Gå til innhold

Barn som spiser lite...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har helt plutselig begynt å spise lite. Det er snakk om bare noen biter av brødskiven til frokost, kanskje litt yoghurt til lunsj, smaker såvidt på middagen og vil helst ikke ha kveldsmat. Han drikker veldig bra. Han er 2 år, og har alltid vært småspist, men nå synes jeg det har blitt ekstremt... :( Kan varmen være årsaken? Han er i tillegg veldig mye trøtt, men leker fint når han er våken. Prater mye, og er mye glad, men har i det siste blitt mer og mer grinete. Er det noen som har opplevd lignende? 

Anonymous poster hash: a62d3...2c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i forbindelse med sommeren?

Har selv ei datter som spiser minimalt når det er litt varmere ute (17+ eller over) og blir mer slapp og sover, men aktiv når hun er våken igjen, hun er rett og slett værsyk.. Spiser lite ellers på året også, men ikke så lite som på sommeren.

Anonymous poster hash: 7ff4b...a1a
Skrevet

Det kan være tenner. Eller er han obstipert? Mi er også sånn i perioder. Går over.

Anonymous poster hash: e1fa5...ff3

Skrevet

Han har problemer med obstipasjon, men bruker midler for det, så han har avføring hver dag. Mulig det bare er varmen, for det var først etter det ble så varmt ute at han begynte å spise lite. Kan også være tenner, han har ikke fått alle enda. Takk for svar :) Hi

Skrevet

Voksne får mindre matlyst i varmen og det samme gjelder for barn.

At han blir fortere sliten kan også være varmen.

Er du bekymret for vvitamin mangel så bestill en lege time og ta en blodprøve :)

Anonymous poster hash: ae796...973

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg er bekymret for, men ser at ting ikke er slik de pleier. I dag har han sovet 3,5t, og er fortsatt trøtt. Det er jo veldig varmt her, så tenker at det har mye å si. Han drikker som sagt bra, og tisser mye, så er ikke bekymret for dehydrering. Ja, kanskje det er noe vitaminmangel? Skal bestille time til en sjekk. Hi

Skrevet

min er ikke en storspiser,men spiser ektremt mye mindre nå, ja er nok pga varmen i alle fall med tanke på min, så kan jo hende det er det for din også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...