Gå til innhold

Hvor mye kostet gifteringen din?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare din altså? Uten diamant.. Lurer da jeg ikke aner hvordan prisene er i Norge, og jeg befinner meg i utlandet ☺️

 

Anonymous poster hash: 3106e...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på størrelse/tykkelse på ringen og om det er gult gull eller annet. Sjekk på f.eks lykkeringene.no så ser du et utvalg. Våre kostet ca 6000kr og vi har ganske brede, enkle ringer i gult gull.

 

Anonymous poster hash: 0521a...5c1

Skrevet

Kjøpte min i Paris, for 8 år siden til 2 400 kr, hvit og gult gull med graverte stjerne mønster (imitasjon av diamant).

 

Anonymous poster hash: 3424d...f4c

Skrevet

Kjøpte titanringer vi, for begges, med gravering kom det på 3400, så blir ca 1700,-



Anonymous poster hash: e3d0a...416
Skrevet

Vi betalte ca 3500 for våre ringer (2 stk) og de er helt enkle, gult gull uten steiner og ganske smale. Men da var det tilbud hos gullsmed så vi fikk en av ringene til halv pris



Anonymous poster hash: ac36e...c2b
Skrevet

Gifteringene som "bare" er gult-gull kostet rundt 4 000, forlovelsesringen min med 60 diamanter og en safir kostet 17 000 



Anonymous poster hash: 95161...926
Skrevet

Den kostet ca 12000. Den har 15 små diamanter, men disse var på ibutgangspunktet og ikke noe vi valgte etterpå.

 

Anonymous poster hash: 0e64b...1f1

Skrevet

Har i hvitt gull med 14 diamanter, kostet 28000kr,-. Mannen sin er uten diamanter selvfølgelig men kostet 16000kr,-.

Prisen var ikke viktig men kjøpe ringer vi likte og vil bære for alltid.

Mannen liker kraftig ring, å jeg liker diamanter 😊

 

Anonymous poster hash: f65e5...7d0

Skrevet

For 12 år siden tror jeg at våre ringer kostet rundt kr. 1500 pr. stk. Helt enkle, glatte ringer i gult gull.

 

Anonymous poster hash: dc9d2...260

Skrevet

Nå kommer som regel gifteringer i par så vet ikke hva min koster alene. Men vi betalte 12.000 kr for våre enkle i hvitt gull.

Skrevet

Glatt, 8 mm hvitt gull, 6000,- pr stk.

 

Anonymous poster hash: 2e067...001

Skrevet

Min kostet rundt 1.2 millioner😁

 

Anonymous poster hash: 66e73...8de

Skrevet

 

Jeg har denne http://www.gullfunn.no/bryllup/gifte-forlovelsesringer/hvitt-gull/diamant/3-5mm-ring-hvitt-gull-med-diamant-0-50ct-n12735

Utrolig fornøyd med den. Syntes den er så fin❤️

 

Anonymous poster hash: b6e50...e87

Får håpe du fortsatt SYNES det...

 

 

Anonymous poster hash: 5333a...f06

Sorry , tlf "rettet" selv. Ja jeg synes fortsatt det.

 

 

Anonymous poster hash: b6e50...e87

Skrevet

Vi kjøpte to 'enkle' gullringer til 2500 kr pr stk for 11 år siden. Det var enda på tilbud.

 

Anonymous poster hash: 078d0...070

Skrevet

 

Gifteringene som "bare" er gult-gull kostet rundt 4 000, forlovelsesringen min med 60 diamanter og en safir kostet 17 000

 

Anonymous poster hash: 95161...926

Hehe det må være små diamanter?

Har et armbånd med 138 diamant, og det er taksert til 95.000 :)

 

Anonymous poster hash: c6b7a...193

Skrevet

5000 for begge :-)

Gult gull, 3 mm.

 

Anonymous poster hash: b322f...6db

Skrevet

Ca 5000 for begge to, så sikkert rett over to tusen for min da den er mindre.

 

Tjukke ringer av gull.

 

Poenget med gifteringer er jo ikke å flashe for andre egentlig. De skal være tjukke slik at de holder gjennom mangemange år med slitasje, og det vakre er ordene som er inngravert inni. De symboliserer at vi er ett, styrke og kjærlighet.



Anonymous poster hash: 10477...517
Skrevet

Min kostet rundt 1.2 millioner

 

Anonymous poster hash: 66e73...8de

 

Ikke meningen å være slem, men synes personlig at det er litt rart at man skal bruke slike summer på ringer når det er så mange andre fornuftige ting å investere de i. Eksempelvis å hjelpe andre. Vil tro man kanskje har temmelig mye mer enn nødvendig når man kan kjøpe metaller til godt over millionen.

Er ingen fantatiker, og liker både smykker, litt luksus her og der og er aldeles ingen Jesus selv, men dette var mange penger på kun en ring....

 

Anonymous poster hash: 10477...517

Skrevet

 

 

Min kostet rundt 1.2 millioner

 

Anonymous poster hash: 66e73...8de

Ikke meningen å være slem, men synes personlig at det er litt rart at man skal bruke slike summer på ringer når det er så mange andre fornuftige ting å investere de i. Eksempelvis å hjelpe andre. Vil tro man kanskje har temmelig mye mer enn nødvendig når man kan kjøpe metaller til godt over millionen.

Er ingen fantatiker, og liker både smykker, litt luksus her og der og er aldeles ingen Jesus selv, men dette var mange penger på kun en ring....

 

Anonymous poster hash: 10477...517

Det er ikke jeg som skrev innlegget over, men jeg blander meg inn i diskusjonen uansett. Gifteringen min kostet mer enn summen over, og ja, det er definitivt mye penger. Allikevel kan man jo se ting litt i perspektiv. Dersom folk har råd til ringer i den prisklassen +, er det også svært sannsynlig at de har råd til å gi penger til veldedighet. Det er dermed ikke sagt at alle gjør det. Alt er relativt. En person med en gjennomsnittlig inntekt, kunne også ha prioritert annerledes, og dermed ha mulighet til å gi enda mer. Jeg synes sånne argumenter er tåpelige.

 

 

 

Anonymous poster hash: 60ecf...fe2

Skrevet

Men gifte ring er da aldeles ikke det samme som forlovelses ring.. Jeg er ikke opprinnelig norsk. Og for meg personlig betyr forlovelse og ringen mye! Min samboer har fått beskjed om det at der må han rett og slett anstrenge seg litt. Hvise,at jeg betyr så mye for han at han "ofrer" noe for å fri til meg. I tillegg var det veldig viktig for meg at han skulle spørre min far om lov. Det har han gjort noe som var viktig for meg og min Kultur. Jeg aksepterer at ikke alle har det samme synet på dette her i norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...