GĂ„ til innhold

slankestart Juli 2015

Anbefalte innlegg

Ble en rolig dag igĂ„r heldigvis. Har akkurat sovet 2 timer pĂ„ sofaen idag ogsĂ„ 😁😊 

Blir en litt travlere uke neste uke sÄ satser pÄ 3 noksÄ rolige dager nÄ i starten av denne uka. 

Jeg har sikkert sagt det fÞr, men mannen min er ganske opptatt av at jeg ikke skal bli for tynn. Tar det som et sunt tegn, og med mine brede skuldre og hofter er det nok finere om jeg har 5 kilo for masse enn 5 kilo for lite tenker jeg. Ikke noen dÄrlig unnskyldning med at jeg er tungt bygd eller noe, kanskje tar jeg feil og. Men det har jeg alltid tenkt. Normalt slank ja, ikke tynn passer sikkert meg. 

IgÄr spurte jeg han om hvor lenge han tenker jeg trenger fÞr jeg har nÄdd mÄlet. Iom at jeg ikke veier meg kan jeg ikke sette kilo som mÄl. Han har egentlig 70kilo som sitt mÄl pÄ meg, jeg har 65kilo. Jeg er bare 169cm. Han svarte 1 uke til. Da er det nok. Det er langt ifra nok for meg. Jeg mener jeg har en plass mellom 5 og 10 kilo igjen. Der 10 er inni hodet mitt, men fÞler jeg mÄ si 5-10. 

Vi snakker litt til og sĂ„ viser det seg at han er redd for at puppene mine skal forsvinne. At de skal bli 2 flate hudfolder som henger ned. Gu hvor skuffa jeg er. Haha jah idag og, eller det var jo igĂ„r.. Han skuffer igjen 🙈🙄😬 

Og ja jeg hadde store pupper pÄ det stÞrste. Ca.80F. Men jeg er da en stor 75-80D nÄ altsÄ. Bruker 80D, men de er litt smÄ i cupen. Orker bare ikke Ä gÄ Ä kjÞpe nye nÄ nÄr jeg er pÄ vei ned i vekt. Og ja huden er skrukkete og de henger langt nedover, men hallo.... Nei jeg kommer ikke til Ä gi meg fÞr jeg er fornÞyd selv nÄr jeg vet argumentet hans for Ä stoppe vektnedgangen min.. 

Fortsetter under...

Jeg har fĂ„tt slappet litt av til nĂ„ denne uka, bortsett fra igĂ„r da ble det litt mer styr og arbeid enn jeg hadde tenkt. Jeg har fĂ„tt hentet meg litt inn til torsdag, det er det viktigste 😉   Har ingen spesielle slitsomme planer i helga heller sĂ„ det hjelper ogsĂ„ 😊😊 

Maten gĂ„r fint. Jeg spiser lite, og rett. FĂžler ikke jeg gĂ„r noe sĂŠrlig ned da.. GjĂžr sikkert det men jeg klarer ikke Ă„ se det. Dersom jeg orker skal jeg rydde og prĂžve litt i klesskapet mitt neste uke sĂ„ fĂ„r vi se da. Om jeg minker eller klĂŠrne blir stĂžrre eller om det stĂ„r mer eller mindre stilt 🙄😬 

Jeg fĂžler meg litt bedre bedre om dagen. HĂ„per det varer 😁 

Mannen vil tvangsveie meg imorgen. Ikke helt tvang da 😂😂   Jeg har sagt at etterhvert kan han fĂ„ se, men jeg vet ikke om jeg er klar for det enda.. Jeg fĂžler at jeg ikke gĂ„r ned lenger, jeg fĂžler meg feit og fĂžler det tyter ut alle veier. Er litt redd for tallene og ser for meg 2 scenarioer, det ene er at jeg er type 77-78 kilo. Innser hvor ufattelig feit jeg har vĂŠrt, hvor lite jeg har gĂ„tt ned og hvor lang vei jeg har igjen. Det andre er at jeg er type 69 kilo og mannen sier nĂ„ er det nok. Jeg mener selv jeg har bortimot 10 kilo til som skal av.. 

