Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 I dag har vi virkelig fått en forsmak på de neste 15 årene. Vi har ei jente på snart 2, med meget sterke meninger. Og hun er definitivt bedre på språk enn å vite hva som passer seg å si 😊 Hun og jeg har ferie, mens pappaen jobber hjemme denne uken. I dag har det vært to runder med pappaen, først fordi hun skulle ha på seg en genser. Først var det mye nei, nei, frem med armen og si stopp osv. Og til slutt ser hun først på pappaen sin, ser bort på pcen hans og sier: Pappa slutt, gå å jobbe nå! Og under middagen, når hun ikke fikk gå fra bordet, og var litt grinete for det: Pappa, slapp av nå! Ingen av oss aksepterer en sånn måte å snakke på, og det er ikke greit. Men herregud så jeg har ledd inni meg. Og sett for meg at dette kan bli noen morsomme år...😆 Anonymous poster hash: f2280...b8e
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Ha-ha... fremmerlig liten frøken dere har! Vil tro dere får prøvd dere litt i årene som kommer Du får fortsette å fortelle gullkort - morsomt med slike Anonymous poster hash: fc915...324
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Aksepterer ikke en sånn måte å snakke på? Barnet er i sin selvstendighetsalder, la henne få prøve seg litt fram. Anonymous poster hash: 41bd9...363
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #4 Skrevet 6. juli 2015 Nei, på samme måte som det ikke er greit å si æsj til maten, så er det ikke greit at hun på en snurt måte ber pappaen sin om å slappe av. Hun får ikke kjeft, men en hyggelig beskjed om at vi ikke syns det er noe hyggelig at hun sier det på den måten. Hun får også høre at det er helt ok å bli sur, men at man ikke snakker på den måten. Syns ikke det er noe galt i å lære normal oppførsel samtidig som hun får all mulighet til utvikling. Anonymous poster hash: f2280...b8e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Nei, på samme måte som det ikke er greit å si æsj til maten, så er det ikke greit at hun på en snurt måte ber pappaen sin om å slappe av. Hun får ikke kjeft, men en hyggelig beskjed om at vi ikke syns det er noe hyggelig at hun sier det på den måten. Hun får også høre at det er helt ok å bli sur, men at man ikke snakker på den måten. Syns ikke det er noe galt i å lære normal oppførsel samtidig som hun får all mulighet til utvikling.Anonymous poster hash: f2280...b8e Jeg ville ha ledd på ordentlig, ikke inni meg. Det er nemlig heller ikke noe galt i å lære barna at se voksne også er mennesker med menneskelige reaksjoner... Syns du har litt høye krav til hva toåringen skal "forstå", lange setninger med beskrivelser av hvordan man kan og ikke kan snakke. Anonymous poster hash: 3e8cf...9ee
Sint naken biltyv Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Syns du setter for høye krav. Hun er kun to år
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Slitsomt når alle mødre plutselig skal være pedagoger, la en 2- åring være en 2- åring!!!! Anonymous poster hash: a4cc7...aa3
prekæs Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Hehe. Herlig. Det kommer nok mange flere i tiden som kommer:)
petitt Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 Aksepterer ikke en slik måte å snakke på?? Jeg kan ikke se hva i all verden jentungen har sat galt som ikke kan aksepteres ...Skal ikke unger få lov til å sette egne grenser? Dessuten speiler de det de har hørt foreldrene si, så hunhadde ikke sagt f.eks. "Slapp av nå" om ikke det er en setning som blir sagt rundt henne ofte.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #10 Skrevet 7. juli 2015 Ta et hint fra ungen. Slapp av nå. Hun er to år og sier alt nå at dere bør roe ned. Anonymous poster hash: 0eaed...f7b
Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Hehe tro meg det at ett barn på 2 år ber deg slappe av er ingenting vent til barnet blir 6,7,8 år da kan du få høre dette pg andrting i ett tonefall og med ett uttrykk som det er lov og reagere på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå