Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Farmor til barna er død. Under skifteoppgjøret fant vi ut at hun etterlot testament. Hennes sønn (barnas far) er også død, og etterlater seg to barn som er våre felles og mindreårige, og to voksne barn fra første samboerskap. Disse voksne barna hadde noe kontakt med sin farmor etter at faren døde, mens mine barn har hun kuttet kontakten med (de var 1,5 og 4 da det ble slutt med deres far). Nå finner jeg ut at de to andre barnebarna er tilgodesett i testament slik at de arver mer. Bare jeg som synes det er smålig? P.S. Jeg har aldri nektet henne kontakt med barnebarna, mens hun selv ønsket ikke kontakt av en eller annen merkelig grunn etter at det ble slutt mellom meg og barnas far. Anonymous poster hash: 95f93...1d4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Testamentet ble forresten skrevet etter at sønnen hennes døde, og etter at det ble kjent at jeg har ny samboer. Anonymous poster hash: 95f93...1d4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 Tenker at folk må få bruke arven etter seg selv som de selv ønsker. Det er ingen som har krav på noe som helst. Det er en gave fra en person som er død. Ikke noe noen skal spekulere i. Anonymous poster hash: 48c0b...938
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 Enig med hun over. Om dette er farmorens siste vilje, så er det sånn hun har ønsket det. Get over it. Anonymous poster hash: 4ae8e...7f3
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Farmora sitt ønske. Anonymous poster hash: 59098...d35
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Smålig? Tja. Jeg ville i hvert fall tenkt det var urettferdig å favorisere to barnebarn over de to andre. Ja, hun er i sin fulle rett til å gjøre det, men jeg mener det er urettferdig med mindre det ligger gode grunner bak. Anonymous poster hash: b5b7d...a37
februarprins2013 Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Nei det synes jeg ikke, er hennes siste ønske og hun hadde bedre forhold de elsde barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå