Gå til innhold

Mountain Buggy-eksperter :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe Mountain Buggy Urban Jungle, men har lest litt i instruksjonsheftet som følger med vognen og det er noe jeg stusser på. Selve sittedelen (oppreist) tåler 25kg som jo er flott. Men så er det bilde av sittedelen i liggestilling og så står det Max 9kg!! Det går jo ikke... Vil jo at babyen skal kunne bruke sportsdelen lenge til å sove i. På bagdelen står det også max 9kg men det er jo mer ok. Men denne bagdelen kan gjøres om til sånn sittedel mot deg. Igjen bare til max 9kg mens på alle de norske nettbutikkene som selger denne står det opp til 15kg.

Noen som vet noe om dette?

Anonymous poster hash: 725e1...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg ikke lest, men vi har samme vogn og min 2-åring på 13 kg sover i den i barnehagen med sittedelen lagt helt ned. Det går helt fint :)

Bagen er liten, jeg hadde en annen vogn som babyvogn mens min søster hadde Mountain buggyen, og jeg kunne bruke bagdelen mye lengre enn henne, så akkurat det er et minus.

Anonymous poster hash: 5449b...a39

Skrevet

Vognene tåler som regel langt mer enn det som står oppgitt, så det ville jeg ikke tenkt så mye på. Når det er sagt, har jeg hatt den vogna og kan ikke anbefale den. Bagen er virkelig knøttliten. Særlig om vinteren er den ubrukelig. Kalesjen er liten og ikke vindtett. I sittedelen sitter barnet vendt fra deg og de likte jeg heller ikke. I tillegg er den veldig stiv.

Skrevet

Vognene tåler som regel langt mer enn det som står oppgitt, så det ville jeg ikke tenkt så mye på. Når det er sagt, har jeg hatt den vogna og kan ikke anbefale den. Bagen er virkelig knøttliten. Særlig om vinteren er den ubrukelig. Kalesjen er liten og ikke vindtett. I sittedelen sitter barnet vendt fra deg og de likte jeg heller ikke. I tillegg er den veldig stiv.

Dette gjelder ikke 2015-modellen :)

Bagdelen er 80 cm, og den er tett og god, men man må kjøpe stormtrekk til de verste dagene. Bagdelen kan gjøres om til sittedel som er vendt mot foreldrene :)

Anonymous poster hash: 57032...7b7

Skrevet

Overhodet ikke enig. Jeg har mountain buggy swift, miniversonen av jungle, og bagdelen på denne er 76 cm. Den er trangere enn på jungle'n, og det har aldri vært noe problem hos oss. Vi har en høstbaby, en vinterbaby og en vårbaby, og alle har fint fått plass i bagen. Når de når 76 cm, er de allikevel så store at de vil se ut, så da bytter man til sportsdelen. Det at den er vendt bort fra meg har bare vært en fordel, for ungen vil se hvor vi kjører.

Men spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på. Det ville forundre meg mye hvis det var max 9 kg, så jeg tror 25 er mer rett. I vår swift har barna sittet i til mye mer enn 9 kg, og jungle'n tåler garantert mer.

Anonymous poster hash: 06c1a...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...