Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag er det 1 uke til vi reiser. Jeg har ikke vært flink i helga. Jeg drakk noen få lite cider/øl, spiste utfor spisevinduet og spiste masse og ikke akkurat bare mat som man spiser når man skal være superstreng.. Det ser nok skummelt ut med vekta når jeg går på 1 eller 2 ganger nå før vi reiser.

Prøver å redde noen gram med å være ekstra flink nå et par dager hahaha 😂

 

Jeg har prøvd klær og bikinier som jeg skal ha med på ferie. Ser jo at jeg har blitt mindre, men det er selvfølgelig ikke nok 😕

Har kjøpt en del bikinier i str.40 fra h&m i år. Noen passer, andre ikke. Jeg må ned ca 10 kilo mer, men blir nok ikke hardkjør i ferien i år heller. Blir vanlig lavkarbo.

 

Har såvidt startet pakking, og det å få litt oversikt. Skal jo vaske en del klær, se hva vi trenger nytt i campingvogna osv.

Vi har kjøpt helt ny campingvogn i år, så jeg slipper å vaske vogna, bare kose meg med å finne plasser til alt og prøve å ha med minst mulig som vanlig. Og som vanlig er det ikke akkurat så enkelt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesssss!!!!! Målet er nådd 😂😄💜

Var 73,3 på vekta idag! Da har jeg klart målet til ferien, som først var under 75 kilo, og deretter 73,7 kilo.

73,7 kilo er 10 kilo mindre enn når vi reiste på ferie ifjor. Det er 20 kilo minus på lavkarbo og det er den laveste vekta jeg noen gang har registrert på meg selv som jeg vet om. Tror jeg må ned i tenårene for å finne lavere vekt 😛

 

Så 73,3 er absolutt et godt resultat. Hadde aldri trodd det..

 

Kommer ikke til å veie meg mer før vi reiser selv om vi ikke reiser før tirsdag. Jeg har eggløsning i helga og da går jeg som regel opp litt. Vil ikke ødelegge moroa 😉

 

Målet er å være under 75 kilo når vi kommer hjem. Med mindre jeg ikke har vært på do på 3 uker som sist gang. Da gjelder vekta etterpå jeg har vært på do hahaha 😂 Men jeg tar med meg de gode, sterke tablettene denne gang og håper jeg slipper den problemstillingen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul veide jeg rett under 76 kilo. Jeg kjøpte meg en herlig bukse i str.42 i julestrømpen fra mannen.

 

Jeg hadde lyst på en til slik bukse, men fant bare i str.40. Jeg prøvde den og fant ut at jeg kunne kjøpe den og ha den i skapet i x antall år til den passte. Den var jo alt for liten.

 

Etter jul slet jeg litt og gikk opp en del. Var 82,7 kilo på det meste. Måtte justere lavkarbo kostholdet.

 

Nå veier jeg litt over 73. 73,3 kilo.

Jeg prøvde buksa idag. Den er litt stram altså, men jeg kan helt fint gå med den 😮😁

Har nå 4 bukser i str.40 som jeg kan gå med. Fatter det ikke! Ser jo den svææææære flodhesten i speilet 😕 🐘🐗

 

 

En annen ting. Jeg sa til mannen idag at dersom jeg blir mindre nå må eg kjøpe nye klær. Altså enda mindre enn de buksene som er akkurat passe til en smule stram.

Da kommer han med at jeg får ikke gå ned mer enn til 70 kilo. Jeg vet han har mast om det før. Han er en chubby-chaser. Men jeg vil gjerne ned til 65 så får bare ikke si noe mer om vekta til han og håpe han ikke sier så masse til de 5 kiloene 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere andre?

Jeg ligger i campingvogna i Kroatia nå. Sol og nærmer seg 30 grader ute. Skal snart finne bikinien og gå ut og sitte 😊

 

Jeg har ikke vekt med, men tror jeg ligger ca. der jeg var når vi reiste.

Jeg spiser rett, men spiser kanskje litt masse.

Holder meg også ca. til spisevindu mellom kl.13 og 21. Blir litt variasjon da, men jeg er jo på ferie 😀

 

Vi kommer hjem om knappe 14 dager. Blir veiing da og i helga. Men blir det som andre år trenger jeg et par uker for å bli kvitt vann i kroppen ol. 😊

Da begynner kampen mot 70 kilo 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at det går så bra med deg Moota, vi har jo vært her inne en god stund og jeg vet hvor hardt du har kjempet og kjemper mot kiloene.

 

Jeg har omsider kjøpt meg ny vekt, litt fancy sådan som også måler fettprosent og som sender infoen inn på appen til aktivitetsarmbåndet. Men jeg fikk meg ett realt SJOKK når jeg gikk på den mye vekta. +8kg og fett prosent på 50. Så hva skal man si, jeg er så skuffa over meg selv. Men jeg kan ikke drukne i selvhat og stakkarsmeg tanker. Jeg må bare handle og få orden på kostholdet. Jeg er jo aktiv i hverdagen men i ferier og helger er jeg rett og slett lat. Så kosthold og mer aktivitet når jeg har fri. Fokusfokusfokus. Nå gjelder det bare å huske det i morra tidlig når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Løvemamma ❤❤

Ja jeg kan ikke gi opp og vil kjempe som deg til jeg når målet 😊

 

Oi sjokk!? Jeg vet ikke hva som er vanlig, men godt at du er ved godt mot og har en plan 😀

Jeg er ikke så fancy, har en vanlig vekt og legger kun det inn i lifesum 😉

 

Jeg har prøvd å hente meg litt inn her nede. Fastet 24timer igår og prøvd å ikke spise alt slags tull.

Mannen tok bikini bilder av meg imorges. Jeg ser jo at jeg ikke er kjempefeit, men føler meg som det likevel 😕

 

Litt over 1 uke til vi er hjemme og jeg må stramme tøylene veldig godt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tidligere ferier har jeg jo gått opp 3-4kg eller stått stille. Så jeg ble litt satt ut når det var så mye. Og gamle vekta viser også oppgang. Men den viser jo+-3kg hver gang jeg går på.

 

I dag har jeg holdt planen og ikke kastet meg over sukkeret. Tenker i dag skal jeg være flink, og i morgen kan jeg heller unne meg. Hvis jeg klarer å tenke det hver dag blir dette bra 😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett gått opp 8 kilo på de 4-5 ukene vi har hatt ferie før lavkarbo. Jeg er litt 'redd' og litt spent på vekta når vi kommer hjem i år. Jeg har bare spist som jeg skal, men spist mer, masse mer på de 3 ukene til nå, enn jeg pleier.

På den andre siden så tredde jeg på meg en chinos idag som jeg fikk i posten fra h&m før vi reiste i str.40. Den passet. Har også brukt en annen bukse i 40 som jeg reiste i et par dager her nede. Så jeg tror ikke det er sååå mange kilo når jeg blir kvitt vann og slikt 🙊

 

Jeg har 2 vekter. Den ene er slik at jo flere ganger du går på, dess flere resultater får du. Jeg går kun på 1 gang og bruker de tallene 😀

 

Ja tenk slik! Tror det er lurt å ha små skritt. Ikke tenke at joda til neste jul.... 😧😨😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyyyy søren så feit jeg har blitt på kort tid 😣😮😨😧😢😵😳😠

Gruer meg max til vekta når jeg kommer hjem 😨

 

Spiser alt for masse hele tiden!!! 😕

 

Må bare ta meg sammen igjen når jeg kommer hjem. Som vanlig! 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister meg litt stille inn her igjen, og håper jeg klarer å holde meg her nå. Fikk litt sjokk når jeg så at jeg ikke har skrevet her inne siden 5 juni. Men jeg har sniktittet litt på dere andre i mellomtiden, og er imponert over ståpåviljen dere har, dere er gode :)

Jeg har hatt en pyton sommer med mye sykdom og privat dritt, og vekta har jo selvfølgelig blitt påvirket av det :( Men nå tror jeg at jeg har funnet motivasjonen igjen, og er klar for snuoperasjon for en'te gang. Forrige søndag veide jeg svimlende 106,1, skal veie meg i morgen så er spent på å se hva den vil vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste viste vekta 103,5 juhuu, det var en start jeg trengte for motivasjonen sin del :) :) :)

Det ble 2,6 kilo ned første uken det :);)

Endret av valnøtta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Valnøytta:-)

 

Jeg går ut i permisjon neste uke:-) har allerede tenkt på hvordan jeg skal komme gjennom permisjonstida samtidig som jeg går ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å lese det dere skriver! 😀😀

Jeg er klar og motivert til å ta igjen en haug med kilo for n'te gang og deretter fortsetre der jeg slapp før ferien 😉

 

Vi er på vei hjem fra Kroatia nå. Skal bli godt å komme hjem til hverdagen igjen.

