Gå til innhold

Jente etter to gutter? Symptomer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har opplevd dette?

Vi ønsket oss nummer tre fordi vi vil ha tre barn, ikke et spesielt kjønn.

Men selvfølgelig hadde vi blitt veldig glade om det ble en jente.

Litt fordi jeg tror jeg kan savne det mor datter forholdet og egentlig alltid sett for meg selv som jentemamma!

Men nå anser jeg meg selvfølgelig som guttemamma og elsker de to guttene våre og all kjærlighet de gir meg!

MEN vi tenkte prøve påvirke litt etter å ha lest her inne.

Tok kalsium og magnesium tilskudd, samt en dose med tranebærkapsler innimellom når jeg husket det. Prøvde også å ha sex før el, men så mistet vi i SA sist mnd.

Etter dette har jeg vært slapp med tilskudd og ikke tenkt noe over sex ifht el men kun hatt ubeskyttet sex når vi ønsket.

Er nå gravid igjen, 4+0 idag.

Fant det ut for tre dager siden.

Null symptomer, kun litt murringer i magen og litt stikninger i bryst innimellom.

Ingen ømhet, ingen kvalme.

Kan jo være dette kommer.

Men, dere som har fått jente etter to gutter opplevde dere noe annerledes ifht symptomer? Tidlig og iløpet av svangerskapet?

Bare nysgjerrig 😊

Vil selvfølgelig elske prins nr tre like høyt og guttene vil garantert få et fantastisk bånd.

Ingen følelse på kjønn enda såklart, men er bare sikker på at det blir en gutt til.

Prøver overbevise meg selv også for redd for å bli litt "skuffet". Forstå meg rett!

Kan ømme bryster komme etterhvert selvom jeg ikke merker d hittil på ikm dagen?

Klarer ikke tro at det kan være annet enn gutt heller, men det er jo fordi vi har to gutter. Hadde ingen følelse med disse heller, men med nr to var jeg veldig sikker på gutt. Like svangerskap og bare visste det! Når jeg mistet i SA sist mnd, var jeg kvalm før jeg testet men kjente ingenting i brystene. Tenker at kanskje dette var jente.. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men høre andres symptomerfaringer kanskje?!?

Anonymous poster hash: 0b8eb...eb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Jeg forstår deg godt. Vil likevel anbefale deg å prøve så godt du kan å ikke drive å kjenne etter og overtolka symptomene og tenke noe som helst på kjønn før du får vite hva det er på UL. Ellers kan du bli veldig skuffet. Det er ingen symptomer som indikerer jente eller gutt, alt er bare myter.

Prøv å slappe av og tenk på noe annet så lenge, også får du vite det på UL.

Hilsen lege

Anonymous poster hash: d8380...a0c

Skrevet

Vet du, jeg vet akkurat hvordan du har det. Det hjelper ikke at alle sier at an må vente, ikke kjenne etter, slappe av, ikke tenke på det osv. Man tenker på det hele tiden likevel. Jeg for min del håpet på jente fordi jeg ønsket meg barn av begge kjønn og førstemann ble gutt. Det ble andremann også. Da jeg ventet tredjemann var svangerskapet helt ulikt, så jeg tenkte at kanskje nå? Samtidig hadde jeg svart samvittighet for de følelsene, herregud, en gutt var jo like velkommen så klart! Og det ble gutt, en herlig og fantastisk gutt som faktisk er han jeg er mest på bølgelengde meg (jeg elsker alle barna like høyt, bare for å presisere det). Så ble jeg gravid igjen, og denne gangen var svangerskapet helt likt som med førstemann. Jeg trodde rett og slett ikke helt på JM som sa jente på UL, men den gangen var det jente. Og det rare er at etter at hun ble født, så føltes ikke forskjellen stor likevel. Et barn er et barn liksom. Men jo, jeg skjønner hvordan du har det, og det blir noen spente måneder nå for deg. Lykke til, uansett :)

Anonymous poster hash: 66a86...73b
Skrevet

Kjønn og symptomer henger ikke sammen.

Anonymous poster hash: 0989c...ef0

Skrevet

Litt fordi jeg tror jeg kan savne det mor datter forholdet og egentlig alltid sett for meg selv som jentemamma!

Men nå anser jeg meg selvfølgelig som guttemamma og elsker de to guttene våre og all kjærlighet de gir meg!

Tok kalsium og magnesium tilskudd, samt en dose med tranebærkapsler innimellom når jeg husket det. Prøvde også å ha sex før el, men så mistet vi i SA sist mnd.

Etter dette har jeg vært slapp med tilskudd og ikke tenkt noe over sex ifht el men kun hatt ubeskyttet sex når vi ønsket.

Null symptomer, kun litt murringer i magen og litt stikninger i bryst innimellom.

Men, dere som har fått jente etter to gutter opplevde dere noe annerledes ifht symptomer? Tidlig og iløpet av svangerskapet?

Bare nysgjerrig 😊

Vil selvfølgelig elske prins nr tre like høyt og guttene vil garantert få et fantastisk bånd.