Jeg spiser nesten ingenting lenger. Blir fort mett. Lite mat som frister. HÄper jeg klarer Ä gÄ ned mer mot jul. 

SĂ„ lenge varte den bedre formen 🙈 

IgĂ„r rydda jeg i klesskapet mitt. Masse klesvask, fikk en aldri sĂ„ liten, men helt udramatisk, dog halvstressende leteaksjon etter 11 Ă„ringen da han ikke kom hjem etter skolen. Videre lekser, middag, cookiesbaking med minste og ekstra runde med hunden pĂ„ kvelden. La meg tidlig, sliten og trĂžtt igĂ„r, men etter en stressende og ikke kjekk helg var det nok. Idag har jeg vondt i halsen, feber og er helt Ăždelagt og sliten! Har ikke tid til dette da jeg har synstest med minste, FAU og vellagsmĂžte idag 🙄😬 

Har imorgen til Ă„ hente meg inn igjen fĂžr jeg mĂ„ vĂŠre oppegĂ„ende torsdag og fredag.. 😳đŸ€Ș 

Mannen veide meg pÄ sÞndag. Etter at jeg hadde vÊrt i dusjen og vasket hÄret.... Jeg vet ikke hva det viste. Jeg skal veie meg igjen neste sÞndag og skal da fÄ vite differansen. Og igjen sÞndagen etter for Ä fÄ vite differansen da og. Litt spent pÄ om og hva jeg gÄr ned pÄ 1 uke. 

Er det bare jeg som er igjen her? 🙈🙁  

Jeg har etter masse lesing og leting, helt tilfeldig kommet over svaret pĂ„ et spĂžrsmĂ„l jeg har lurt pĂ„ siden etter fasten min. Hadde egentlig gitt opp hĂ„pet, men plutselig 😁👍 Det jeg fant svaret pĂ„ er hvor mange kalorier kroppen trenger for Ă„ fungere. I utgangspunktet ingen, kroppen tĂŠrer pĂ„ sitt eget fett og man kan faste i lang tid uten at det er uheldig. Men. Jeg har jo ME og div. andre tilstander som gjĂžr at jeg bĂžr vĂŠre litt ekstra forsiktig. SĂ„ igĂ„r leste jeg at kroppen kan hente 300 kalorier pr.CA 4,5 kilo fett kroppen har. SĂ„ dersom jeg da har ca 15 kilo fett pĂ„ kroppen igjen nĂ„, (har jo muskler, bein, sener og div andre ting ogsĂ„, sĂ„ hĂ„per det er ca det. Jeg skal jo heller ikke ned i 0% fett....) sĂ„ kan kroppen min hente ca 900 kalorier av sitt daglige behov rett fra mitt eget fett. For Ă„ fungere 1 dĂžgn trenger jeg ca 1700-1800 kalorier. Har bare regnet dette ut pĂ„ sĂ„nn bmr kalkulator eller hva der heter sĂ„ det er jo ca. SĂ„ hvis kroppen min henter 900 kalorier fra mitt fett mĂ„ jeg tilfĂžre 800-900 kalorier selv. I alle fall de aller fleste dager, og ev. litt +/- noen dager. Det kan sannsynligvis vĂŠre grunnen til at jeg har vĂŠrt veldig dĂ„rlig i det siste. Kroppen min har gĂ„tt pĂ„ minus siden slutten av august! 🙄😬 

Kjekt Ă„ lĂŠre om kroppen min 😁😊 

Skal veie meg igjen pĂ„ sĂžndag. Skal ikke se selv, men skal fĂ„ vite differansen. Samme neste sĂžndag. Spent pĂ„ om jeg gĂ„r ned, eller om kroppen tviholder pĂ„ alt den fĂ„r sĂ„ lenge jeg har vĂŠrt pĂ„ minus sĂ„ lenge 🙈😕 