Det ser ut som om en del forsinkelser ødelegger shoppingdagen min på Bilka imorgen. Ev. må jeg kjøre halve natta. Var trøtt igår når vi stoppet i 12 tiden så usikker på om det går uansett 😕

Da blir jeg nok sur i flere dager. (Les uker-måneder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, dette året har vært tøft, på mange måter.

 

Men det er liksom ikke helt meg å gi meg over heller, bitterhet hjelper ihvertfall ikke på situasjonen!

 

En ting er å være kronisk syk, man må bare akseptere og gjøre det beste ut av dagene, spille de kortene man har fått i livet så godt man kan. Å legge seg på sofaen og spise seg feit hjelper ihvertfall ikke på situasjonen.

 

Nei, jeg må grave meg opp igjen, smile til speilbildet og bli så sunn som jeg kan!

 

Nå begynner hverdagen, og jeg starter den med svimlende 90 kg på vekten, har aldri vært så stor før i hele mitt liv. Ikke engang som høygravid...

 

Vel, nå sikter vi inn mot en lekker julekjole gjør vi ikke?

 

Vi får dra alle klisjeene, sammen er vi sterke osv. Nå skal kroppen kvitte seg feriedritten, avsukres, i morgen blir det smoothie, salat og sunnhet fra innerst til ytterst ;) Kanskje en kroppsskrubb, en god fuktighetskrem, nylakkerte negler, ansiktsmaske og full pakke hjelper på motivasjonen.... Nå skal vi bli lekre dere  :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Valnøytta:-)

 

Jeg går ut i permisjon neste uke:-) har allerede tenkt på hvordan jeg skal komme gjennom permisjonstida samtidig som jeg går ned i vekt...

Takk :) Har akkurat tatt meg sammen igjen, men det er en god start, og jeg kjenner jeg er motivert :)

 

Flink du er da, som tenker så langt frem allerede :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk :) Har akkurat tatt meg sammen igjen, men det er en god start, og jeg kjenner jeg er motivert :)

 

Flink du er da, som tenker så langt frem allerede :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Skulle jo ikke være anonym, men forumet hang seg helt opp her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, dette året har vært tøft, på mange måter.

 

Men det er liksom ikke helt meg å gi meg over heller, bitterhet hjelper ihvertfall ikke på situasjonen!

 

En ting er å være kronisk syk, man må bare akseptere og gjøre det beste ut av dagene, spille de kortene man har fått i livet så godt man kan. Å legge seg på sofaen og spise seg feit hjelper ihvertfall ikke på situasjonen.

 

Nei, jeg må grave meg opp igjen, smile til speilbildet og bli så sunn som jeg kan!

 

Nå begynner hverdagen, og jeg starter den med svimlende 90 kg på vekten, har aldri vært så stor før i hele mitt liv. Ikke engang som høygravid...

 

Vel, nå sikter vi inn mot en lekker julekjole gjør vi ikke?

 

Vi får dra alle klisjeene, sammen er vi sterke osv. Nå skal kroppen kvitte seg feriedritten, avsukres, i morgen blir det smoothie, salat og sunnhet fra innerst til ytterst ;) Kanskje en kroppsskrubb, en god fuktighetskrem, nylakkerte negler, ansiktsmaske og full pakke hjelper på motivasjonen.... Nå skal vi bli lekre dere  :sexy:

En lekker julekole hadde vært noe. men da må jeg myyye ned :sjokkert: Men jeg er lei av å være så tung, passer ikke vanlig størrelser lenger og det virkelig hater jeg :( Har heller aldri vært så tung før, som jeg er nå :( Denne gangen vil jeg og skal jeg klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese det dere skriver!

Jeg er klar og motivert til å ta igjen en haug med kilo for n'te gang og deretter fortsetre der jeg slapp før ferien

 

Vi er på vei hjem fra Kroatia nå. Skal bli godt å komme hjem til hverdagen igjen.

Det ser ut som om en del forsinkelser ødelegger shoppingdagen min på Bilka imorgen. Ev. må jeg kjøre halve natta. Var trøtt igår når vi stoppet i 12 tiden så usikker på om det går uansett

Da blir jeg nok sur i flere dager. (Les uker-måneder)

Oh no, og du som er litt i overkant glad i shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lekker julekole hadde vært noe. men da må jeg myyye ned :sjokkert: Men jeg er lei av å være så tung, passer ikke vanlig størrelser lenger og det virkelig hater jeg :( Har heller aldri vært så tung før, som jeg er nå :( Denne gangen vil jeg og skal jeg klare det.

