GĂ„ til innhold

SkravletrĂ„d 😉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved fÞrste kontroll blir det vel tatt blodprÞver og greit Ä ha med en urinprÞve ogsÄ. Tror det er litt info ift kosthold og diverse. Jeg gikk kun til jordmor, veldig fornÞyd med det. Siden jeg jobber pÄ sykehuset sÄ kunne jeg bruke svangerskapspoliklinikken, var veldig greit for jordmor forhÞrte seg med gynekolog hver gang hun lurte pÄ noe. Barnet lÄ ogsÄ i sete lenge, sÄ da fikk jeg lov til Ä bare "stikke innom" gynekolog for ultralyd.

Jeg tenker at jeg bestiller time ganske snart, slik at fĂžrste kontroll blir i august en gang. HĂ„per Ă„ fĂ„ samme jordmor 😊 Heldig som jeg var sĂ„ var denne jordmoren pĂ„ vakt da jeg kom inn etter at vannet var gĂ„tt, det var fantastisk at hun tok i mot babyen ogsĂ„ ❀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved fÞrste kontroll blir det vel tatt blodprÞver og greit Ä ha med en urinprÞve ogsÄ. Tror det er litt info ift kosthold og diverse. Jeg gikk kun til jordmor, veldig fornÞyd med det. Siden jeg jobber pÄ sykehuset sÄ kunne jeg bruke svangerskapspoliklinikken, var veldig greit for jordmor forhÞrte seg med gynekolog hver gang hun lurte pÄ noe. Barnet lÄ ogsÄ i sete lenge, sÄ da fikk jeg lov til Ä bare "stikke innom" gynekolog for ultralyd.

Jeg tenker at jeg bestiller time ganske snart, slik at fĂžrste kontroll blir i august en gang. HĂ„per Ă„ fĂ„ samme jordmor Heldig som jeg var sĂ„ var denne jordmoren pĂ„ vakt da jeg kom inn etter at vannet var gĂ„tt, det var fantastisk at hun tok i mot babyen ogsĂ„ ❀

SĂ„ stilig! :)

Jeg var sĂ„ heldig at jeg fikk samme JM til begge fĂždslene. SĂ„ nĂ„r jeg sĂ„ henne til andre fĂždselen ble jeg sĂ„ glad! He he vel litt mer hylende glad. ÅÄÄÄÄÄÄÄÄ er det deeeeeg! NĂ„ kan eg slaaaaaappe av. Lol sĂ„ litt komisk ut.

Hadde verdens beste JM til samtale tidligere. Jeg kunne ha klemmet henne glugg i hel!

FÄr ny JM nÄ i og med jeg har flyttet kommune. Gleder meg veldig til Ä treffe henne.

Gjest Aprikos SyltetĂžy
Skrevet

Jeg kommer til Ä kun gÄ til lege for oppfÞlging. Han er verdens beste, syntes jeg :) Fikk ul hver gang jeg var hos han med nr 1 grunnet blÞdninger. Kommer nok til Ä fÄ det nÄ au tenker jeg. Trolig ikke like ofte som fÞrste gang, men alikevell :) Husker hvor godt det var Ä se lillemann inni magehuset <3

Hvordan er dagen deres i dag da jenter? Selv dro jeg fra jobb.. Hodepine og enormt trĂžtt :/ sove i dag tenker jeg :)

Skrevet (endret)

Dagen i dag er veldig fin, sommerferie 😊

Jeg har som nevnt tidligere ingen symptomer, og nÄ plutselig sÄ kom skrekken over meg her. Inn for Ä ta en ny test. Forsikre meg om at det fortsatt er gravid 2-3, noe det heldigvis var. Jeg bytter veldig pÄ Ä vÊre ganske trygg pÄ at dette kommer til Ä gÄ bra, til Ä plutselig fÄ angst over at det ikke vil gjÞre det.. Slitsomt!

