Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Ble en rolig dag igår heldigvis. Har akkurat sovet 2 timer på sofaen idag også 😁😊 

Blir en litt travlere uke neste uke så satser på 3 nokså rolige dager nå i starten av denne uka. 

Jeg har sikkert sagt det før, men mannen min er ganske opptatt av at jeg ikke skal bli for tynn. Tar det som et sunt tegn, og med mine brede skuldre og hofter er det nok finere om jeg har 5 kilo for masse enn 5 kilo for lite tenker jeg. Ikke noen dårlig unnskyldning med at jeg er tungt bygd eller noe, kanskje tar jeg feil og. Men det har jeg alltid tenkt. Normalt slank ja, ikke tynn passer sikkert meg. 

Igår spurte jeg han om hvor lenge han tenker jeg trenger før jeg har nådd målet. Iom at jeg ikke veier meg kan jeg ikke sette kilo som mål. Han har egentlig 70kilo som sitt mål på meg, jeg har 65kilo. Jeg er bare 169cm. Han svarte 1 uke til. Da er det nok. Det er langt ifra nok for meg. Jeg mener jeg har en plass mellom 5 og 10 kilo igjen. Der 10 er inni hodet mitt, men føler jeg må si 5-10. 

Vi snakker litt til og så viser det seg at han er redd for at puppene mine skal forsvinne. At de skal bli 2 flate hudfolder som henger ned. Gu hvor skuffa jeg er. Haha jah idag og, eller det var jo igår.. Han skuffer igjen 🙈🙄😬 

Og ja jeg hadde store pupper på det største. Ca.80F. Men jeg er da en stor 75-80D nå altså. Bruker 80D, men de er litt små i cupen. Orker bare ikke å gå å kjøpe nye nå når jeg er på vei ned i vekt. Og ja huden er skrukkete og de henger langt nedover, men hallo.... Nei jeg kommer ikke til å gi meg før jeg er fornøyd selv når jeg vet argumentet hans for å stoppe vektnedgangen min.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått slappet litt av til nå denne uka, bortsett fra igår da ble det litt mer styr og arbeid enn jeg hadde tenkt. Jeg har fått hentet meg litt inn til torsdag, det er det viktigste 😉   Har ingen spesielle slitsomme planer i helga heller så det hjelper også 😊😊 

Maten går fint. Jeg spiser lite, og rett. Føler ikke jeg går noe særlig ned da.. Gjør sikkert det men jeg klarer ikke å se det. Dersom jeg orker skal jeg rydde og prøve litt i klesskapet mitt neste uke så får vi se da. Om jeg minker eller klærne blir større eller om det står mer eller mindre stilt 🙄😬 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt bedre bedre om dagen. Håper det varer 😁 

Mannen vil tvangsveie meg imorgen. Ikke helt tvang da 😂😂   Jeg har sagt at etterhvert kan han få se, men jeg vet ikke om jeg er klar for det enda.. Jeg føler at jeg ikke går ned lenger, jeg føler meg feit og føler det tyter ut alle veier. Er litt redd for tallene og ser for meg 2 scenarioer, det ene er at jeg er type 77-78 kilo. Innser hvor ufattelig feit jeg har vært, hvor lite jeg har gått ned og hvor lang vei jeg har igjen. Det andre er at jeg er type 69 kilo og mannen sier nå er det nok. Jeg mener selv jeg har bortimot 10 kilo til som skal av.. 

Jeg spiser nesten ingenting lenger. Blir fort mett. Lite mat som frister. Håper jeg klarer å gå ned mer mot jul. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge varte den bedre formen 🙈 

Igår rydda jeg i klesskapet mitt. Masse klesvask, fikk en aldri så liten, men helt udramatisk, dog halvstressende leteaksjon etter 11 åringen da han ikke kom hjem etter skolen. Videre lekser, middag, cookiesbaking med minste og ekstra runde med hunden på kvelden. La meg tidlig, sliten og trøtt igår, men etter en stressende og ikke kjekk helg var det nok. Idag har jeg vondt i halsen, feber og er helt ødelagt og sliten! Har ikke tid til dette da jeg har synstest med minste, FAU og vellagsmøte idag 🙄😬 

Har imorgen til å hente meg inn igjen før jeg må være oppegående torsdag og fredag.. 😳🤪 

Mannen veide meg på søndag. Etter at jeg hadde vært i dusjen og vasket håret.... Jeg vet ikke hva det viste. Jeg skal veie meg igjen neste søndag og skal da få vite differansen. Og igjen søndagen etter for å få vite differansen da og. Litt spent på om og hva jeg går ned på 1 uke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er igjen her? 🙈🙁  