Annonse

Takk for det junimamma 😊😊😘 

Jeg styrer pĂ„ som vanlig nĂ„r det gĂ„r veien hehe 😁👍 

Har spist vanlig pĂžsegrateng idag. Oppi er det pastaskruer, pĂžlse, skinke, purrelĂžk, gulrot og har pĂ„ hvit saus av smĂžr, mel, flĂžte og melk. Toppes med ost. Har nĂ„ vondt i magen og er kvalm.. 😬 

I fþlge mannen har jeg vért sur denne helga. Har ikke vért en koselig helg mellom oss. Kropp og vekt og slanking gjþr det ikke bedre.. 🙈  

Skulle jo veie meg pÄ sÞndag. FÞlte pÄ meg at det ikke ville vise nedgang. Jeg stiger tilslutt oppÄ og mannen ser. Han vil ikke si resultatet (differansen), sÄ jeg merker jo at det ikke er noe Ä rope hurra for. Han sier at det er ikke opp.. Ja sÄ da er det stillstand. Nei det er ned. Jeg vil ikke vite differansen og forstÄr at det mÄ vÊre 100g.. 

SpĂžr sĂ„ mannen senere om jeg er mer eller mindre enn han. Han var vel 75,5kilo. Ingen kommentar. SĂ„ da er jeg i mitt hode mer enn han.. Dette er like ille som Ă„ veie seg uten resultater jo đŸ€ŹđŸ™ˆ  

SÄ da er valget, 1 uke med mer mat for Ä se om kroppen ikke gÄr ned pga. for lite mat eller 1 uke med knallhard jobbing for Ä se om at jeg slappet av og spiste litt vanlig (ikke lavkarbo) mat ihelga Þdela for veiinga. 

Hater dette!!! Vil bare komme i mĂ„l đŸ˜„đŸ€źÂ 

Mannen ogsĂ„ vil motjobbe mitt mĂ„l om 65kilo. Det tyder jo ogsĂ„ pĂ„ at jeg er over 75. For ja, jeg tror 10 kilo er i drĂžyeste laget for meg. Kanskje 6 eller 8 kilo igjen. NĂ„ skal jeg i alle fall prĂžve Ă„ lese om lite/for lite kalorier mens man spiser etter periodisk faste, mens jeg jobber knallhardt denne uka og spiser rett mat. Sunn mat og lavkarbo. Er det heller ikke resultater neste sĂžndag fĂ„r jeg vurdere 2 uker med litt mer sunn, rett mat for Ă„ se om kroppen trenger litt mer for Ă„ fungere skikkelig og ta av. Blir sĂ„Ă„ sur nĂ„r det ikke virker! đŸ™ˆđŸ€ŹđŸ˜‚  Og det eneste mannen er opptatt av er at jeg spiser for lite til Ă„ stabilisere og at det ikke er mange kilo igjen. Men, som sagt. Jeg kjĂžrer mitt lĂžp til jeg er i mĂ„l, mens jeg jatter med han og later som jeg prĂžver.. 

Da har jeg spist sunt, rett og ganske lite i 1 uke til. Hadde en god del mat onsdag og fredag sĂ„ det drar opp snittet. Har vĂŠrt pĂ„ vekta og mannen sier det gĂ„r rett vei og han syns det er positive resultater mtp. at jeg har egglĂžsning. Jeg pĂ„ min side tenker at, ja jeg har ikke vĂŠrt pĂ„ do siden tirsdag.. đŸ˜±đŸ˜«đŸ™„đŸ˜ŒđŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚Â 

Jeg vil ikke vite, men det er jo gÞy Ä hÞre at han sier det. FÞler det endelig har hjulpet litt pÄ magen ogsÄ, som er det verste som er igjen. Magen og hoftene. Men etterhvert faktisk mest hengemagen under navlen. 