Ingen følelse på kjønn enda såklart, men er bare sikker på at det blir en gutt til.

Prøver overbevise meg selv også for redd for å bli litt "skuffet". Forstå meg rett!

Klarer ikke tro at det kan være annet enn gutt heller, men det er jo fordi vi har to gutter. Hadde ingen følelse med disse heller, men med nr to var jeg veldig sikker på gutt. Like svangerskap og bare visste det! Når jeg mistet i SA sist mnd, var jeg kvalm før jeg testet men kjente ingenting i brystene. Tenker at kanskje dette var jente.. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men høre andres symptomerfaringer kanskje?!?

Ta ett hårstrå igjennom en ring du bærer. Hold den over magen. Når den begynner å bevege på seg går den enten i ring (jente) eller frem og tilbake (gutt). Jeg har prøvd på meg selv fra positiv test. Og på andre gravide. Det har uten unntak stemt hver gang.

Anonymous poster hash: 4a2f4...9c8

Skrevet

At kjønn og symptomer henger sammen er en gammel myte, på lik linje med at struttemage betyr gutt, rund mage betyr jente, at sjokk som å oppleve f.eks en brann i svangerskapet gir hareskår osv osv.

Jeg hadde to gutter og fikk jente som nr tre (og jente igjen som nr fire). Noen ting var ganske likt i svangerskapene og noen ting ganske forskjellig, men ingen sammenheng med kjønn.

Anonymous poster hash: eb464...bbf

Skrevet

Har to gutter og ei jente til slutt, alle svangerskapene har vært helt like. Ingen kvalme med noen av dem. Nr. 3 (jenta) var inne planlagt, jeg ammet og brukte minipiller og hadde ikke fått tilbake menstruasjonen etter nr.2. Så ikke vet jeg når jeg hadde eggløsning eller noe. Fant ut at jeg var gravid I uke 9+3 pga humørsvingninger og smerter I korsryggen.

Skrevet

Har ikke merket noen forskjell, like plagsomme symptomer ved begge kjønn, har en jente og tre gutter. 

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Artig å høre litt erfaringer ;)

Man grubler og funderer, selvom man bare må smøre seg m tålmodighet.

Gullringtrikset er prøvd ut allerede nå, som i de to andre svangerskapene.

Den viser to gutter og så jente.

Uansett hvor mange ganger det er prøvd, og samme på min mann.

Ser jo at d ofte stemmer, og ho som prøvde på meg i første svangerskap prøvde på alle i slekta og det stemte på alle.

Hun hadde aldri opplevd det ikke stemte.

Men litt vanskelig å tro på det så man tar det litt m en klype salt men :P

Skrevet

Gratulerer :)

Jeg fikk jente etter fire gutter. De to første svangerskapene var veldig like. Super form, ganske kvalm, men ikke så mye oppkast. Hyperemesis i de tre siste svangerskapene. Det eneste som skilte det siste fra de to foregående var at jeg spiste appelsiner. I nr tre og fire fikk jeg knapt ned annet enn 1-2 isbiter daglig, men i det siste levde jeg på appelsiner de siste to mnd (da ble kvalmen litt bedre). En annen ting jeg kopp nå som var helt ulikt var aktivitetsnivået i magen. Guttene var spinnville, mens jenta var så rolig at jeg var bekymret. Hun er fortsatt en avslappet solstråle :) Lykke til med det ferske svangerskapet!

Anonymous poster hash: 397fa...26a

Skrevet

Jeg har jente, gutt, gutt, jente.

Fikk omgangssyke med nr1, men ikke spesielt kvalm ellers. Fikk vonde pupper veldig tidlig.

Med nr2 var jeg bittelitt kvalm i starten, men kastet ikke opp.

Svangerskap 1 og 2 var nesten identiske, men fikk bekkenløsning med nr2.

Svangerskap nr 3 var også ganske likt nr 1 og 2 fram til uke 33 og slimproppen gikk. Ble lagt inn på sykehuset pga rier, klarte å holde ham inne til uke 36. Men som sagt, likt med nr 1 og 2 ellers.

Med nr 4 fikk jeg hypermesis, lå med hodet i doskåla de 16 første ukene samt de 8 siste. Fikk jente.

Søsteren min fikk også hypermesis og måtte ligge på sykehuset, hun fikk gutt.

Jeg har fått ømme pupper tidlig med alle 4. Hadde helt lik fasong på magen med alle 4 (hadde "guttemage" alle gangene), babyenes puls har vært like (ca), ikke noe "guttepuls" eller "jentepuls". Vann i kroppen, bekkenløsning med de 3 siste og ja, generelt ganske likt uavhenging av kjønn.

Lykke til og gratulerer med graviditeten :)

Anonymous poster hash: 45794...d8e

Skrevet

Gratulerer :)

Forstår deg godt. Må være lov å si at du ønsker deg jente, på samme måte som jeg ønsket meg gutt etter flere jenter. Gøy med begge kjønn!

