Gå til innhold

Bedøvelse ved klipping under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man bedøvelse før man blir klippet under fødsel?

Anonymous poster hash: 83820...c21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke det. Verken ved klipping eller sying (4 sting)

Anonymous poster hash: 48b88...169

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har blitt klipt 3 ganger. En med epidural og 2 uten noe. For å si det sånn, hvis det først kommer til det stykke at du må klippes så er det bare behagelig. Letter greit på trykket ;)

Skrevet

De klippet under en rie, og for å si det sånn; jeg merket ikke at jeg ble klippet😉

Anonymous poster hash: 797d7...53b

Skrevet

Jeg fkk bedøvelse ja, kjente ingenting til klippet.

Anonymous poster hash: 5676a...b9f
Skrevet

Jeg har født to ganger, og ble klippet begge gangene. 

Første fødsel: Jeg ble bedøvet, og jeg merket ingenting til at de klippet - jeg hørte det derimot svært godt. 

Andre fødsel: Det var ikke tid til bedøvelse. Jeg hørte det - og KJENTE det. Mannen ble faktisk så dårlig av både lyden og det at jeg først da skrek intenst av smerte, og mistet kontrollen over situasjonen, at han måtte løpe ut for å kaste opp. 

Men, det var intenst vondt å sy første gangen, til tross for bedøvelse. Andre gangen gikk syingen smertefritt, da bedøvelsen virket fantastisk bra (når man har født flere ganger kan man få en litt annen bedøvelse, som virker "der nede". Husker ikke hva den heter da).

Anonymous poster hash: 85e32...982
Skrevet

Jeg ble ikke klippet men jeg revnet en del under fødsel. Litt før babyen kom ut hadde de satt en bedøvelsessprøyte der nede, sikkert derfor jeg ikke kjente noen ting til at hun kom ut og revningen eller syingen etterpå.

Riene derimot var HELT JÆVLIGE.

Anonymous poster hash: 45ddd...885

Skrevet

Ble klipt i ei ri. Kjente det. Men var ikke vondt, sved litt som et myggestikk. (Riene er av en slik art at man som oftest ikke kjenner annen smerte).

Fikk bedøvelse ved syinga, da de sydde ei god stund (jordmorstudent som fikk øve seg). Men da hadde jeg jo babyen til brystet, så de kunne sydd i dagevis om de ville. Jeg var i lykkerus. 😊

Anonymous poster hash: e200c...62c

Skrevet

Blitt klippet 2 ganger, og uten bedøvelse. Kjente det, men det var ikke verre enn et klyp :)

Skrevet

De jeg kjenner som har blitt klippet uten bedøvelse, har kjent det jævlig godt (unnskyld uttrykket). Si på forhånd st du vil de skal sette lokal rett før om det ser ut som om de må klippe. Husk å samarbeid med JM under pressingen. For om du presser når du ikke skal, kan msn fort revne evt blir klippet for å unngå stygg rift og da er det ikke tid til bedøvelse....

Anonymous poster hash: fcb88...cf8

Skrevet

Ble klippet uten bedøvelse, kjente ikke noe til det.. Var så vondt fra før så jeg var litt tåkete kan man si. Var litt vondt da de sydde etterpå, men gikk fort over.

Anonymous poster hash: 88f99...c33

Skrevet

Aner ikke hva de gjorde, men da je ble klippet med førstemann merket jeg iallefall ingenting til det. ;)

Skrevet

Jeg ble klippet, men husker ikke om jeg fikk bedøvelse.

Kjente i hvert fall ingenting!

Anonymous poster hash: 07d64...570
Skrevet

Her hadde de ikke tid, men det ble gjort under en rie, så merket ikke stort til det, kjentes som et napp, så enorm lettelse på trykket, kjente "små lugging" når de sydde uten bedøvelse etterpå (6 sting)

Anonymous poster hash: 1f77f...393
Skrevet

Ble klipt under første fødsel, tror jeg fikk en bedøvelsesprøyte rett før, men den hjalp ikke. Smertene av klippet er noe av det verste jeg har kjent, helt ulikt smertene av rier, men smertene fra klippet var over på et sekund, men guri så vondt :(.

Anonymous poster hash: 6cebb...edf

Skrevet

Fikk bedøvelse.

Anonymous poster hash: daa24...8ae

Skrevet

Jeg ble klippet ved første fødsel. Heldigvis sa ikke jordmor at hun gjorde det, så jeg fikk vite det dagen etter. Så jeg kjente ingenting ;-)

Anonymous poster hash: b7cb2...7d8

Skrevet

Gjort det 4 ganger. Merket ingenting. Vet ikke om det var pga at jeg holdt babyen min i armene da og var i lykkerus😉

Skrevet

Jeg så at legen tok fram saksa og spurte om han skulle klippe. Han sa "Nei, det har jeg gjort". Da skjønte jeg at den lyden jeg hadde hørt, som hørtes ut som når man klipper over en fiskehale, var da han klippet. Kjente ingenting.

Skrevet

Gjort det 4 ganger. Merket ingenting. Vet ikke om det var pga at jeg holdt babyen min i armene da og var i lykkerus😉

Ble du klippet etter barna var født?:P

Anonymous poster hash: 631d9...fc8

Skrevet

Ble klipt første fødsel. Jeg kjente ikke de klipte, men hørte lyden. Jeg fikk ikke bedøvelse, men ble såurt om det. Bedøvelse da de satte på vakumskålen hadde jeg heller satt stor pris på, for det var ubehagelig.

Fikk totslruptur og ble sydd fra A til Å. Glad jeg fikk bedøvelse i massevis. Kjente de sydde, men var ikk vondt. Hadde ingen plager eller vondt i ettertid.

Andre gnag jeg fødte ble jeg ikke klipt, men ble sydd uten bedøvelse. Merket ikke dette hellerr, da det bare var utvendig pyntesting.

Anonymous poster hash: b38bb...714

Skrevet

Ble klipt uten bedøvelse. Selv om det var midt under en rie kjente jeg det veldig godt og det var VONDT! Ropte AU husker jeg ;)

Skrevet

Kjente ingenting jeg, så regner med jeg fikk bedøvelse.

Anonymous poster hash: 74e98...188
Skrevet

Ble klippet med nr1,Tror jeg fikk bedøvelse ☺

Skrevet

Jeg fikk bedøvelse men visste ikke at jeg ble klipt før jm sa det senere når hun sydde. Men det var noe jeg kjente som hun gjorde og jeg lurer veldig på om det var klippet... -var en helt merkelig og skikkelig vond følelse, som om hun tok hånda og dro den rundt/langs med hodet til babyen liksom, vanskelig å forklare. Dere som kjente klippet; høres dette kjent ut? Lurt på om det kan ha vært noe hun gjorde for å få inn saksa?? 😟

Jeg også ropte ut og protesterte da hun gjorde det -der var det vondeste jeg kjente ifb med fødselen, var vondere enn riene -og ring of fire da (det hadde jeg ikke hørt om tidligere, men leste om det etter fødselen og tenkte i det jeg lest uttrykket at "ja, det vet jeg hva er") 😉

Anonymous poster hash: 9d773...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...