Gå til innhold

Do trening med 2 åringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som ble to år i mars, hun er ivrig på å prøve å gå på do, sjelden det kommer noe, men hun har tisset og bæsjet.

"Problemet" nå er at når hun legger seg, roper hun at hun må på do å tisse, hun spør ikke om det ellers om vi ikke er på badet. Dette er jo for å få opp, og jeg har til nå ikke tatt henne opp.

Noen tips?

Anonymous poster hash: 48b5f...275

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du setter henne på do før hun legger seg. Når hun da roper at hun må tisse etter at hun er i seng, er det for sent. Da får hun tisse i bleia. Vår toåring er likedan, og vi må rett og slett sette en strek akkurat der. Hun roper sjeldent at hun må tisse etter hun er i seng nå, hun vet det ikke nytter. 

Anonymous poster hash: 624b7...f64
Skrevet (endret)

Eg har berre gitt etter, og tillet eitt dobesøk etter legging. Men mi er 3 og ute av bleiene, ho går på do før ho legg seg også.

Endret av ★
Skrevet

Vi har tillatt 1 tur på do etter sengetid, selv om det ofte bare er for å drøye leggetiden. Men når vi oppfordrer til at barnet skal gå på do, så syns jeg vi må høre når det sier ifra også :) Men holder med en tur ;)

Anonymous poster hash: 04288...0fa

Skrevet

Vi har tillatt 1 tur på do etter sengetid, selv om det ofte bare er for å drøye leggetiden. Men når vi oppfordrer til at barnet skal gå på do, så syns jeg vi må høre når det sier ifra også :) Men holder med en tur ;)

Anonymous poster hash: 04288...0fa

Det er akkurat det jeg tenker, oppfordrer til å si fra, og da er det dumt å si nei etterpå.

Anonymous poster hash: 48b5f...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...