Gå til innhold

Sete med rygg eller bare bilpute??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jg og ei venninne skal på ferie med tre barn til sammen. To yngste er 2 år og sitter i sine seter men min eldste er 6 år. Er det greit han sitter kun på bilpute eller burde han sitte i sete med rygg?? Hadde håpet og fått kjørt en bil men da må jeg ta av ryggen på setet til eldste gutten.. Siden han da må sitte i midten..

Han er som sagt 6 år og 129cm høy hvis jg husker riktig..

 

Anonymous poster hash: 6f7e2...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må være over 135 for og sitte på pute,så ja må ha bilstol til han

Skrevet

må være over 135 for og sitte på pute,så ja må ha bilstol til han

Stemmer ikke, viser til linken fra trygg trafikk.

 

Anonymous poster hash: 6b26e...3c3

Skrevet

Det er lovlig, men mindre trygt for ham. Du må jo nesten selv vurdere hvor høyt du setter sikkerheten hans kontra enkelhet for deg selv. Jeg personlig ville ikke brukt bare pute, men jeg regnes sikkert som "hysterisk" av mange andre her inne siden jeg har hatt mine bakovervendt til de ble ca 4 år og på pute m/rygg til ca 10-11 år/145-150 cm (de minste sitter fortsatt i slike stoler, de er 6 og 8 år).



Anonymous poster hash: b9267...1fa
Skrevet

 

Det er lovlig, men mindre trygt for ham. Du må jo nesten selv vurdere hvor høyt du setter sikkerheten hans kontra enkelhet for deg selv. Jeg personlig ville ikke brukt bare pute, men jeg regnes sikkert som "hysterisk" av mange andre her inne siden jeg har hatt mine bakovervendt til de ble ca 4 år og på pute m/rygg til ca 10-11 år/145-150 cm (de minste sitter fortsatt i slike stoler, de er 6 og 8 år).

 

Anonymous poster hash: b9267...1fa

Nei, det er ikke lovlig. Det er PÅBUDT med stol til de er min.135 cm.

 

Så ja ts, du må sikre ungen din etter lover, regler og sikkerhet.

 

Anonymous poster hash: d7420...38a

Skrevet

Vi får nok prøve og få plass til hele setet hans med rygg tenker jeg etter og ha lest reglene

Tror faktisk den "støtta" ved hodet hans er høyere enn barnesetene til de to yngste så da kan det hende det blir plass

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6f7e2...027

Skrevet

 

Det er lovlig, men mindre trygt for ham. Du må jo nesten selv vurdere hvor høyt du setter sikkerheten hans kontra enkelhet for deg selv. Jeg personlig ville ikke brukt bare pute, men jeg regnes sikkert som "hysterisk" av mange andre her inne siden jeg har hatt mine bakovervendt til de ble ca 4 år og på pute m/rygg til ca 10-11 år/145-150 cm (de minste sitter fortsatt i slike stoler, de er 6 og 8 år).

 

Anonymous poster hash: b9267...1fa

Nei, det er ikke lovlig. Det er PÅBUDT med stol til de er min.135 cm.

 

Så ja ts, du må sikre ungen din etter lover, regler og sikkerhet.

 

Anonymous poster hash: d7420...38a

 

Der tar du feil. 

 

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye

Fra trygg trafikk.

 

Anonymous poster hash: 394aa...ddc

Skrevet

 

Det er lovlig, men mindre trygt for ham. Du må jo nesten selv vurdere hvor høyt du setter sikkerheten hans kontra enkelhet for deg selv. Jeg personlig ville ikke brukt bare pute, men jeg regnes sikkert som "hysterisk" av mange andre her inne siden jeg har hatt mine bakovervendt til de ble ca 4 år og på pute m/rygg til ca 10-11 år/145-150 cm (de minste sitter fortsatt i slike stoler, de er 6 og 8 år).

 

Anonymous poster hash: b9267...1fa

Nei, det er ikke lovlig. Det er PÅBUDT med stol til de er min.135 cm.

 

Så ja ts, du må sikre ungen din etter lover, regler og sikkerhet.

 

Anonymous poster hash: d7420...38a

 

Nei, det er lovlig! Sjekk nå reglene før du begynner å krangle da! Det står beltestol ELLER pute.

 

Anonymous poster hash: b9267...1fa

Skrevet

Hi det går fint med bare pute, men han kan ikke sitte uten ☺

Skrevet

Vi har jo sånn sete med rygg som vi kan av ryggen på så det blir bare pute? Så kan han sitte kun på puta uten ryggen?? Kunne ikke falt meg inn og kjøre med han uten pute selvfølgelig

 

HI

 

Anonymous poster hash: 6f7e2...027

Skrevet

Vi har jo sånn sete med rygg som vi kan av ryggen på så det blir bare pute? Så kan han sitte kun på puta uten ryggen?? Kunne ikke falt meg inn og kjøre med han uten pute selvfølgelig

 

HI

 

Anonymous poster hash: 6f7e2...027

Ja det kan han.

 

Anonymous poster hash: 394aa...ddc

Skrevet

Ja ta av ryggen på den puta ☺

Skrevet

 

 

 

Det er lovlig, men mindre trygt for ham. Du må jo nesten selv vurdere hvor høyt du setter sikkerheten hans kontra enkelhet for deg selv. Jeg personlig ville ikke brukt bare pute, men jeg regnes sikkert som "hysterisk" av mange andre her inne siden jeg har hatt mine bakovervendt til de ble ca 4 år og på pute m/rygg til ca 10-11 år/145-150 cm (de minste sitter fortsatt i slike stoler, de er 6 og 8 år).

 

Anonymous poster hash: b9267...1fa

Nei, det er ikke lovlig. Det er PÅBUDT med stol til de er min.135 cm.

 

Så ja ts, du må sikre ungen din etter lover, regler og sikkerhet.

 

Anonymous poster hash: d7420...38a

Der tar du feil.

 

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye

Fra trygg trafikk.

 

Anonymous poster hash: 394aa...ddc

Ja, beklager. Så det nå. Er vel en grunn til at det ikke står på forsiden. Men det er ikke anbefalt før 135 cm, når de vokser ut av stolen.

 

Anonymous poster hash: d7420...38a

Skrevet

Men sitter ikke toåringen bakovervendt? Da skal i teorien sett ikke sete ta mer plass enn puta.

Skrevet

Sitter 2åringene fremovervendt? For isåfall vil jo bilstolene deres fungere som sidestøtte. Dersom de sitter bakovervendt så er det vel god plass til ryggen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...