Idag skal vi ha komler. Jeg har laget fra bunnen. Kjþpt kjþtt, saltet det og skrelt alle potetene og gjort jobben. Ikke helt lavkarbo, men pytt 🙈😆 

Jeg fortsetter som fÞr, men spiser nok. Passer pÄ at jeg ikke gÄr sulten og tom. Det vil jo uansett gÄ senere med vektnedgangen dess nÊrmere mÄlet jeg kommer. HÄper Ä vÊre i mÄl innen lÞrdag om 8 uker. Det er ingen krise om jeg mangler 1 kilo da, men hadde vÊrt gÞy. Ser at mÄlet er innen rekkevidde i alle fall. Jeg regner med at jeg ikke er like streng i jula sÄ ser ikke bortifra at jeg mÄ ta en streng periode over jul for Ä komme tilbake til der jeg var og vil vÊre, ev. enda lengre ned. 

Idag har jeg cheatday! Spiser litt kjeks, godteri, kake og vanlig mat. Har ogsĂ„ utvidet fastevinduet mitt til Ă„ gjelde mer eller mindre hele dagen 😆😉 

Starter igjen imorgen med lavkarbo og periodisk faste. Har spist lite og kontrollert nĂ„ siden slutten av august og tatt av ganske masse. Har kommet langt pĂ„ veien, og har idag pĂ„ en bukse som jeg gikk med sist flere Ă„r fĂžr vi fikk barn. GlidelĂ„sen var ogsĂ„ Ăždelagt sĂ„ den er lite og fint brukt. Men jeg fikk idag tredd den i og sydde over der den er Ăždelagt slik at den ikke glider sĂ„ langt ned. Dermed kan buksa brukes. Ikke siste mote da, men jeg har drĂžmt om denne dagen i mange Ă„r.. Eldste er 13 1/2 Ă„r om 3 uker!! Butikken denne buksa er kjĂžpt i eksisterer ikke engang lenger 👖😂😂😂 

Slike bukser har jeg ogsĂ„ liggende 🙈🙈

skal pÄ reise neste uke, sÄ jeg vil begynne med planen i uke 44. En plan jeg skal fÞlge i 4 uker og har mulighet til Ä gÄ ned 10 kg pÄ de ukene.... 

Skulle ha bestilt time til Ă„ finne brudekjole ogsĂ„, vet ikke helt om den  jeg har er den jeg vil bruke..... Men vil ned litt i vekt fĂžrst. Helst 25 kgđŸ˜„ gjerne 40 kg🙁

MĂ„ si du har bra viljestyrke!!

Hvilken diett skal du igang med? 

Jeg hadde som sagt cheatday igÄr og er igang igjen med lavkarbo og periodisk faste idag. 

Vil i alle fall ikke vite vekta imorgen! Skal pĂ„ toppen av alt ha mensen 😂😂 

For meg gir resultater den beste motivasjonen og viljestyrken! 😊😉  

Har endelig funnet noe som virker. Jeg ser og kjenner og vet at det virker og hjelper. Og det er endelig ikke de samme 6-8 kiloene som jeg har gĂ„tt opp og ned de siste Ă„rene 😄😁 

7 timer siden, moota m storebror&lillebror skrev:

Hvilken diett skal du igang med? 

Jeg hadde som sagt cheatday igÄr og er igang igjen med lavkarbo og periodisk faste idag. 

Vil i alle fall ikke vite vekta imorgen! Skal pĂ„ toppen av alt ha mensen 😂😂 

For meg gir resultater den beste motivasjonen og viljestyrken! 😊😉  

Har endelig funnet noe som virker. Jeg ser og kjenner og vet at det virker og hjelper. Og det er endelig ikke de samme 6-8 kiloene som jeg har gĂ„tt opp og ned de siste Ă„rene 😄😁 

Skal prÞve Thor sin diettplan. Da fÄr jeg en plan etter forskjellige kriterier ang meg

Annonse

Spennende 😃 

HĂ„per du oppdaterer oss om hvordan det gĂ„r. Tenkte jeg skulle legge inn et hĂžygir denne uka siden jeg har hatt cheatday og spiste alt for masse igĂ„r. Usikker pĂ„ om det er lurt Ă„ vite om det har vĂŠrt nedgang pĂ„ vekta denne uka for vet jo at svaret er nei 🙈😖 

SÄ gÞy med nedgang Moota. 