Da blir det ny test pĂ„ fredag, forhĂ„pentligvis ser jeg 3+ da 😉

Endret av Parasoll☀
Skrevet

Aprikos, selv om det er kjedelig Ă„ vĂŠre veldig trĂžtt, sĂ„ er det jo bare en fin bekreftelse pĂ„ at kroppen jobber med noe helt fantastisk!! 😃

Skrevet

De to siste dagene jeg har vÊrt pÄ jobb har jeg blitt sÄ voldsomt trÞtt rundt Kl ett. Sliter med Ä konsentrere meg og holde Þynene Äpne. Det er kjempeslitsomt. Noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? :)

Skrevet (endret)

Hva er det med Ä nynne pÄ julesanger nÄ midt pÄ sommeren? :P

Endret av Sjeva
Skrevet

Det har jeg gjort ogsĂ„! 😂

Skrevet

Bli gal her!! Er pÄ ferie til mine foreldre og her er det masse gress og i Är reagerer jeg veldig. PÄttetett i nesa og Þyan ser ikke ut. Vet dÄkk om det er noe lett tilgjengelig allergimedisin gravide kan ta?

Skrevet

Jeg tror cetrizin er greit og reseptfritt. Dobbelsjekk med apoteket.

Skrevet

Hahha, det gjorde jeg ogsĂ„ forrige dagen. Typen lurte pĂ„ om han hĂžrte riktig 😂

đŸŽ…đŸœ

Skrevet

Bli gal her!! Er pÄ ferie til mine foreldre og her er det masse gress og i Är reagerer jeg veldig. PÄttetett i nesa og Þyan ser ikke ut. Vet dÄkk om det er noe lett tilgjengelig allergimedisin gravide kan ta?

Titter innom fra Desember - gruppen.

Min jordmor sa at man trygt kan ta cetrizin, iallfall. Og at jeg mÄtte ikke spÞrre pÄ apoteket, for de sier at man ikke skal ta noe... SÄ jeg tar cetirizin ved behov. PÄ meg virker de sÄ raskt at jeg ikke har behov for Ä ta forebyggende. Dette er tabletter som hjelper pÄ symptomer i bÄde Þyne og nese. Er samme virkestoff som zyrtec, men en billigere medisin.

Skrevet

Haha, kan nok stemme at disse farmasÞytene er litt smÄhysteriske ja!

Skrevet

Du vet du har gravid nĂ„r du alltid har hjertet i halsen etter Ă„ ha tĂžrket deg pĂ„ do 😳

Skrevet

NÄr er det man fÄr sÄnn hormon strek pÄ magen? Jeg er i syden nÄ og fÞler jeg skimter sÄ vidt en strek nedover fra navlen, kan den komme sÄ tidlig eller er det bare meg som ser syner?? Vet man kan fÄ flekkete farge pÄ huden nÄr man er gravid sÄ tenkte kanskje den kan komme tidlig siden jeg er i solen hver dag.

Skrevet

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til Ä huske de. (Husker sÞnnens tran, sÄ da kommer jeg pÄ at ogsÄ jeg skal ha)

Skrevet

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til Ä huske de. (Husker sÞnnens tran, sÄ da kommer jeg pÄ at ogsÄ jeg skal ha)

Tar folsyre, tran, b vitamin, D vitamin.

Skrevet

Du tar b- vit ogsÄ ja. Hva er grunnen til det?

Skrevet

Tar folsyre og tran og spiser mye frukt og grþnnsaker😃

Tenker multivitaminer ska inn som vane etterhvert Ă„g😉

Skrevet

Jeg tar multivitamin, folsyre, trankapsler med vitamin d og vitamnin b.

B-vitaminer hjelper pÄ blant annet celledeling...

Skrevet

Du tar b- vit ogsÄ ja. Hva er grunnen til det?

Etter 2 svangerskap sÄ var jeg blitt sÄ tynn i hÄret og negler som sprakk og fliset seg. SÄ bare for Ä fylle pÄ litt.

HÄret begynte Ä komme tilbake etter pÄske i Är. Sistemann fÞdt mai 2013. :)

Skrevet

HÊ? MÄ man knaske pÄ sÄ mye tilskudd? Har bare tatt folat/folsyre..

Skrevet

HÊ? MÄ man knaske pÄ sÄ mye tilskudd? Har bare tatt folat/folsyre..

Hehe, trenger nok ikke Ä knaske sÄ mye som jeg gjÞr, men jeg vil vÊre pÄ den sikre siden :) multivitamin og tran tar jeg til vanlig ogsÄ...

Skrevet

Da blir det b- vit her ogsÄ. Mistet mye av hÄret etter fÞrstemann, kan jeg forebygge noe, sÄ gjÞr jeg det!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...