Gå til innhold

Noen som har hatt matforgiftning med blodig diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på ferie og har fått det. Lurer på om jeg skal oppsøke lege eller bare la det gå over av seg selv. Føler meg ellers litt bedre enn da jeg først ble dårlig for to dager siden.

Hvordan forløp sykdommen hos deg?

Anonymous poster hash: bd3fa...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt blodig diare i 3 dager bør du oppsøke lege

Anonymous poster hash: ea2e9...f7b

Skrevet

Er på tredje dagen mer diare, men den ble ikke blodig før i dag (det er fortsatt formiddag her hvor jeg er).

Skrevet

Lege

Anonymous poster hash: 93564...38e

Skrevet

Lege! Mine to brødre fikk blodig diare for noen år tilbake, og han ene måtte ligge to uker på sykehus. Det var ganske alvorlig. Han andre sa ikke ifra hvor ille det var og fikk derfor ikke behandling, så han har fremdeles plager, 10 år senere. 

Anonymous poster hash: 331f2...c4d
Skrevet

UPs. Utrolig irriterende men jeg får vel be de kWh er på besøk hos tilfalle lege når de kommet tilbake fra tur. Veldig morsom gjest å ha på besøk må kWh si. Jeg syns det et flaut, føler jeg ødelegger, og om to dager skal vi alle reise videre på tur et annet sted i landet. Det kan jo bli vanskelig hvis jeg nå på sykehus. Håper jeg slipper det I hvert fall. Hvilke plager har broren din hatt i ettertid da?

Hi

Skrevet

Tror det minste problemet ditt nå er at du er en vanskelig gjest. Dette skal du ta på alvor!

Anonymous poster hash: 93564...38e

Skrevet

UPs. Utrolig irriterende men jeg får vel be de kWh er på besøk hos tilfalle lege når de kommet tilbake fra tur. Veldig morsom gjest å ha på besøk må kWh si. Jeg syns det et flaut, føler jeg ødelegger, og om to dager skal vi alle reise videre på tur et annet sted i landet. Det kan jo bli vanskelig hvis jeg nå på sykehus. Håper jeg slipper det I hvert fall. Hvilke plager har broren din hatt i ettertid da?

Hi

Han har mye smerter når avføring er rett rundt hjørnet, samt blodig diarè temmelig ofte. Han sliter også med at avføringen mister farge (gjennomsiktig/hvitaktig og vandig). Det er smertefullt når det er sånn, sier han. 

Du er ingen vanskelig gjest! Det må du ikke tenke på. Dette kan skje alle. 

Det kan jo være det er noe som kommer til å gi seg av seg selv, men en tur til lege er uansett lurt. Kanskje en avføringsprøve må tas, for å finne ut om det er f.eks e-coli eller annet alvorlig, eller om det er mer uskyldig.

Anonymous poster hash: 331f2...c4d

Skrevet

Har ikke hatt det selv, men har hatt en del pasienter som har slitt mye i etterkant av matforgiftning. Så du bør absolutt ta det på alvor!

Ikke sikkert du må legges inn, men du bør undersøkes og få ev. antibiotika. Er du dehydrert trenger du kanskje væske.

Når du kommer hjem bør du absolutt ta gode tarmbakterier som er beregnet å bruke etter antibiotikakur!!!

God bedring :)

Anonymous poster hash: 62603...5cc
Skrevet

Jeg føler meg ikke så syk at jeg må på sykehus. Det har jeg overhodet ikke lyst til heller. Men noen tester kan sikkert være lurt. Hater å Være sånn som ikke orker å Være med på ting. I dag hadde jeg orket men turte ikke være for langt vekke fra en do. Takk for svar!hi

Skrevet

Ekskjæresten min spiste rå kylling og fikk blodig diaré. Hos han gikk det over av seg selv.

Anonymous poster hash: 97c80...14e

Skrevet

Fint å høre det siste svaret også! Går til lege i morgen hvis det ikke har gått over. Takk for svar 😊 hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...