Og jeg heier pÄ deg Junimamma. 

Selv bikker jeg nÄ uke 10. FrÞet er ikke lenger et embryo men et foster. Skal til legen i morgen Ä ta noen blodprÞver, og fÞrste sjekk. Kostholdet er bedre, pepsimaxen er borte,  drikker mye vann,  og vekta stÄr stille.  FÞler meg dog meget oppblÄst og tung.  

SĂ„ kjekt Ă„ hĂžre fra deg ogsĂ„ LĂžvemamma 😊😊 

Hadde selvsagt oppgang idag. Alt jeg har spist + venter mensen. KjÞrer en strikt uke og starter med en 42 timers faste. Spiste idag eneste mÄltid ca. 17.30, og spiser neste gang kl.12 - 12.30 pÄ tirsdag. 

HÄper litt lengre faster skal veie opp for det jeg har spist som jeg ikke skulle + gi mer vektnedgang.  

Ryddet litt i klesskapet igĂ„r. Det var veldig gĂžy! Kjekt Ă„ prĂžve gamle klĂŠr og innse at de passer 😁  

Fastet hele mandag, spiste 2 mĂ„ltid pĂ„ tirsdag. Fastet hele igĂ„r, og spiser ikveld. HĂ„per det viser igjen, selv om jeg ser jo tydelig at det har hatt effekt det jeg har gjort til nĂ„ ogsĂ„ 😉  Det gĂ„r bare ikke fort nok 🙈🙄😄 

Jeg fastet 70 timer. Fra tirsdag til fredag. Nesten 3 dÞgn. Veldig fornÞyd med det! 

Jeg har fÄtt magesjau. Eller spist noe magen ikke tÄlte. Faktisk bÄde mannen og jeg.

Spiste 2 ganger igĂ„r, men alt kommer ut igjen. Har veldig knip og null kontroll pĂ„ magen. SĂ„ var helt tĂžmt og mannen veide meg imorges. Hadde gĂ„tt ned 2 kilo fra sĂžndag. Det er jo pga. mensen, hadde cheatday sist fredag, og hadde ikke vĂŠrt pĂ„ do pĂ„ mange dager sist veiing, ,men det er likevel gĂžy 😁👍  Merka at noen av buksene som gikk fra 'for smĂ„ haugen' til 'passelig haugen' pĂ„ onsdag passet enda bedre idag. SĂ„ det er ikke bare pga. at jeg har fĂ„tt tĂžmt meg helt. Det gĂ„r jammen rett vei hele veien â€đŸ§ĄÂ 

6 uker til jeg hÄper Ä vÊre i mÄl. Kjolen passer som bare juling, sÄ det er ingen problem. Men hadde hÄpet jeg var under 70 til da. SÄ fÄr de resterende kiloene som jeg vil ned og mannen nekter for komme etterhvert.... 

Typisk at jeg gĂ„r opp masse i jula og. SĂ„ gĂ„r halve vinteren pĂ„ Ă„ hente det inn igjen! Neida. Ikke i Ă„r! MÅ ha plan! Har ikke lagt noen plan pĂ„ det enda.. 🙈🙄🙄😬 

3 timer siden, junimamma81 skrev:

70 timer?!?  Da drikker du kun vann/Pepsi Max?

Jepp 😉  Eller fun light saft. Sliter litt med vannet enda etter de 14 dagene 😄😄😬 

SĂ„ fĂ„r jeg se hvilke fasteregimer jeg ender opp med denne uka 🙂  MĂ„ fĂ„ gang slik at jeg nĂ„r mĂ„let 🙄😁🙈 

Idag har jeg vÊrt pÄ og vÊrt med og lage til et slags felles foreldremÞte/foredrag som var Äpent for hele distriktet ang. mobbing og det Ä mÞte ungdom. 