Med jentene var jeg nesten ikke kvalm. Med gutten var jeg ille plaget med kvalme de første månedene. Ikke sånn at jeg kasta opp, men var konstant kvalm. Husker jeg brukte mye tid på å tenke på mat jeg hadde lyst på, men når jeg først fikk det smakte ikke det heller.

Ellers var svangerskapene ganske like.

Skrevet

Tusen takk for mange svar 😊😊

Å for at det virker som det er mange som forstår meg og ikke kommer med negativitet pga dette!

Lov å ønske seg et kjønn, selvom man blir like glad i den lille uansett hva😊

Mine gutter er veldig mammagutter og de er helt fantastiske! De har et helt fantastisk og nært søskenforhold som varmer mammahjertet <3

Skrevet

Har to gutter, da jeg ble gravid med nr tre tenkt jeg umiddelbart at nå kommer sikkert jenta..... he he men blir en gutt dette også. Kjente litt på det om jeg skulle komme til å bli skuffet på ul, men nei jeg ble ikke det selvfølgelig og gutter er jo det jeg kan👍 var mye mer kvalm denne gangen, men det henger jo ikke sammen... Statistikken sier at sannsynligheten fort en tredje gutt er større, men ikke alltid statistikken stemmer da😉

Anonymous poster hash: 27772...703

Skrevet

Jeg fikk to gutter og en jente til slutt (5 dager gammel :babyjente: ). 

Symptomene var ikke forskjellige, men svangerskapet generelt var så mye bedre og lettere! Med de to gutta hadde jeg bekkenløsning fra uke 17, mens med snuppa ikke i det hele tatt før siste 4 ukene!

Lykke til :D

Anonymous poster hash: c1ea5...a8e
Skrevet

Gratulerer så mye 😊

Å tusen takk for svar!

Blir spennende uker fremover.

Men forbereder meg på en tut på ul, så blir man heller overrasket hvis det ikke skulle stemme. :P

Merker rett å slett nada symptomer.

Bare raskt sulten, litt murringer og stikninger i mage/rygg. Å en ting jeg syns er rart(har såklart ingenting med kjønn å gjøre) men jeg har så mye energi.

Ikke trøtt. Var såå utrolig trøtt før positiv test med de to andre. Merker jeg er sliten, men ikke så veldig merkbart trøtt. Å våkner hver eneste natt i 4-5 tiden..

Hi

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Artig å høre litt erfaringer ;)

Man grubler og funderer, selvom man bare må smøre seg m tålmodighet.

Gullringtrikset er prøvd ut allerede nå, som i de to andre svangerskapene.

Den viser to gutter og så jente.

Uansett hvor mange ganger det er prøvd, og samme på min mann.

Ser jo at d ofte stemmer, og ho som prøvde på meg i første svangerskap prøvde på alle i slekta og det stemte på alle.

Hun hadde aldri opplevd det ikke stemte.

Men litt vanskelig å tro på det så man tar det litt m en klype salt men :P

Gratulerer med jente i magen 💖

Skrevet

Er såvidt passert fire uker, så her er d nok veldig usikkert på hva som skjuler seg i magen min 😜

Skrevet

Er såvidt passert fire uker, så her er d nok veldig usikkert på hva som skjuler seg i magen min 😜

Ringen tar aldri feil. 💍

Skrevet

Ringen tar aldri feil. 💍

Jeg som svarte litt lenger oppe med fire gutter og en jente. Ringtest har vist én gutt og fire jenter, så ikke helt riktig her. Har derimot hatt sterk følelse av kjønn hver gang, og den har alltid stemt :)

Skrevet (endret)

Like symptomer i alle svangerskapene (fire), bare at de har blitt verre og verre for hver gang (kvalmere, mer trøtt, vondere bekken osv).

To av hvert kjønn forresten :)

Endret av Violeta
Skrevet

Ringen tar aldri feil. 💍

Jeg som svarte litt lenger oppe med fire gutter og en jente. Ringtest har vist én gutt og fire jenter, så ikke helt riktig her. Har derimot hatt sterk følelse av kjønn hver gang, og den har alltid stemt :)

Var rundt for jente og frem å tilbake gutt?

Skrevet

Ja i ring for jente og pendle for gutt?

Skrevet

Jeg fikk jente etter 2 gutter, og den mest markante forskjellen var at med jenta var jeg bare uggen og med guttene var jeg grusomt kvalm. Måtte legges inn med nr 2 for intravenøst... Med jenta levde og spiste jeg som normalt, og med guttene måtte jeg sykemeldes for å komme meg gjennom dagen... Ellers var svangerskapene nogenlude like :)

Gratulerer med nr 3 på vei! :D

Skrevet

Bare nysgjerrig 😊

Ta ett hårstrå igjennom en ring du bærer. Hold den over magen. Når den begynner å bevege på seg går den enten i ring (jente) eller frem og tilbake (gutt). Jeg har prøvd på meg selv fra positiv test. Og på andre gravide. Det har uten unntak stemt hver gang.

Det har eg gjort på meg sjølv i begge svangerskapa mine, og det har uten unntak vist feil kjønn;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...