Gå til innhold

Magnesium mot urolige bein?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det?

 

Anonymous poster hash: be37b...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen hjelper det.

Skrevet

For de fleste ja, noen ikke. For meg funker det 4-5 kvelder (rastløse ben på natta) på rad og så må jeg hoppe over å ta det en kveld fordi det slutter å funke, og etter en kveld uten så funker det igjen. Prøv maksdosen

 

Anonymous poster hash: c27fb...8be

Skrevet

Funket mot leggkramper her

 

Anonymous poster hash: 340dc...707

Skrevet

min mann sliter med det... han har (hadde) det forferdelig...  Du kan også prøve jern , dersom du mangler/er i grenseland da.

 

Men min mann funket ingenting på, han har en jobb der han MÅ være opplagt, så det var håpløst. For 1 mnd siden startet han på parkinsonmedisiner.. Det er endel bivirkninger( ikke merket noe her enda), men de virker heldigvis... Så da håper vi ikke bivirkningene kommer... 

Skrevet

min mann sliter med det... han har (hadde) det forferdelig... Du kan også prøve jern , dersom du mangler/er i grenseland da.

 

Men min mann funket ingenting på, han har en jobb der han MÅ være opplagt, så det var håpløst. For 1 mnd siden startet han på parkinsonmedisiner.. Det er endel bivirkninger( ikke merket noe her enda), men de virker heldigvis... Så da håper vi ikke bivirkningene kommer...

Det hørtes tøft ut. Håper han får det bedre :)

 

Jeg skal prøve i kveld. Dette med urolige ben er nytt for meg, men det er jo helt forferdelig! Har ikke sovet noe særlig, så jeg er litt fortvila. Krysser fingrene for at magnesium gjør susen 😉

 

Anonymous poster hash: be37b...1d7

Skrevet

 

min mann sliter med det... han har (hadde) det forferdelig... Du kan også prøve jern , dersom du mangler/er i grenseland da.

 

Men min mann funket ingenting på, han har en jobb der han MÅ være opplagt, så det var håpløst. For 1 mnd siden startet han på parkinsonmedisiner.. Det er endel bivirkninger( ikke merket noe her enda), men de virker heldigvis... Så da håper vi ikke bivirkningene kommer...

Det hørtes tøft ut. Håper han får det bedre :)

 

Jeg skal prøve i kveld. Dette med urolige ben er nytt for meg, men det er jo helt forferdelig! Har ikke sovet noe særlig, så jeg er litt fortvila. Krysser fingrene for at magnesium gjør susen

 

Anonymous poster hash: be37b...1d7

 

ja han sier også at det er fælt... mens jeg sier: herregud ta deg sammen....huff... men jeg aner jo ikke hva han snakker om :sjokkert:  får håpe at det hjelper deg da, han også fikk det helt brått en dag... merkelig...

 

Noen tips jeg har lest meg opp på:  Kalde omslag, feks fryseposer i håndkle, eller varme omslag. Det sies at begge tingene kan hjelpe.

Ikke bruk lave sko, uten skikkelig såle. Eks crocks eller slippers og sånne type sko. Det kan ikke være noe sånn med deg da? Siden det kommer nå på denne årstiden?

 

uansett lykke til... også finnes det jo annen medisin da, dersom det blir helt krise :briller:

 

Lykke 

Skrevet

Ingenting som funket her når jeg var gravid, før jeg dro på meg ullsokker, etter råd fra moren min (ikke kjøpe ullsokker, hjemmestrikket) og det forandret alt :) Sliter med rastløse ben i etterkant også, ullsokkene ligger klart ved senga vår nå :P

Skrevet

Magnesium funker ofte, om det har dårlig effekt kan man ta det sammen med kalsium også. Men viktig at du tar stor nok dose magnesium, ofte er ikke 300 mg nok om man sliter en del. I verste fall, dersom ingenting virker så kan Sifrol funke (det er parkinsonsmedisin på resept) men det kan du naturligvis ikke ta dersom du er gravid. Jeg gikk på Sifrol i ett års tid før jeg ble gravid, men etter jeg ble gravid er det nok med bare magnesium igjen heldigvis :) Ingenting annet hjalp, kalde\varme omslag, massasje osv hadde null virkning. Var skikkelig invalidiserende tilslutt, umulig å sove og svært smertefullt. Så du som har en mann som sliter med det må prøve å vise forståelse for det er skikkelig j..... :) 



Anonymous poster hash: a8de7...0c9
Skrevet

Jeg er gravid, så vi har nok årsaken der! Jeg er endelig ferdig med månedsvis med oppkast, så dette setter jeg svært liten pris på! ;)

Takk for alle tips og triks! Min trøst er at dette med all sannsynlighet vil gå over senest etter fødsel. Jeg har skikkelig sympati med din mann! Huff, du må ikke kjefte på han ;) Det er smertefullt, men mer enn det, utrolig frustrerende. Det føles som at leggene er sinna! 😁

 

 

Anonymous poster hash: be37b...1d7

Skrevet

Jeg har tatt magnesium i begge mine svangerskap pga leggkramper. Hatt god effekt. Kunne slutte med det når jeg fødte.

 

Anonymous poster hash: 5f88a...58f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...