Gå til innhold

Hadde du blitt sur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5, gidder ikke å gå på do før han allerede har tisset en liten flekk. Han har holdt på sånn i 2 år. Det er bare latskap og jeg kjenner at jeg har fått helt nok.

Men det er jo fullstendig fyfy og bli sur/oppgitt for noe som har med dovaner og gjøre.

Noen som har noen gode råd?

Vil helst ikke bruke belønning, da jeg syns at dette burde vært en selvfølge å mestre.

Anonymous poster hash: 33c3e...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert feil, men ja jeg hadde blitt sur.

Anonymous poster hash: 2e669...1cf
Skrevet

(gjen)innføre do rutiner, rett og slett, be han gå på do jevnlig, om han mener han ikke må på do, så si det ikke spiller noen rolle, han har å gå på do når du sier det, frem til han slutter å tisse i trusa, om det er hjemme, på kjøpesenteret eller på besøk hos andre, spiller ingen rolle. Funket som fjell her, den dagen vi var hos bestevennen hans sin familie på grilling, han så jeg var på vei til å si ifra, og løp på do, etter det forduftet problemet. Slemt? Kan så være, latskap må nesten fordrives på et vis, alt annet var testet ut.

Anonymous poster hash: e2e63...bbb
Skrevet

(gjen)innføre do rutiner, rett og slett, be han gå på do jevnlig, om han mener han ikke må på do, så si det ikke spiller noen rolle, han har å gå på do når du sier det, frem til han slutter å tisse i trusa, om det er hjemme, på kjøpesenteret eller på besøk hos andre, spiller ingen rolle. Funket som fjell her, den dagen vi var hos bestevennen hans sin familie på grilling, han så jeg var på vei til å si ifra, og løp på do, etter det forduftet problemet. Slemt? Kan så være, latskap må nesten fordrives på et vis, alt annet var testet ut.

Anonymous poster hash: e2e63...bbb

Enig

Skrevet

Jeg "truet" med at han måtte begynne med bleie igjen. Ikke skvettet i trusa siden.

Anonymous poster hash: 2dd45...d97

Skrevet

Jeg ville også satt ham på do til faste tider fram til det går av seg selv.

Hos oss "tvinger" jeg f.eks alle barna til å gå på do om vi skal dra et sted med få domuligheter. Er alltid en som protesterer, men de får beskjed om å ihvertfall prøve. Og som regel måtte de visst tisse litt alikevel ;)

Hadde også kunnet sagt at enten går du på do når du får beskjed ellers kan vi jo alltids begynne med bleie igjen.

Jada.. Jeg vet.. Ikke spesielt pedagogisk ;)

Anonymous poster hash: 0a5d7...ecc

Skrevet

La han konsekvent få håndvaske trusene sine selv når de blir våtflekkete. Vedder en tusing på at han slutter!

Anonymous poster hash: 71137...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...