Gå til innhold

Aldri hoppet over mensen før - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på diane, og får mensen ca. 5 dager etter siste pille (ikke sukkerpiller). Jeg begynner altså på nytt brett midt i mensen... Også skal jeg til syden, og får self mensen akkurat dagen vi reiser! Har aldri hoppet ovet mensen før, med å begynne på nytt brett med en gang. Funker det fint for alle? Redd for å klusse til noe, plutselig sitte med mensensmerter i syden(har ikke mensensmerter fra før) eller noe tull... Eller blø masse, for jeg blør nesten ikke.

Anonymous poster hash: 9db4e...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har til sammen hoppet over mensen to ganger, begge pga nettopp sydenferie. Erfaringen min er at jeg fikk litt mensmurringer i dagene jeg skulle hatt mensen, og at når mensen endelig kom, så var den "hardere" enn vanlig. Mer blod, mer smerte, lengre.

Dette er som sagt MIN erfaring, det samme trenger ikke å skje med deg.

Anonymous poster hash: edbd4...1c9

Skrevet

Jeg har hoppet over menstruasjonen noen ganger når vi har vært i Syden.

Jeg fikk som hun over her, sterkere smerter og mere blod neste gang. Men så bli det vanlig igjen.

Anonymous poster hash: 04492...819

Skrevet

Okei, alt jeg er redd for er at noe skal gå galt og at jeg faktisk får mensen - verre enn det jeg har til vanlig! Er det fysisk umulig å få mensen når man hopper rett til nytt brett?

Anonymous poster hash: 9db4e...dd2

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan du ikke be legen om primolut isteden? Siden du aldri har gjort det før? Jeg får alltid en blødning uansett om jeg hopper over eller ikke. Utsatte mensen nå pga bryllupp (bruker egentlig ikke prevensjon) og den kom uka etter isteden

Skrevet

Alt er jo "fysisk mulig" men for de fleste går det helt greit å gå rett over i ny periode med nytt brett. Diane er jo et mildt preparat som har lite hormoner kontra andre piller. På grensa til "minipillen" om jeg ikke husker helt feil....? Jeg har brukt andre merker for 15 år siden og kan ikke huske at mensen kom sterkere eller mer smertefullt/kraftigere neste gang. Man trenger jo heller ikke spise en hel runde om du skjønner? Bare ta pillen noen dager ekstra slik at man slipper få mensen i ferien.

Skrevet

Jeg har hoppet over mange ganger å aldri merket noe verken i ettertid eller imens.

Det går nok fint👍🏽

Anonymous poster hash: 2d174...cbf

Skrevet

Jeg har hoppet over mensen mange ganger med p piller. Det har alltid gått bra, unntatt sist gang jeg gjorde det.

Da kom mensen allikevel.

Så du er ikke garantert at den ikke kommer, men som regel så fungerer det fint.

Jeg merker ikke noe smerter eller noe ved neste mens, men kan føle meg litt oppblåst de dagene jeg skulle hatt mensen.

Anonymous poster hash: e84dd...b73

Skrevet

Jeg hopper over mensen annen hver gang og det går helt fint :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...