Jeg har etter masse lesing og leting, helt tilfeldig kommet over svaret på et spørsmål jeg har lurt på siden etter fasten min. Hadde egentlig gitt opp håpet, men plutselig 😁👍 Det jeg fant svaret på er hvor mange kalorier kroppen trenger for å fungere. I utgangspunktet ingen, kroppen tærer på sitt eget fett og man kan faste i lang tid uten at det er uheldig. Men. Jeg har jo ME og div. andre tilstander som gjør at jeg bør være litt ekstra forsiktig. Så igår leste jeg at kroppen kan hente 300 kalorier pr.CA 4,5 kilo fett kroppen har. Så dersom jeg da har ca 15 kilo fett på kroppen igjen nå, (har jo muskler, bein, sener og div andre ting også, så håper det er ca det. Jeg skal jo heller ikke ned i 0% fett....) så kan kroppen min hente ca 900 kalorier av sitt daglige behov rett fra mitt eget fett. For å fungere 1 døgn trenger jeg ca 1700-1800 kalorier. Har bare regnet dette ut på sånn bmr kalkulator eller hva der heter så det er jo ca. Så hvis kroppen min henter 900 kalorier fra mitt fett må jeg tilføre 800-900 kalorier selv. I alle fall de aller fleste dager, og ev. litt +/- noen dager. Det kan sannsynligvis være grunnen til at jeg har vært veldig dårlig i det siste. Kroppen min har gått på minus siden slutten av august! 🙄😬 

Kjekt å lære om kroppen min 😁😊 

Skal veie meg igjen på søndag. Skal ikke se selv, men skal få vite differansen. Samme neste søndag. Spent på om jeg går ned, eller om kroppen tviholder på alt den får så lenge jeg har vært på minus så lenge 🙈😕 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink Moota! Jeg beundrer møtet og viljen din😊

Min vilje er lik null for tida... Men har ikke gitt opp, tar bare litt tid å komme i gang😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det junimamma 😊😊😘 

Jeg styrer på som vanlig når det går veien hehe 😁👍 

Har spist vanlig pøsegrateng idag. Oppi er det pastaskruer, pølse, skinke, purreløk, gulrot og har på hvit saus av smør, mel, fløte og melk. Toppes med ost. Har nå vondt i magen og er kvalm.. 😬 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mannen har jeg vært sur denne helga. Har ikke vært en koselig helg mellom oss. Kropp og vekt og slanking gjør det ikke bedre.. 🙈  

Skulle jo veie meg på søndag. Følte på meg at det ikke ville vise nedgang. Jeg stiger tilslutt oppå og mannen ser. Han vil ikke si resultatet (differansen), så jeg merker jo at det ikke er noe å rope hurra for. Han sier at det er ikke opp.. Ja så da er det stillstand. Nei det er ned. Jeg vil ikke vite differansen og forstår at det må være 100g.. 

Spør så mannen senere om jeg er mer eller mindre enn han. Han var vel 75,5kilo. Ingen kommentar. Så da er jeg i mitt hode mer enn han.. Dette er like ille som å veie seg uten resultater jo 🤬🙈  

Så da er valget, 1 uke med mer mat for å se om kroppen ikke går ned pga. for lite mat eller 1 uke med knallhard jobbing for å se om at jeg slappet av og spiste litt vanlig (ikke lavkarbo) mat ihelga ødela for veiinga. 

Hater dette!!! Vil bare komme i mål 😥🤮 

Mannen også vil motjobbe mitt mål om 65kilo. Det tyder jo også på at jeg er over 75. For ja, jeg tror 10 kilo er i drøyeste laget for meg. Kanskje 6 eller 8 kilo igjen. Nå skal jeg i alle fall prøve å lese om lite/for lite kalorier mens man spiser etter periodisk faste, mens jeg jobber knallhardt denne uka og spiser rett mat. Sunn mat og lavkarbo. Er det heller ikke resultater neste søndag får jeg vurdere 2 uker med litt mer sunn, rett mat for å se om kroppen trenger litt mer for å fungere skikkelig og ta av. Blir såå sur når det ikke virker! 🙈🤬😂  Og det eneste mannen er opptatt av er at jeg spiser for lite til å stabilisere og at det ikke er mange kilo igjen. Men, som sagt. Jeg kjører mitt løp til jeg er i mål, mens jeg jatter med han og later som jeg prøver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg spist sunt, rett og ganske lite i 1 uke til. Hadde en god del mat onsdag og fredag så det drar opp snittet. Har vært på vekta og mannen sier det går rett vei og han syns det er positive resultater mtp. at jeg har eggløsning. Jeg på min side tenker at, ja jeg har ikke vært på do siden tirsdag.. 😱😫🙄😌😂😂😂😂 

Jeg vil ikke vite, men det er jo gøy å høre at han sier det. Føler det endelig har hjulpet litt på magen også, som er det verste som er igjen. Magen og hoftene. Men etterhvert faktisk mest hengemagen under navlen. 

