Gå til innhold

Hvor egoistisk er det å dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det ikke godt i forholdet. Vet han ikke er mr. Right. Vi er for ulike. Han sårer meg gjentatte ganger uten å egentlig mene det... Men vi tenker ulikt og irriterer oss over hverandre. Vi har en på 3. Hvor egoistisk er det å dra? Ønsker meg flere barn.. Men skal jeg få det med han som såret meg. Er snart 30 og sjansen for å bli gravid med ny mann blir mindre om jeg ikke drar nå.. Off. Hva gjør jeg. Er ko ulykkelig. Men blir jo også ulykkelig av å splitte familien og se barnet mindre...

Anonymous poster hash: 7bb23...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis din mor hadde fortalt deg dette, hva ville du svart?

Anonymous poster hash: 7c91e...036
Skrevet

Hvis din mor hadde fortalt deg dette, hva ville du svart?

Anonymous poster hash: 7c91e...036

Som barn ville jeg svart: mamma ikke dra fra meg. Som voksen: mamma du gjorde det rette. Men... Det som er tingen er at barnet mister tid med oss foreldre om jeg drar. JEG gjør henne til skilsmissebarn som kanskje må bo 50/50 etterhvert. Jeg bodde i en koffert da jeg var student. De 3 årene var grusomme. Å ikke ha en fast base..... Men igjen, jeg er ikke på mitt lykkeligste i dette forholdet. Hun fortjener en god mamma. Men hvem har sagt at jeg finner lykken?

Skrevet

En unge sammen? Herregud. Ingen problem å dra da vel. Mer egoistisk og holde partneren for narr når man ikke elsker han. Har man ikke følelser for hverandre bør man ikke være sammen. Er det det du vil lære datteren din? Jeg gikk med et barn på 2 år og har aldri angrer dn dag. Tåler fortsatt ikke trynet på han 4 år senere, blir bare mer og mer glad for at jeg dro

Anonymous poster hash: 214ac...2aa

Skrevet

En unge sammen? Herregud. Ingen problem å dra da vel. Mer egoistisk og holde partneren for narr når man ikke elsker han. Har man ikke følelser for hverandre bør man ikke være sammen. Er det det du vil lære datteren din? Jeg gikk med et barn på 2 år og har aldri angrer dn dag. Tåler fortsatt ikke trynet på han 4 år senere, blir bare mer og mer glad for at jeg dro

Er det lettere å dra med et barn enn f.eks to? Man elsker vel barnet like mye og vil jo hun skal ha best mulig oppvekst. Hvordan ble omsorgsfordelingen hos deg da? Tipper du fikk hovedomsorg, det er stor sjanse jeg må gå med på 50/50 nå som hun er 3. Det er ikke bare bare...

Skrevet

Er det lettere å dra med et barn enn f.eks to? Man elsker vel barnet like mye og vil jo hun skal ha best mulig oppvekst. Hvordan ble omsorgsfordelingen hos deg da? Tipper du fikk hovedomsorg, det er stor sjanse jeg må gå med på 50/50 nå som hun er 3. Det er ikke bare bare...

Det er galskap å ha 50/50 på en treåring!

Anonymous poster hash: 94d86...311

Skrevet

Fikk daglig omsorg, ja. Men hvem er barnet mest "knyttet" til? I mitt tilfelle var og er barnefaren håpløs. Dårlig økonomi, hjalp aldri til det første leveåret med våkenetter og bleieskift. Dataspill avhengig. Jeg vet han fortsatt kan spille data 6 timer i strekk. Delvfølgelig ble barnet mest knyttet til meg da. Ingen rettsinstans dømmer 50/50 for et så lite barn og du MÅ ikke gå med på noenting! Jeg har vært så mange runder på familievernkontoret og ingen der støtter nødvendigvis 50/50 ordning. Den løsningen fungerer kun for foreldre som samarbeider bra og bor i nærheten av hverandre. Jeg var dessuten den som ofret mest av meg selv for barnet og det er det jo gjerne vi mødre som gjør?

Selvfølgelig er det lettere å være alene med et barn kontra to eller tre, ikke minst økonomisk. Med et barn kan du fint leie en toroms leilighet, isteden for en tre-roms. Du har et barn du skal levere i bhg og hente. Jeg har to barn nå og ser jo det ville vært langt tyngre med en unge til alene.

Skrevet

Og når ble tre år en magisk grense for at det er ok med 50/50? En tre åring er liten. Fra skolealder og opp, kanskje. Men ikke en treåring! Nå er jeg såpass imot 50/50 og har sagt klart ifra til barnefaren som plutselig skal ha 50% samvær etter 4 år, at det aldri blir aktuelt før ungen ønsker det selv. Hun liker og være hos han. Men der er det ingen grensesetting, godteri hver helgedag og pizza og pasta med ketchup på til middager og hun får gjøre som hun vil. (Hennes egne ord) første gabgen han dusjet henne og vaska håret hennes var hun 5 år. 50% samvær byr hvertfall meg imot. Ser folk praktiserer det ned til spedbarns alder. Kvalmt og dele ungene som om de var en slags eiendel man har like mye krav på. Barn fortjener ET bosted og trygge rammer!

Gjest Antarctica
Skrevet

En unge sammen? Herregud. Ingen problem å dra da vel. Mer egoistisk og holde partneren for narr når man ikke elsker han. Har man ikke følelser for hverandre bør man ikke være sammen. Er det det du vil lære datteren din? Jeg gikk med et barn på 2 år og har aldri angrer dn dag. Tåler fortsatt ikke trynet på han 4 år senere, blir bare mer og mer glad for at jeg dro Anonymous poster hash: 214ac...2aa

Er det lettere å dra med et barn enn f.eks to? Man elsker vel barnet like mye og vil jo hun skal ha best mulig oppvekst. Hvordan ble omsorgsfordelingen hos deg da? Tipper du fikk hovedomsorg, det er stor sjanse jeg må gå med på 50/50 nå som hun er 3. Det er ikke bare bare... Anonymous poster hash: 7bb23...9de

Tipper du er den samme som spør om dette flere dager i uka.

Svaret er: jo lengre du venter, desto mer tid mister du med datteren din.

Så få fingeren ut!

Skrevet

En unge sammen? Herregud. Ingen problem å dra da vel. Mer egoistisk og holde partneren for narr når man ikke elsker han. Har man ikke følelser for hverandre bør man ikke være sammen. Er det det du vil lære datteren din? Jeg gikk med et barn på 2 år og har aldri angrer dn dag. Tåler fortsatt ikke trynet på han 4 år senere, blir bare mer og mer glad for at jeg dro Anonymous poster hash: 214ac...2aa

Er det lettere å dra med et barn enn f.eks to? Man elsker vel barnet like mye og vil jo hun skal ha best mulig oppvekst. Hvordan ble omsorgsfordelingen hos deg da? Tipper du fikk hovedomsorg, det er stor sjanse jeg må gå med på 50/50 nå som hun er 3. Det er ikke bare bare... Anonymous poster hash: 7bb23...9de

Så få fingeren ut!

Flere ganger i uken? Hva mener du med at jo lengre jeg venter, jo mere tid miser jeg?

Gjest Antarctica
Skrevet

Så få fingeren ut!

Flere ganger i uken? Hva mener du med at jo lengre jeg venter, jo mere tid miser jeg? Anonymous poster hash: 7bb23...9de

Jeg mener at hvis du venter til hun er 4, 5, 6, 7 så vil argumentasjonen mht delt omsorg vippe mer og mer i din manns favør (gitt at han ønsker 50%, som du antyder).

Flere ganger i uken: refererer til en bruker som har opprettet mellom 10 og 20 tråder med den samme problemstillingen, og samme sjargong, samme spørsmålsstilling og samme motargumenter som du kommer med her. Jeg antar at du er den samme. Er du ikke det, så beklager.

Skrevet

Det er så vanskelig å ta valget å dra. Utsetter det dag for dag...

Skrevet

Det er så vanskelig å ta valget å dra. Utsetter det dag for dag...

Skriv heller her når du HAR dratt du..

Anonymous poster hash: a5f2e...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...