Gikk 5 1/2 time av kvelden med til dette opplegget for oss som bĂ„de skulle forberede og rydde đŸ˜Č  Var hjemme hos barna 22.15 đŸ˜„

Det er lenge siden jeg har sett sĂ„ mange kaker, boller, godteri og fruktfat og gudene vet hva! Usikker pĂ„ om det hadde vĂŠrt bedre om jeg hadde fastet idag.. Det gjorde jeg i alle fall ikke, og har spist kaker, gulrot, boller, sjokolade og enda mer kaker. Dette var etter bĂ„de lunsj og middag. SĂ„ da ble det en cheatday til da.. 🙈😬🙄 

Startet pĂ„ ny faste nĂ„ for 15 min siden. HĂ„per Ă„ holde ut til torsdag kl.15.30. Spent pĂ„ om det gĂ„r mtp alt sukkeret jeg har trykket i mitt aller stĂžrste hull idag 😄😄😄🐖🐖 

Helga ble ikke bedre enn sist tirsdag 🙈 Spiste sjokolade, nĂžtter, hĂžykarbomiddag, pannekakerĂžre, pannekaker, lapper, boller, druer, sjokolademousse, ja.. Det er jammen ikke lett Ă„ bare ta 1 bolle eller bare ta 2 biter sjokolade. Det er min stĂžrste utfordring og jeg hater det! 

Fastet fra sÞndag kveld 20.30 til idag kl.11.30. Ble 63 timer. Faster imorgen og minst til middag pÄ fredag. 

Har bare 4 1/2 uke igjen til bursdagen jeg skal i, og mĂ„let skulle vĂŠrt nĂ„dd.. Kan sikkert se langt etter det 🙄🙄 

• 2 uker senere...

3 uker igjen. FĂ„r fortsette etter nyttĂ„r pĂ„ mĂ„let ja 😬🙄   Men alt jeg klarer fĂžr det er selvsagt ogsĂ„ positivt 😊 

Jeg er blitt skikkelig dÄrlig de siste ukene. Jeg kan ikke gÄ pga. konsekvensene det gir sÄ jeg sitter i rullestol. Jeg ligger mesteparten av dagen og klarer smÄ turer ut pÄ noe et par ganger i uka. Og da er jeg krasja etterpÄ. Ligger mest i sofaen med korte perioder innimellom med litt internet eller tv. Strikking eller lesing pÄ gode dager. 

HÄper jeg kommer gjennom jula uten Ä ende opp som sengeliggende. Alt tar pÄ. Alle sanseinntrykk. Har bestilt meg elektrisk rullestol og pose til den. Og Þrepropper. 

• 1 mĂ„ned senere...

Ramlet tilfeldig over trÄden da jeg selv er i en vektnedgangfase og ble nysgjerrig pÄ en trÄd som sikkert fulgte opp slankere over flere Är. Men det viste seg vel at det er nesten bare en slanker som har "opprettholdt" trÄden,- og jeg vet ikke om andre ser det/synes dette, men sÄ utrolig trist lesing. Flere Är uten perioder av lengre betydning med "Normalt" matinntak. Hvordan HAR du det egentlig Moota?? Tenker jeg..Lavkarbo, periodisk faste, lange fasteperioder,- Cheating days osv osv...

Hvordan reagerer barna pÄ en mor som "aldri" spiser som de? Enten ingenting, eller lavkarbo, eller "alt hun kommer over"??? 

