Gå til innhold

Noen barnehageansatte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med en gutt på snart 1,5 år. Han skal begynne i barnehagen, og vi har fått tildelt plass f.o.m 10.august.

Har nå fått velkommen til barnehagen-brev der vi blir bedt om å møte 19.august. Har barnehagen lov til dette? Eller kan jeg ringe og be om å få starte 10.august?

Jeg har ikke mulighet til å ta fri 1,5 uke ekstra pga dette :(

Anonymous poster hash: a734e...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja bhg har lov til det.

Ungene får tildelt primærperson og denne personen har flere barn på tilvenning. Da blir disse ungene fordelt på ukene i August.

Du kan selvfølgelig ringe de og høre om det er mulighet til å bytte på det og da får de se om det er mulig eller ikke i forhold til de andre ungene som skal ha tilvenning.

Anonymous poster hash: 524b6...0f4
Skrevet

Ja bhg har lov til det.

Ungene får tildelt primærperson og denne personen har flere barn på tilvenning. Da blir disse ungene fordelt på ukene i August.

Du kan selvfølgelig ringe de og høre om det er mulighet til å bytte på det og da får de se om det er mulig eller ikke i forhold til de andre ungene som skal ha tilvenning.

Da bør de holde seg for gode til å sende ut dato FØR de planlegger tilvenning da? Synes det virker rart...

Skrevet

Ja bhg har lov til det.

Da bør de holde seg for gode til å sende ut dato FØR de planlegger tilvenning da? Synes det virker rart...

Var det bhg som sendte ut det brevet eller bhg kontoret ( oppvekstkontoret) i kommunen?

Skrevet

I fjor fikk vi plass fra 1 aug. Eller, det var det vi fikk beskjed om fra kommunen.

Barnet startet 18 aug, og barnehagen var i sin fulle rett til dette.

Anonymous poster hash: c6b80...834

Skrevet

Fra kommunen vår får alle plass 1 aug. Men pga tilvenning så blir det plass alt fra 1-10 hos oss. Noen velger selv å begynne senere.

Anonymous poster hash: eb5af...6b0

Skrevet

Alle kan ikke begynne første dagen sånn er det bare

Skrevet

Da eldste sønnen vår fikk bhgplass, fikk vi kun beskjed om at han hadde plass fra august. han fikk oppstartsdato 26. august. Det passet meg dårlig siden skoleåret startet 15. august (jeg er lærer), og sønnen min hadde intet mindre enn 4 barnevakter disse dagene før han kunne begynne i bhg. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 64809...279
Skrevet (endret)

Jeg reagerte også på det samme. Min fikk plass fra 12. Men så kom brevet der oppmøtedatoen var satt noen dager senere. Hadde alt søkt om perm, måtte forandre dato osv. Synes dette er villedende.

I hvertfall burde det stått i brevet om tildeling at datoen fra at de er tildelt plass ikke nødvendigvis er lik oppmøtedato.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Venninna mi som jobber i bhg sier at så lenge man betaler har man krav på plassen sin. Vi betaler for hele august og har dermed krav på plass fra 1 august. De vil gjerne fordele det utover, men om det ikke passer for foreldrene må de finne utav det i bhg

Anonymous poster hash: f4a15...fce

Skrevet

Her fikk vi bhg plass fra 4 august i fjor, fikk tildelt oppstart 18 august, kontaktet de og ga beskjed om at det ikke gikk, min første arb.dag i ny jobb var 11 august. Vi kom inn 4 august.

Anonymous poster hash: 74e0d...f7f
Skrevet

De kan gjøre om og trikse og mikse. Ring bhg i morgen og prat med de så håper jeg det ordner seg.

PS det er styrer i bhg du må prate med 😊

Anonymous poster hash: 659b9...48d

Skrevet

Jeg kan forstp frustrasjonen, men se for deg 30 1 åringer komme nye i barnehagen samme dag.... Det hadde ikke vært en god opplevelse for de stakkar små! En er dessverre nødt til å fordele de utover. Jeg er ganske sikker på at dette står i opptaks vedtektene kommunen har, inn å les det med liten skrift ;)

Skrevet

Dette er nokså vanlig praksis, men om de egentlg har "lov" vet jeg ikke.

I Oslo kommune har de gått bort fra dette, alle faktureres fra 1/8 og har i prinsippet krav på å begynne da. Så må barnehagen gå i dialog med foreldrene for å unngå at alle kommer 1.august. Stort sett løser det seg greit. I barnehagen vår tar de fx en tilvenning på morgenen og en etter lunsj om det trengs.

Ring styrer i barnehagen og si på en høflig og hyggelig måte at dere har fått vedtak om plass fra 10/8 og har planlagt ut fra det, og således vil begynne denne dagen. Hvis det blir et problem, ringer du kommunen (hvis det er de som har gjort vedtaket om 10/8). Det ordner seg helt sikkert.

Anonymous poster hash: 9f74a...3c8

Skrevet

Barnet har rett til å starte fra og med den datoen dere må betale fra. Betaler dere fra 10. og ut måneden kan barnet starte da.

Ville ringt og spurt. Kan hende de fortsatt har ferieavvikling og ustabil bemanning, da er det nok bedre og vente til de faste er tilbake.

Anonymous poster hash: 3eff1...9c2

Skrevet

Barnet har rett til å starte fra og med den datoen dere må betale fra. Betaler dere fra 10. og ut måneden kan barnet starte da.

Ville ringt og spurt. Kan hende de fortsatt har ferieavvikling og ustabil bemanning, da er det nok bedre og vente til de faste er tilbake.

Anonymous poster hash: 3eff1...9c2

Eller de kan ha stengt.

Vår bhg har stengt i 3 uker nå og det er ingen der før det.

Skrevet

Barnehagets styrer sendte brev ang 10 august. Bhg har ikke stengt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...