Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Hvordan står det til jenter, er vi ferdige med denne tråden eller er vi fremdeles noen som vil prøve å komme ned i vekt gjennom vinteren?

Jeg er feitere enn noen gang, trist men sant. Siste 8 årene har vekten bare steget og steget, nå kan jeg ikke si at jeg "bare" er 10-15 kg for tung og det er mest pga utseende jeg vil ned.

Nå er jeg faktisk 25-30 kg for tung, og i kategorien helseskadelig overvekt. Hvordan i alle dager kunne jeg tillate meg selv å havne her...

Men men, det som er gjort får man ikke gjort ugjort, så man må vel bare prøve å legge det bak seg og se fremover.

Jeg vil gjerne prøve igjen, å veie meg hver fredag, legge inn vekten her og se fremgang. Øse ut litt frustrasjon og motgang, og forhåpentligvis dele medgang. Er vi fremdeles en gjeng her eller er det bedre å starte en ny tråd?

Jeg har fått en sånn save-the-date invitasjon, neste år, i juni, blir det fest, og hele storfamilien som er spredd rundt i landet skal samles. Jeg nekter, jeg virkelig nekter, å stille feit på den festen!

Så, da er motivasjonen der. Jeg skal printe ut noen fine kjoler og henge bildene på kjøleskapet, jeg vil velge en kjole jeg synes er fin til denne festen, ikke ta det eneste teltet kroppen min får plass i. 

Jeg prøver igjen :)

Jeg veier nå 94,5 kg og er igang igjen 

Noen som er med videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med om du er med 😃 

Det er bare så dødt her om dagen at jeg ikke gidder å skrive dersom ingen leser og kommenterer 😜  Jeg kommer alltid til å være feit så du kan regne med meg 😧😝 

Jeg er litt over 80. Har skeia ut siden helga. Jogger 3-4 ganger i uka. De andre dagene går jeg 45 min - 1 1/2 time + noen småturer med hunden. Jeg har brukt sykt mange tusen på klær i sommer så må vel starte kampen om å komme oppi buksene som er litt på kanten 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her. Litt demotivert om dagen. Vekta holder seg i ro men det er så vanskelig å kutte det hersens sukkeret. Gikk akkurat tilbake i tråden og veier det samme nå som for to år siden. Jauda bra slanking du. Driver å prøver å motivere meg selv for en ny detox uke. Gikk jo ned 8 kg før sommeren her, så oppskriften har jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt demotivert. Skal ha selskap for minste på søndag så er ikke akkurat veldig motivert for å starte idag 🙃🙄   Har egentlig startet flere ganger i det siste, skal prøve igjen på mandag 🙈 

Har skikkelig problemer med beina når jeg jogger så må gå litt mer tilbake til sykling og gåturer 😕😯 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er her 😊 har gått ned 6 kg den siste tiden  men har mange kg igjen. Har egentlig ikke gjort så mye for det. Aldri rørt meg så lite som akkurat nå. Er heller ikke så nøye ned maten, men ned går jeg😊

Anonymkode: f57d2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er her 😊 har gått ned 6 kg den siste tiden  men har mange kg igjen. Har egentlig ikke gjort så mye for det. Aldri rørt meg så lite som akkurat nå. Er heller ikke så nøye ned maten, men ned går jeg😊

Anonymkode: f57d2...f81

Skulle ikke være anonym da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært så feit og tung på det jeg kan huske. Har lyst å gi opp bare jeg tenker på det og skal skrive her nå. 

Formen har gått fra 80% til 30% på et par måneder. Det hjelper heller ikke. Kan ikke jogge. Klarer knapt gå rundene med hunden. 

Vi har pusset opp hjemme i noen uker og det har kostet litt fysisk, men masse psykisk. 

Jeg prøver igjen. Jeg må være den verste jojoslankeren som fins. 

Jeg har vel 2-3 bukser som passer nå. Og har vel over 100 bukser så det er ikke akkurat så kjempefestlig å kle meg om dagen 💩🙈😧😭 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fryktelig dårlig start. Har hatt grusomme migreneanfall siden tirsdag og det vil ikke gi seg. Det har resultert i både det ene og det andre. Likevel ned 1 kg siden mandag idag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj Moota. Håper migrenen gir seg og at du kommer deg på riktig spor igjen.  

Jeg har nå laget meg et budsjett jeg må følge og alle unødvendige utgifter er fjernet.  Å jaggu har jeg ikke kjøpt noe unødvendig søtt eller pepsimax heller. Å det ser ut til at jeg har krøpet ca 2 kg ned på vekta også.  

Det er så rart for jeg kan sette meg mål om at nå skal jeg ditt eller datt. Men siden jeg ikke må så sklir det ut å jeg f.eks bruker masse penger på alt og ingenting.  