18 uker til jul!

 

Si vi går ned minst 15 kg på den tiden da, selv om vi ikke akkurat er sylfider vil vi jo merke godt på kroppen at 15 kilo er vekk, og føle oss mye finere i kjole enn vi gjør i dag :)

 

Det er klart vi skal unne oss en julekjole (og hold in undertøy ;)). Noen delmål og belønninger på veien må vi ha.

 

Lurer på om jeg skal lage meg en sparebøsse. Leste om det en gang, var ei som fikk 200 kr for hver kilo hun gikk ned av mannen sin, når målet var nådd skulle hun bruke pengene på klær Jeg har ikke så mye penger så 200 kr pr kilo tror jeg ikke jeg greier, men kanskje 100. Tenk på alle pengene som blir spart ved å gå rett forbi hyllen med potetgull og snop, det er temmelig dyrt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no, og du som er litt i overkant glad i shopping :)

 

Ja!!! 😣

Vi har nådd tyskegrensen nå. Står utfor en butikk hvor vi handler brus ol. De åpner kl.7. Så bærer det til Bilka etterpå ☺

Det ble sent idag og. Idag har jeg kjørt nesten 14 timer med bil og campingvogn. Nesten fra München sør i Tyskland, til grensa i nord. Blir bare noen få timer i bilen imorgen håper jeg.

Så båt og hjem på tirsdag.

Onsdag er det hverdag og opp kl.6.20 igjen 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker til jul!

 

Si vi går ned minst 15 kg på den tiden da, selv om vi ikke akkurat er sylfider vil vi jo merke godt på kroppen at 15 kilo er vekk, og føle oss mye finere i kjole enn vi gjør i dag :)

 

Det er klart vi skal unne oss en julekjole (og hold in undertøy ;)). Noen delmål og belønninger på veien må vi ha.

 

Lurer på om jeg skal lage meg en sparebøsse. Leste om det en gang, var ei som fikk 200 kr for hver kilo hun gikk ned av mannen sin, når målet var nådd skulle hun bruke pengene på klær Jeg har ikke så mye penger så 200 kr pr kilo tror jeg ikke jeg greier, men kanskje 100. Tenk på alle pengene som blir spart ved å gå rett forbi hyllen med potetgull og snop, det er temmelig dyrt....

Sette av penger for hver kilo var lurt :) Hvis jeg når målet mitt, så trenger jeg vel alt nytt omtrent vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess det ble shopping i lange baner på meg 😁

Har vært på Bilka i 7 1/2 time på shopping 😉

Har kjøpt 3 søppelsekker med klær, 2 av dem til meg 😛

 

Så nå er jeg godt fornøyd og klar for å reise hjem imorgen 😄 🚢 🚙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess det ble shopping i lange baner på meg

Har vært på Bilka i 7 1/2 time på shopping

Har kjøpt 3 søppelsekker med klær, 2 av dem til meg

 

Så nå er jeg godt fornøyd og klar for å reise hjem imorgen

Har du kjøpt deg 2 søppelsekker med klær :sjokkert::D Og jeg trodde jeg var shoppegal :legrine: Men Bilka er gøy da :) Grattis med masse nytt tøy, gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt deg 2 søppelsekker med klær :sjokkert::D Og jeg trodde jeg var shoppegal :legrine: Men Bilka er gøy da :) Grattis med masse nytt tøy, gøy :)

 

Jepp det ble 2 søppelsekker på meg 😮😁

Når jeg kommer hjem og har pakket ut av campingvogna skal jeg se hva herligheten kostet 😅

Var i alle fall over 1400kr på h&m 😉

Jeg er shoppeglad/shoppegal ja 😨😁 Handler som en helt på Bilka hvert år, siste dag av ferien. Mannen er i campingvogna og ser film/spiller, prater med broren osv.

 

Har enda klær fra ifjor som jeg ikke har brukt enda..

 

Jeg elsker Bilka. Spesielt Ålborg storcenter.

 

Jeg har så vondt i ryggen idag at jeg tror nesten jeg omkommer. Har kjørt knallhardt fra Kroatia. Mange timer bak rattet, mange timer i kø, lite søvn. Anstrengende å kjøre med den nye campingvogna. Den er tung som fy og helt annet å kjøre med enn den gamle. Og nå mange timer på Bilka med tunge poser og trasking opp og ned på senteret.

Jeg er glad det bare er noen få timer i bilen imorgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...