Idag skal vi ha komler. Jeg har laget fra bunnen. Kjøpt kjøtt, saltet det og skrelt alle potetene og gjort jobben. Ikke helt lavkarbo, men pytt 🙈😆 

Jeg fortsetter som før, men spiser nok. Passer på at jeg ikke går sulten og tom. Det vil jo uansett gå senere med vektnedgangen dess nærmere målet jeg kommer. Håper å være i mål innen lørdag om 8 uker. Det er ingen krise om jeg mangler 1 kilo da, men hadde vært gøy. Ser at målet er innen rekkevidde i alle fall. Jeg regner med at jeg ikke er like streng i jula så ser ikke bortifra at jeg må ta en streng periode over jul for å komme tilbake til der jeg var og vil være, ev. enda lengre ned. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg cheatday! Spiser litt kjeks, godteri, kake og vanlig mat. Har også utvidet fastevinduet mitt til å gjelde mer eller mindre hele dagen 😆😉 

Starter igjen imorgen med lavkarbo og periodisk faste. Har spist lite og kontrollert nå siden slutten av august og tatt av ganske masse. Har kommet langt på veien, og har idag på en bukse som jeg gikk med sist flere år før vi fikk barn. Glidelåsen var også ødelagt så den er lite og fint brukt. Men jeg fikk idag tredd den i og sydde over der den er ødelagt slik at den ikke glider så langt ned. Dermed kan buksa brukes. Ikke siste mote da, men jeg har drømt om denne dagen i mange år.. Eldste er 13 1/2 år om 3 uker!! Butikken denne buksa er kjøpt i eksisterer ikke engang lenger 👖😂😂😂 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bukser har jeg også liggende 🙈🙈

skal på reise neste uke, så jeg vil begynne med planen i uke 44. En plan jeg skal følge i 4 uker og har mulighet til å gå ned 10 kg på de ukene.... 

Skulle ha bestilt time til å finne brudekjole også, vet ikke helt om den  jeg har er den jeg vil bruke..... Men vil ned litt i vekt først. Helst 25 kg😥 gjerne 40 kg🙁

 

Må si du har bra viljestyrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken diett skal du igang med? 

Jeg hadde som sagt cheatday igår og er igang igjen med lavkarbo og periodisk faste idag. 

Vil i alle fall ikke vite vekta imorgen! Skal på toppen av alt ha mensen 😂😂 

For meg gir resultater den beste motivasjonen og viljestyrken! 😊😉  

Har endelig funnet noe som virker. Jeg ser og kjenner og vet at det virker og hjelper. Og det er endelig ikke de samme 6-8 kiloene som jeg har gått opp og ned de siste årene 😄😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, moota m storebror&lillebror skrev:

Hvilken diett skal du igang med? 

Jeg hadde som sagt cheatday igår og er igang igjen med lavkarbo og periodisk faste idag. 

Vil i alle fall ikke vite vekta imorgen! Skal på toppen av alt ha mensen 😂😂 

For meg gir resultater den beste motivasjonen og viljestyrken! 😊😉  

Har endelig funnet noe som virker. Jeg ser og kjenner og vet at det virker og hjelper. Og det er endelig ikke de samme 6-8 kiloene som jeg har gått opp og ned de siste årene 😄😁 

 

Skal prøve Thor sin diettplan. Da får jeg en plan etter forskjellige kriterier ang meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende 😃 

Håper du oppdaterer oss om hvordan det går. Tenkte jeg skulle legge inn et høygir denne uka siden jeg har hatt cheatday og spiste alt for masse igår. Usikker på om det er lurt å vite om det har vært nedgang på vekta denne uka for vet jo at svaret er nei 🙈😖 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med nedgang Moota. 

Og jeg heier på deg Junimamma. 

Selv bikker jeg nå uke 10. Frøet er ikke lenger et embryo men et foster. Skal til legen i morgen å ta noen blodprøver, og første sjekk. Kostholdet er bedre, pepsimaxen er borte,  drikker mye vann,  og vekta står stille.  Føler meg dog meget oppblåst og tung.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg også Løvemamma 😊😊 

Hadde selvsagt oppgang idag. Alt jeg har spist + venter mensen. Kjører en strikt uke og starter med en 42 timers faste. Spiste idag eneste måltid ca. 17.30, og spiser neste gang kl.12 - 12.30 på tirsdag. 

