Gå til innhold

Når har dere tenkt å fortelle om nyheten :)


Sjeva

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å fortelle til nærmeste venninne. Men kommer til å drøye det litt til.

Besteforeldrene på begge sider kommer til å få vite det nå i ferien uansett fordi vi skal på ferie sammen.

Barna mine vil bli informert etter passerte 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved mine to tidligere graviditeter fortalte jeg det til mine to nærmeste venninner samme dag som jeg så positiv test. Nå endte jo den ene i sa uken etter og da var det greit å kunne snakke med disse to og få støtte. Familie ble fortalt om den hyggelige nyheten i uke 10- 11, jobben fikk greie på det i uke 16. Nå vil jeg vente lengst mulig med å fortelle. Ingen spesiell grunn, annet enn at det er koselig å ha denne hemmeligheten sammen med mannen. Mulig at jeg blir avslørt på jobben tidligere denne gangen siden det er 4 stk som allerede er gravide. Vi har pasienter gravide ikke bør inn til. De andre gravide vil jo fort rope ut at de ikke kan inn der, og da er det jo førre å ta av, og vanskeligere å lure seg unna de pasientene. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til en venninne som også er prøver. Ellers kommer jeg nok til å fortelle det til en venninne til om ikke så lenge. Skal ha sommerfest om 3 uker med overnattingsbesøk så de får nok vite det da. Er mannens beste venninne så det er ikke så farlig om de vet. De klarer å holde tett om dette til vi er klare for å fortelle det til resten av verden :) familien kommer ikke til å få vite noe før etter uke 12, for moren min klarer ikke å holde tett om noen ting og da er det mest fair at ingen i familien får vite det før, synes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til min bestevenninne som også prøver. Vi fortalte også foreldrene mine i helgen og kommer til å fortelle foreldrene hans om tre uker når vi skal besøke de. Men ellers er det hemmelig. :) tenker at det uansett er greit å ha noen rundt seg som vet hva som skjer uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle liksom vente da...men så ble jeg servert biff av mine foreldre i helgen. Da måtte jeg fortelle det siden jeg måtte steke biffen ekstra. I tillegg vet en venninne det. Og mannen klarte å fortelle to av kameratene sine på fylla. Jaja..Vi er jo stolte av det da :-D. Vil helst vente med flere, men vi får se. Skal på ferie med noen andre i familien senere i sommer, og her har kvalmen allerede meldt sin ankomst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til to venninner da vi skulle i bryllup og hadde planlagt fest. I tillegg vet goreldrene våre det og min verdensbeste søster. Tenker om jeg mister igjen er det greit at noen vet. Ungene før vite det etter ul i uke 10. Magen vil nok avsløre ganske raskt da jeg er oppblåst nå i uke 5+3😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vet dessverre en del det…

 

Iom. at det var prøverør, som i tillegg kom veldig dårlig timet (eksamenstida på jobb, jeg er lærer), så ble det veldig synlig at jeg var borte, og en del fikk vite at vi var i gang med prøverør. (Hadde egentlig håpet å holde det hemmelig). Og når de da visste at vi var i gang, er det veldig vanskelig å lyve om resultatet… Så de som har spurt/hintet, har fått vite det, og da også nærmeste familie og venner, iom. at jeg vil at de skal få vite det først. Men har understreket at det egentlig er hemmelig enda, og vi ikke vil ha det spredd, og so far so good… ;)

 

Men skulle ønske det kun var vi som visste det litt til, en koselig hemmelig å bære på <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa vet det. Vi har vært på ferie sammen så det var ikke til å unngå, spesielt siden de visste at vi prøvde. Ellers vil vi vente så lenge som mulig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte neste helg, så jeg har innkalt bærehjelp og fortalt de om det.

Og et nært vennepar har vi fortalt det til.

 

Ellers bor jeg langt unna familien og siden mamma og lillesøster kommer på besøk om en uke, så tenker jeg at vi forteller da, selv om det er tidlig. Og da synes vi jo også at hans foreldre kan få vite det også.

 

Om det skulle ende i sa er det greit synes jeg at noen veit det, slik at de også kan dele sorg og skuffelse med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på hyttetur i helga med hele familien på min mors side. Det blir spennende om de oppfatter lunta. ingen alkohol på meg. Tja, hvordan vri seg unna. Skrekkelig trøtt gitt i 8 tiden, må legge meg..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt 2 venninner og broren min allerede, resten av familien og venner får vite når vi har fått vite kjønnet på barnet. Men om jeg får synlig mage før så blir det vanskelig å holde skjult så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til svigermor i dag :D

Først gav vi henne en gave som vi kjøpte i Syden for 5 uker siden, også sa vi at vi hadde en gave til, men den kom ikke før i mars. Også lot vi henne legge to og to sammen. Ansiktet hennes var helt ubetalelig, forvirra og så skjønte hun det og tårene kom. 
Det var fint og hyggelig, også får vi håpe at alt går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til svigermor i dag :D

Først gav vi henne en gave som vi kjøpte i Syden for 5 uker siden, også sa vi at vi hadde en gave til, men den kom ikke før i mars. Også lot vi henne legge to og to sammen. Ansiktet hennes var helt ubetalelig, forvirra og så skjønte hun det og tårene kom.

