Gå til innhold

NAV samtale/møte i juli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er på det i juli ?

Anonymous poster hash: e940f...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De jobber hele året.

Det taes stikkprøver på om folk ER der de skal være.

Anonymous poster hash: 47ba3...770

Skrevet

Jeg har egentlig sagt tii saksbehandler at jeg er på ferie fra 6-31 juli. Allikevel er jeg innkalt tii møte om aap 9 juli .

Anonymous poster hash: 00ffa...dd7

Skrevet

Jeg har egentlig sagt tii saksbehandler at jeg er på ferie fra 6-31 juli. Allikevel er jeg innkalt tii møte om aap 9 juli .

Får du dagpenger for eksempel så skal du være reell arbeidssøker. Det er du ikke om du er bortreist på ferie. For sykepenger er det også begrensninger, men om du har avtalt at du skal ha ferie og dermed stoppet ytelsen er det rart at du blir innkalt i din ferie.

Anonymous poster hash: 932d2...09b

Skrevet

Du må krysse av på sykemelding/meldekort om at du er på ferie og få stopp i utbetalingene om du skal slippe det.

Du kan søke om å beholde pengene selv om du har ferie, men hovedkriteriet for å få innvilget det er at ferien ikke er til hinder for oppfølgingen fra nav.

Jeg har også vært på møte hos nav i juli, da skulle min saksbehandler ha ferie i august og måtte få unna møter i juli. Som mottaker av aap måtte jo jeg bare tilpasse meg det.

Anonymous poster hash: bc2d5...72b

Skrevet

Fikk sms om oppsatt møte i juli her også. Men jeg har ringt inn å avlyst dette møtet.

Hun ville ha møte om en stønad jeg fikk avslag på. (uten at jeg har klaget over avslaget)

Må innrømme at jeg lurer litt på om hun hadde lite å gjøre siden hun setter opp møter jeg ikke har bedt om og som det ikke er krav om at vi skal ha.

Anonymous poster hash: 28c82...198
Skrevet

Fikk sms om oppsatt møte i juli her også. Men jeg har ringt inn å avlyst dette møtet.

Hun ville ha møte om en stønad jeg fikk avslag på. (uten at jeg har klaget over avslaget)

Må innrømme at jeg lurer litt på om hun hadde lite å gjøre siden hun setter opp møter jeg ikke har bedt om og som det ikke er krav om at vi skal ha.

Kanskje hun bare er interessert i å hjelpe?

Anonymous poster hash: 92441...09f

Skrevet

Dette bruker de å gjøre.<br />For flere år siden var jeg arbeidsledig noen måneder. Var rett etter studier og siden jeg hadde jobbet på studiestedet hadde jeg krav på dagpenger, og da ble jeg innkalt både i begynnelsen og slutten av juli. Ingenting viktig, bare samtale om ting jeg allerede viste.<br />Etter en stund fikk jeg jobb i NAV faktisk og ja: dette er stikkprøver. Mye sløsing med ressurser, da det nærmest er en filosofi om at alle er løgnhalser. Nå jobber jeg i privat bedrift- heldigvis:)

Anonymous poster hash: 87001...9f6

Skrevet

Kanskje hun bare er interessert i å hjelpe?

Anonymous poster hash: 92441...09f

Selvsagt men da burde hun heller ha ringt og spurt om jeg trengte/ønsket hjelp.

Ikke bare sende meg en innkallelse til et møte jeg ikke har bedt om. 

Når man går på arbeidsledighetstrygd, aap eller sosialstønad sier det seg selv at man helt fint kan forlange at mennesker kommer inn om de ikke har oppgitt ferie.

Men jeg går ikke på dette og kan ikke bare dukke opp på en til to dagers varsel, enten jeg er på jobb eller har ferie og barn som skal ha tilsyn. Og de fleste som prøver å ringe saksbehandlere på nav vet at det oftest er en stor jobb å få tak i de. Så det blir fort litt styr å avbestille timen også. :)

Skrevet

Jeg som skal på møte den 9 juli har allerede kryssa av at jeg har ferie og ikke krever sykepenger for tiden jeg er på ferie , men siden jeg ikke er bortreist den 9 juli så tenkte jeg at jeg likeså gjerne kan møte opp :) gjelder aap, fortsatt krav på sykemelding ett halvt år til , men NAV har konkludert med at jeg ikke kan stå i yrket mitt så fått klar signal på omskolering .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...