Håper litt lengre faster skal veie opp for det jeg har spist som jeg ikke skulle + gi mer vektnedgang.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet litt i klesskapet igår. Det var veldig gøy! Kjekt å prøve gamle klær og innse at de passer 😁  

Fastet hele mandag, spiste 2 måltid på tirsdag. Fastet hele igår, og spiser ikveld. Håper det viser igjen, selv om jeg ser jo tydelig at det har hatt effekt det jeg har gjort til nå også 😉  Det går bare ikke fort nok 🙈🙄😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fastet 70 timer. Fra tirsdag til fredag. Nesten 3 døgn. Veldig fornøyd med det! 

Jeg har fått magesjau. Eller spist noe magen ikke tålte. Faktisk både mannen og jeg.

Spiste 2 ganger igår, men alt kommer ut igjen. Har veldig knip og null kontroll på magen. Så var helt tømt og mannen veide meg imorges. Hadde gått ned 2 kilo fra søndag. Det er jo pga. mensen, hadde cheatday sist fredag, og hadde ikke vært på do på mange dager sist veiing, ,men det er likevel gøy 😁👍  Merka at noen av buksene som gikk fra 'for små haugen' til 'passelig haugen' på onsdag passet enda bedre idag. Så det er ikke bare pga. at jeg har fått tømt meg helt. Det går jammen rett vei hele veien ❤🧡 

6 uker til jeg håper å være i mål. Kjolen passer som bare juling, så det er ingen problem. Men hadde håpet jeg var under 70 til da. Så får de resterende kiloene som jeg vil ned og mannen nekter for komme etterhvert.... 

Typisk at jeg går opp masse i jula og. Så går halve vinteren på å hente det inn igjen! Neida. Ikke i år! MÅ ha plan! Har ikke lagt noen plan på det enda.. 🙈🙄🙄😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, junimamma81 skrev:

70 timer?!?  Da drikker du kun vann/Pepsi Max?

 

Jepp 😉  Eller fun light saft. Sliter litt med vannet enda etter de 14 dagene 😄😄😬 

Så får jeg se hvilke fasteregimer jeg ender opp med denne uka 🙂  Må få gang slik at jeg når målet 🙄😁🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på og vært med og lage til et slags felles foreldremøte/foredrag som var åpent for hele distriktet ang. mobbing og det å møte ungdom. 

Gikk 5 1/2 time av kvelden med til dette opplegget for oss som både skulle forberede og rydde 😲  Var hjemme hos barna 22.15 😥

Det er lenge siden jeg har sett så mange kaker, boller, godteri og fruktfat og gudene vet hva! Usikker på om det hadde vært bedre om jeg hadde fastet idag.. Det gjorde jeg i alle fall ikke, og har spist kaker, gulrot, boller, sjokolade og enda mer kaker. Dette var etter både lunsj og middag. Så da ble det en cheatday til da.. 🙈😬🙄 

Startet på ny faste nå for 15 min siden. Håper å holde ut til torsdag kl.15.30. Spent på om det går mtp alt sukkeret jeg har trykket i mitt aller største hull idag 😄😄😄🐖🐖 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga ble ikke bedre enn sist tirsdag 🙈 Spiste sjokolade, nøtter, høykarbomiddag, pannekakerøre, pannekaker, lapper, boller, druer, sjokolademousse, ja.. Det er jammen ikke lett å bare ta 1 bolle eller bare ta 2 biter sjokolade. Det er min største utfordring og jeg hater det! 

Fastet fra søndag kveld 20.30 til idag kl.11.30. Ble 63 timer. Faster imorgen og minst til middag på fredag. 

Har bare 4 1/2 uke igjen til bursdagen jeg skal i, og målet skulle vært nådd.. Kan sikkert se langt etter det 🙄🙄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3 uker igjen. Får fortsette etter nyttår på målet ja 😬🙄   Men alt jeg klarer før det er selvsagt også positivt 😊 

Jeg er blitt skikkelig dårlig de siste ukene. Jeg kan ikke gå pga. konsekvensene det gir så jeg sitter i rullestol. Jeg ligger mesteparten av dagen og klarer små turer ut på noe et par ganger i uka. Og da er jeg krasja etterpå. Ligger mest i sofaen med korte perioder innimellom med litt internet eller tv. Strikking eller lesing på gode dager. 

