Gå til innhold

Har dere hatt en krise i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterte dere den? Noen som vil fortelle?

Anonymous poster hash: 277a2...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mange kriser i mitt forrige forhold. Utroskap bl.a. Etter mange forsøk på å lappe sammen var løsningen å gå. Mye bra i forholdet, men den grunnleggende tillitten var borte.

Anonymous poster hash: 858f6...01b

Skrevet

Ja etter 15 år sammen så har vi hatt det, men det løse seg med kommunikasjon og at begge er villige til og høre på ris og ros.

Skrevet

Ja, etter over 18 år sammen har vi hatt våre kriser, noe annet ville vel vært unaturlig? Men vi har sluppet unna verstingen da, utroskap. Den vet jeg ikke om vi hadde overlevd da vi begge er veldig i mot utroskap og ser på det som et enormt svik. Men vi har hatt andre ting som depresjon hos ene parten, å ha et barn med spesielle behov osv.

Vi jobber oss igjennom krisene ved å alltid vise respekt og behandle hverandre med verdighet. Aldri noen sinne har vi sagt stygge ting til hverandre, vært slem el, men vi har selvsagt vært uenige, veldig irriterte/sinte på hverandre og hatt lange perioder hvor følelsene har vært mer lunken. Da er det viktig å snakke, skikkelig, og ikke minst lytte. Selv om det er vanskelig og man har mest lyst til å skrike, så må man klare å lytte og ta til seg det partneren sier. Man må tåle konstruktiv kritikk selv om det er vondt, og man må klare å gi kritikk på en måte som er akseptabel og løsningsorientert.

Nå har vi akkurat kommet oss opp igjen etter en lang bølgedal som varte i over 2 år, og er nesten som nyforelskede igjen :) Men det krever mye jobb å ha et godt forhold over tid, jeg vil tro de færreste som har vært sammen i over 8-10 år og som har det godt sammen har det slik uten å ha jobbet med det.

Anonymous poster hash: db63d...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...