Men så må jeg plutselig å da er hjernen krystallklar og skjerpet.  Helt merkelig.  Og nå må jeg holde budsjett og det er ikke rom for å meske meg med pepsimax og sjokolade hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta kryper nedover ja. -2kg de siste ukene. Og endringene er bare kutt i alt det jeg nevnte i forrige melding. Nå er det bare 2 kg så når jeg 95kg. Der har jeg ikke vært på lenge tror det er 6 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😙😊 

Jeg var 86,7 imorges. Ned 1,8 siden mandag. Er nok oppe igjen imorgen etter kake på et 4H arrangement idag. Spiste både mens jeg lagde og på arrangementet 🙈 

60 årsdag imorgen med masse god mat og etterfest for de voksne. Kan bare se for meg maten og kakene 🙈💩 

Men satser på at migreneanfallet snart er over og da er jeg på full gass igjen 😉 

Må gå ned 0,44 kilo i uka for å nå målet til ferien 2018.. Håper jeg er i nærheten om ikke annet 😁😁😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som jeg trodde litt opp i helga. Det var 4H arrangement og 60 årsdag med koltbord på dagen og alkohol og slikt om kvelden og en søndag med sjokolade, ostepop osv osv 🙈 

86,4 idag. Fornøyd sånn sett. Jeg er egentlig på lavkarbo, men sliter med å holde meg til bare det.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har endelig kommet oss ut på boligmarkedet. Så deilig. Og vi kan snart flytte inn. Derav budsjett pratet mitt nå om dagen. Fremdeles ikke kjøpt noe søtt eller brus. Og vekta viser 95-96 kg. 😄😄

God klem til deg Junimamma. Det er en så kjip følelse som jeg selv har kjent på mange ganger. 

Den smale lavkarbo sti er vanskelig å holde seg til. Det vet jeg alt om. (Spiste lavkarbo for mange år siden) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, junimamma81 skrev:

Årets nedtur i dag... skulle kjøpe klær før å bruke på jobb, og fant ingenting 😭 dvs.... lite som passet... 

Huff, har selv vært der og vet hva det er. Jeg er jo shoppoman og synes heller ikke det er såå gøy å gå i prøverommene om dagen. Jeg er opp og ned mellom 85 og 88 kilo 🙈😕😝 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ♥ Løvemamma ♥ skrev:

Vi har endelig kommet oss ut på boligmarkedet. Så deilig. Og vi kan snart flytte inn. Derav budsjett pratet mitt nå om dagen. Fremdeles ikke kjøpt noe søtt eller brus. Og vekta viser 95-96 kg. 😄😄

God klem til deg Junimamma. Det er en så kjip følelse som jeg selv har kjent på mange ganger. 

Den smale lavkarbo sti er vanskelig å holde seg til. Det vet jeg alt om. (Spiste lavkarbo for mange år siden) 

Gratulerer så masse med bolig 😊😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moota m storebror&lillebror skrev:

Huff, har selv vært der og vet hva det er. Jeg er jo shoppoman og synes heller ikke det er såå gøy å gå i prøverommene om dagen. Jeg er opp og ned mellom 85 og 88 kilo 🙈😕😝 

 

Huff.... det er kjedelig. Og dette var jobbklær som jeg må ha for å ikke fryse ute på jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, junimamma81 skrev:

Huff.... det er kjedelig. Og dette var jobbklær som jeg må ha for å ikke fryse ute på jobb....

Pyton 😝  Har du vurdert herreavd.? De er ofte litt større i str. 

Lykke til 😙😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Moota. 

Måtte på vekta i dag -1kg siden forrige gang. Så nå ligger nåla på pittelitt over 95kg. Iiiiih 😁😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her og fremdeles, men jeg er nesten tilbake til toppvekten min. Har feilet fullstendig og totalt, og har gått på smell etter smell, så nå er vekta oppe i 103 begredelige kilo :kjempesinna::cry3: Fader, jeg hater det. Kanskje jeg skal hive meg på her igjen..tenke tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, valnøtta skrev:

Jeg er her og fremdeles, men jeg er nesten tilbake til toppvekten min. Har feilet fullstendig og totalt, og har gått på smell etter smell, så nå er vekta oppe i 103 begredelige kilo :kjempesinna::cry3: Fader, jeg hater det. Kanskje jeg skal hive meg på her igjen..tenke tenke...

Ja vi er visst flere! Det blir også vanskeligere for hver gang 😝💩😠😡 

Jeg er også nærmere toppvekta enn bunnvekta.. 😣😥😭 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har tatt helt flatt av når det kommer til å være flink med maten denne uka 😂😂🙈  Men jeg har gått en del. Har hatt over 20000 skritt hver dag til nå. Bikker snart 10000 idag. Så håper det er med på å drar lasset og vekta nedover. På mandag var jeg også på topptur/fjelltur og gikk i et par timer i ulendt terreng. Kjenner det enda i beina for å si det sånn 🙈😝 

Skal ut på lørdag så ser for meg at lørdag og søndag blir så som så.

Jeg blir motivert av samsunghealth og skrittutfordringer der så håper å gå litt fremover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg igjen :eeeh: Vekta var enda værre enn jeg trodde, den er nå på hele 104,1 kilo, jeg gremmes :(

Starter i dag, så nå sitter jeg her med frokost - avokado, reker i majones, søtpaprika, agurk og squash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...