han ikke CPAP? Blir han ikke uopplagt da?

Skrevet

Vi sover hver for oss, særlig jeg sover mye bedre da.

Mannen er oppe i otta, og jeg trenger de timene.

Anonymous poster hash: 0f63a...1cc
Skrevet

HEI ALLE SAMMEN MED SNORKENDE  ELLER UROLIGE MENN=)

Det at de sover urolig løser dere med to separate senger... Da ligger dere alikevel sammen.

Dere med snorkemenn... Har dere forsøkt maskin som gir fra seg white noice? Sovemaskin, kjøpte den på enklere liv... Min mann ble sprø av meg og mine lyder. Våknet hele tiden, og begynte snakke om egen soverom. Men etter vi kjøpte den våkner han aldri av meg... FANASTISK=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...