Gå til innhold

Hjelp!! Fotsopp(?!) hos barn 1,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nettopp dette på datteren min, selvfølgelig akkurat når legesenteret er stengt. Står på apoteket sine sider at behandling ikke skal startes før lege er kontaktet., men ser virkelig ikke godt ut.

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 8746d...fab

post-42-250643_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det er fotsopp?

Har hatt det en gang selv og da klødde og flasset jeg litt, men var ikke rød og sår på den måten der.

Anonymous poster hash: f84e9...517

Skrevet

Nei er ikke sikker. Hva kan det være? Hun har feber også, men tror det er tenner. Har også små kviselignende utslett, men trodde det var svetteutslett fra forrige helg når vi hadde en veldig varm natt på hytta.

Bør jeg ringe legevakt?

HI

Skrevet

post-42-933299_thumb.jpg

Skrevet

Man får ikke feber av tenner, feber får man om det er en infeksjon i kroppen (men tenner kan bryte gjennom når man har feber fordi tannkjøttet blir mykt av varmen)

Kanske det er munn, fot og håndsyken?

Skrevet

Ja ser kanskje ut som det! Huff. Men de sårene mellom tærne trenger vel behandling, kan ikke gå sånn.

HI

Skrevet

Ja ser kanskje ut som det! Huff. Men de sårene mellom tærne trenger vel behandling, kan ikke gå sånn.

HI

Det er i tilfelle ingenting å gjøre med, det må bare gå sin gang. Men det kan være skikkelig plagsomt.

Da det gikk på avdelingen til yngstebarnet her var det et par av ungene som var veldig plaget, fikk masse nupper i munnen og hadde det så fælt i noen dager...

Ser ut som det har blitt gnagd hull på noen av blemmene mellom tærne i tilfelle, jeg ville bare smurt på litt bakteriedrepende sårsalve jeg (brulidine)

Skrevet

Ja får prøve med det, har det liggende tror jeg. Har fått en blemme i munnen selv nå, er det så smittsomt?!

HI

Skrevet

Ja får prøve med det, har det liggende tror jeg. Har fått en blemme i munnen selv nå, er det så smittsomt?!

HI

Det er uhyre smittsomt, da yngste her hadde det var alle ungene på avdelingen i barnehagen syke.

Men siden det er så smittsomt har nesten alle hatt det som barn, sjelden voksne får det.

Alle er ikke like plaget da, mine unger har bare vært litt survete og spist dårlig et par dager pga den såre munnen og halsen, ikke noe feber å snakke om.

Skrevet

Da vil de vel ikke ha oss på legesenteret? Har smurt henne med brulidine nå da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...