Her selv snakket med sykepleiere og leger som har behandlet/pleiet smÄ barn med ulike former for spiseforstyrrelser,- er det skremmende ofte et unormalt forhold til mat hos en eller begge foreldre som er "overfÞrt" til barna... Veldig mange voksne som har et anstrengt forhold til mat tror de skjuler det, sÊrlig for barna, men barn ser og oppfatter mer enn vi tror, mer enn de SELV er klar over. De snapper opp slike sÊregenheter uten at de ser sammenhengen og plutselig er mat noe vanskelig, komplisert og farlig...Plutselig er det "Lov med alt" og mye er bra, av alt" Hele tiden":.... Har du klart sÄ mange Är, med en sÄ "variabel" matkultur at du med hÄneden pÄ hjerte kan si at barna aldri har reagert? At de ikke kommer til Ä ta etter deg fordi "voksne skal gjÞre sÄnn"??? Er ikke sikkert et normalt forhold til mat hos den ene forelder klarer bÞte pÄ skader du kan ha gjort.

Jeg sier ikke du er syk eller har en diagnose, men av innleggene i denne trÄden sÄ er det jammen heller ikke normalt Ä leve slik over sÄ mange Är uten at det man sliter,- mer i perioder,- mindre i andre....HÄper det gÄr bra med deg, at du har funnet en vekt du kan leve med og som du klarer og holde samtidig som du kan spise normale mÄltid sammen med barna dine og resten av familien og vennene du har rundt deg., uten Ä ty til perioder i ketose, periodisk faste eller lengre fasteperioder...

SÅ fĂ„r jeg bruke andre sider til inspirasjon for min vei ned!

Anonymkode: 77cd8...cdb

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ramlet tilfeldig over trÄden da jeg selv er i en vektnedgangfase og ble nysgjerrig pÄ en trÄd som sikkert fulgte opp slankere over flere Är. Men det viste seg vel at det er nesten bare en slanker som har "opprettholdt" trÄden,- og jeg vet ikke om andre ser det/synes dette, men sÄ utrolig trist lesing. Flere Är uten perioder av lengre betydning med "Normalt" matinntak. Hvordan HAR du det egentlig Moota?? Tenker jeg..Lavkarbo, periodisk faste, lange fasteperioder,- Cheating days osv osv...

Hvordan reagerer barna pÄ en mor som "aldri" spiser som de? Enten ingenting, eller lavkarbo, eller "alt hun kommer over"??? 

Her selv snakket med sykepleiere og leger som har behandlet/pleiet smÄ barn med ulike former for spiseforstyrrelser,- er det skremmende ofte et unormalt forhold til mat hos en eller begge foreldre som er "overfÞrt" til barna... Veldig mange voksne som har et anstrengt forhold til mat tror de skjuler det, sÊrlig for barna, men barn ser og oppfatter mer enn vi tror, mer enn de SELV er klar over. De snapper opp slike sÊregenheter uten at de ser sammenhengen og plutselig er mat noe vanskelig, komplisert og farlig...Plutselig er det "Lov med alt" og mye er bra, av alt" Hele tiden":.... Har du klart sÄ mange Är, med en sÄ "variabel" matkultur at du med hÄneden pÄ hjerte kan si at barna aldri har reagert? At de ikke kommer til Ä ta etter deg fordi "voksne skal gjÞre sÄnn"??? Er ikke sikkert et normalt forhold til mat hos den ene forelder klarer bÞte pÄ skader du kan ha gjort.

Jeg sier ikke du er syk eller har en diagnose, men av innleggene i denne trÄden sÄ er det jammen heller ikke normalt Ä leve slik over sÄ mange Är uten at det man sliter,- mer i perioder,- mindre i andre....HÄper det gÄr bra med deg, at du har funnet en vekt du kan leve med og som du klarer og holde samtidig som du kan spise normale mÄltid sammen med barna dine og resten av familien og vennene du har rundt deg., uten Ä ty til perioder i ketose, periodisk faste eller lengre fasteperioder...

SÅ fĂ„r jeg bruke andre sider til inspirasjon for min vei ned!

Anonymkode: 77cd8...cdb

Du kunne og laget en ny trÄd, og kanskje inspirert flere til Ä bli med der, i stedet for det du gjorde nÄ

Anonymkode: 0d9fe...22c

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...