Håper jeg kommer gjennom jula uten å ende opp som sengeliggende. Alt tar på. Alle sanseinntrykk. Har bestilt meg elektrisk rullestol og pose til den. Og ørepropper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ramlet tilfeldig over tråden da jeg selv er i en vektnedgangfase og ble nysgjerrig på en tråd som sikkert fulgte opp slankere over flere år. Men det viste seg vel at det er nesten bare en slanker som har "opprettholdt" tråden,- og jeg vet ikke om andre ser det/synes dette, men så utrolig trist lesing. Flere år uten perioder av lengre betydning med "Normalt" matinntak. Hvordan HAR du det egentlig Moota?? Tenker jeg..Lavkarbo, periodisk faste, lange fasteperioder,- Cheating days osv osv...

Hvordan reagerer barna på en mor som "aldri" spiser som de? Enten ingenting, eller lavkarbo, eller "alt hun kommer over"??? 

Her selv snakket med sykepleiere og leger som har behandlet/pleiet små barn med ulike former for spiseforstyrrelser,- er det skremmende ofte et unormalt forhold til mat hos en eller begge foreldre som er "overført" til barna... Veldig mange voksne som har et anstrengt forhold til mat tror de skjuler det, særlig for barna, men barn ser og oppfatter mer enn vi tror, mer enn de SELV er klar over. De snapper opp slike særegenheter uten at de ser sammenhengen og plutselig er mat noe vanskelig, komplisert og farlig...Plutselig er det "Lov med alt" og mye er bra, av alt" Hele tiden":.... Har du klart så mange år, med en så "variabel" matkultur at du med håneden på hjerte kan si at barna aldri har reagert? At de ikke kommer til å ta etter deg fordi "voksne skal gjøre sånn"??? Er ikke sikkert et normalt forhold til mat hos den ene forelder klarer bøte på skader du kan ha gjort.

 

Jeg sier ikke du er syk eller har en diagnose, men av innleggene i denne tråden så er det jammen heller ikke normalt å leve slik over så mange år uten at det man sliter,- mer i perioder,- mindre i andre....Håper det går bra med deg, at du har funnet en vekt du kan leve med og som du klarer og holde samtidig som du kan spise normale måltid sammen med barna dine og resten av familien og vennene du har rundt deg., uten å ty til perioder i ketose, periodisk faste eller lengre fasteperioder...

 

SÅ får jeg bruke andre sider til inspirasjon for min vei ned!

Anonymkode: 77cd8...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ramlet tilfeldig over tråden da jeg selv er i en vektnedgangfase og ble nysgjerrig på en tråd som sikkert fulgte opp slankere over flere år. Men det viste seg vel at det er nesten bare en slanker som har "opprettholdt" tråden,- og jeg vet ikke om andre ser det/synes dette, men så utrolig trist lesing. Flere år uten perioder av lengre betydning med "Normalt" matinntak. Hvordan HAR du det egentlig Moota?? Tenker jeg..Lavkarbo, periodisk faste, lange fasteperioder,- Cheating days osv osv...

Hvordan reagerer barna på en mor som "aldri" spiser som de? Enten ingenting, eller lavkarbo, eller "alt hun kommer over"??? 

Her selv snakket med sykepleiere og leger som har behandlet/pleiet små barn med ulike former for spiseforstyrrelser,- er det skremmende ofte et unormalt forhold til mat hos en eller begge foreldre som er "overført" til barna... Veldig mange voksne som har et anstrengt forhold til mat tror de skjuler det, særlig for barna, men barn ser og oppfatter mer enn vi tror, mer enn de SELV er klar over. De snapper opp slike særegenheter uten at de ser sammenhengen og plutselig er mat noe vanskelig, komplisert og farlig...Plutselig er det "Lov med alt" og mye er bra, av alt" Hele tiden":.... Har du klart så mange år, med en så "variabel" matkultur at du med håneden på hjerte kan si at barna aldri har reagert? At de ikke kommer til å ta etter deg fordi "voksne skal gjøre sånn"??? Er ikke sikkert et normalt forhold til mat hos den ene forelder klarer bøte på skader du kan ha gjort.

 

Jeg sier ikke du er syk eller har en diagnose, men av innleggene i denne tråden så er det jammen heller ikke normalt å leve slik over så mange år uten at det man sliter,- mer i perioder,- mindre i andre....Håper det går bra med deg, at du har funnet en vekt du kan leve med og som du klarer og holde samtidig som du kan spise normale måltid sammen med barna dine og resten av familien og vennene du har rundt deg., uten å ty til perioder i ketose, periodisk faste eller lengre fasteperioder...

 

SÅ får jeg bruke andre sider til inspirasjon for min vei ned!

Anonymkode: 77cd8...cdb

Du kunne og laget en ny tråd, og kanskje inspirert flere til å bli med der, i stedet for det du gjorde nå

Anonymkode: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...