Gå til innhold

Hva er det kuleste du vet om, kan noe om :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg kjeeeeeder meg... kremt... 

Men, jorda går jo rundt... om et helikopter går opp i lufta og står helt stille i 24 døgn - vil det da ha sett jorden under seg bevege seg? Ville de sett jorden rundt? 

Svar: Nei, pga tyngdekraften ville dradd det med seg. 

Anonymous poster hash: e024c...bb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant! Har faktisk lurt på det.

Jeg synes det er skummelt og rart at vi alle ser vår egen individuelle regnbue ;)

Anonymous poster hash: 953d1...c60

Skrevet

Jeg synes det er skummelt og rart at vi alle ser vår egen individuelle regnbue ;)Anonymous poster hash: 953d1...c60

Hvilken er det vi tar bilde av, da?

Anonymous poster hash: eb0aa...366

Skrevet

Jeg synes det er skummelt og rart at vi alle ser vår egen individuelle regnbue ;)Anonymous poster hash: 953d1...c60

Hvilken er det vi tar bilde av, da?

Anonymous poster hash: eb0aa...366

Hva? Hva mener du?

Anonymous poster hash: e024c...bb0

Skrevet

Jeg synes det er skummelt og rart at vi alle ser vår egen individuelle regnbue ;)

Anonymous poster hash: 953d1...c60

Skjønte ikke den

Anonymous poster hash: 92703...268

Skrevet

Det med regnbuen har vel med vinkelen en ser. så for å se eksakt samme bue må øynene stå på eksakt samme sted. Dvs. at kamera fanger opp den buen en ville sett om øyet stod der kameralinsa står.

Anonymous poster hash: 76133...493
Skrevet

Det med regnbuen har vel med vinkelen en ser. så for å se eksakt samme bue må øynene stå på eksakt samme sted. Dvs. at kamera fanger opp den buen en ville sett om øyet stod der kameralinsa står.

Akkurat som med alle andre ting vi ser da altså?

Anonymous poster hash: cd81d...e9a

Skrevet

Akkurat som med alle andre ting vi ser da altså?

Anonymous poster hash: cd81d...e9a

Nei, fordi regnbuen oppstår kun pga. brytningvinkelen. Det gjør ikke et hus.

Skrevet

Ekorn har små muskler rundt fortennene. Slik kan de kile tennene inn i nøtter og nærmest jekke dem opp :)

Skrevet

Når man er så tissetrengt at det kjennes som det er like før man tisser på seg, så er urinblæra bare 1/3 full...

Anonymous poster hash: d058d...491
Skrevet

Adolf Hitler var nominert til fredsprisen i 1939..

Anonymous poster hash: 61af7...47b
Skrevet

Ja, jeg kjeeeeeder meg... kremt...  Men, jorda går jo rundt... om et helikopter går opp i lufta og står helt stille i 24 døgn - vil det da ha sett jorden under seg bevege seg? Ville de sett jorden rundt? Svar: Nei, pga tyngdekraften ville dradd det med seg.  Anonymous poster hash: e024c...bb0

Men tyngdekraften trekker det jo ned. Ikke med seg rundt...

Og,stille i forhold til hva? Et referansesystem som følger et punkt på jorden, eller ett som bare følger jordens bane rundt Sola?

Anonymous poster hash: dfe5b...cf7

Skrevet (endret)

Jeg vet at mennesker og sjimpanser har flere gen felles enn sjimpanser og gorillaer.

Endret av uanonym
Skrevet

Ja, jeg kjeeeeeder meg... kremt...  Men, jorda går jo rundt... om et helikopter går opp i lufta og står helt stille i 24 døgn - vil det da ha sett jorden under seg bevege seg? Ville de sett jorden rundt? Svar: Nei, pga tyngdekraften ville dradd det med seg.  Anonymous poster hash: e024c...bb0

stått stille i forhold til hva? Jorda, sola, månen?? Alt er relativt
Skrevet

Last ned noen podcasts med Ekko og Abels tårn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...