Det var fint og hyggelig, også får vi håpe at alt går som det skal :)

Så fin måte å fortelle den gledelige nyheten på 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt det til 3 venninner og mamma. Mamma var her da jeg tok testen så da måtte det bare bli slik.. Men vi venter med å fortelle det til uke 12.

Siden jeg gikk rundt og trodde jeg var gravid i uke 11 i høst hadde vi fortalt alle det.. Venner, foreldre jobb, kunne ikke skjule det med tanke på ferietur med venner og jobbarrangementer ol..

Men ikke til sønnen vår, vi ville ta en ul før vi fortalte det til han. Og det viste seg at fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 6-7. Så det å maile og sms'e til så mange om dette temaet det vil jeg ikke igjen..

Heldigvis er det sommer og ferietid så denne gangen er det ingen som klarer å presse meg til å si det før jeg vil😁

 

Men vi har en tskjorte som det står storebror på som vi håper vi kan gi han i slutten av august😁❤️

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa vet det. Mamma er jordmor så veldig naturlig at hun vet det, da får jeg litt ekstra sjekker av hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet kun to stk på jobb det. De vet om abortene mine, og jeg er veldig åpen mot de på avdelingen min. Da det er hardt arbeid vi driver med, og jeg må ta det litt mer med ro!

Ellers venter jeg nok en stund med å fortelle det til fler. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt og di fleste vet det. Dette er pga det synes lett på meg og jeg har vært en del kvalm og uvel, så blitt lagt merke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk på jobben skjønte det på meg i dag siden jeg var så kvalm og spydde 4-5 ganger.. + at jeg har pirket i lunsjen hele uka på jobb grunnet kvalme. Så det var litt kjedelig.. Men sånn er det jo bare. Ble sendt hjem i dag da.. 
Ellers vet mamma det, fordi det ikke var planlagt og at jeg fikk så sjokk. Og så vet samboern det så klart og ei venninne som også er gravid. 

Utover det håper jeg ikke de på jobben snakker rundt om det, vil gjerne bære hemmeligheten litt til =)  i allefall til jeg har vært på første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har to venninner fått vite det. Var utrolig nok mannen som røpet oss 😋

Ellers vet 3 leger på jobben det. Kommer foreløbig til å holde på hemmeligheten i mange uker til. Håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre bestevenninner fikk vite det, de la to og to sammen når jeg ikke kunne spise spekeskinke😉 Ikveld så fikk to vennepar vite det, de lukta mozell av vinflasken min 😉 Godt mottatt, de spratt champagnen og feira med fyrverkeri (Gøy på landet😉) Så det var veldig stas, med tanke på at vi er såpass unge og reaksjonene kan være varierende😃 Foreldre har vi ikke fortalt, for begge sett er på ferie😊 Men vi er veldig spente!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å vente til 12 uker. Sist var jeg 16 uker på vei da vi fortalte, og hadde ikke noen problemer med å skjule det så lenge. Men nå går jeg rundt og føler at alle ser det på meg allerede nå... I tillegg til at jeg holdt på å forsnakke meg flere ganger i går og i dag... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å vente til 12 uker. Sist var jeg 16 uker på vei da vi fortalte, og hadde ikke noen problemer med å skjule det så lenge. Men nå går jeg rundt og føler at alle ser det på meg allerede nå... I tillegg til at jeg holdt på å forsnakke meg flere ganger i går og i dag... :/

Det er veldig vanskelig! Spesielt på jobb, er så redd for å miste vakter (har tunge løft osv), og siden vi bor på en liten plass, kan vi ikke si det feks bare til noen, for ryktene går fort her oppe 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å vente til 12 uker. Sist var jeg 16 uker på vei da vi fortalte, og hadde ikke noen problemer med å skjule det så lenge. Men nå går jeg rundt og føler at alle ser det på meg allerede nå... I tillegg til at jeg holdt på å forsnakke meg flere ganger i går og i dag... :/

Det er veldig vanskelig! Spesielt på jobb, er så redd for å miste vakter (har tunge løft osv), og siden vi bor på en liten plass, kan vi ikke si det feks bare til noen, for ryktene går fort her oppe 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...