Miss Honey Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Fikk tlf. fra en mann (i går kveld) som hadde funnet visakortet mitt. Jeg hadde ikke merket at det var borte men svarte at det var flott, tusen takk, kan hente det med en gang. Men neida. Uten å skrive ned hele samtalen så drog han det ut i evigheter om at han hadde prøvd å ringe meg flere ganger, hvorfor tok jeg ikke telefonen osv.. Sa vi hadde vært på tur med hunden og ikke hatt med mobil. Han virket rett og slett irritert. Ville diskutere med meg. Og det passet kun at jeg hentet på et bestemt tidspunkt i dag. I morges meldte jeg han og sa at min bror kom for å hente det da det ikke passet for meg. Han svarte ok, de ringte og avtalte på telefon, adresse osv. Nå ringte min bror og sa at mannen var fullstendig gal og hadde ropt og diskutert, kjeftet fordi JEG ikke hadde komt for å hente det. Og hvorfor jeg ikke tok telefonen i går når han ringte osv.. Hvorfor hvorfor hvorfor.. Ropte og virket truende. Bror hadde bare sagt ja, ja, ja.. Men nå er jeg her for å hente det så kan jeg bare få det? Nei det kunne han ikke. JEG måtte komme og hente det om jeg ville ha det. Min bror sa jeg måtte holde meg langt unna for han virket ikke god. begynner å lure på om jeg i det hele tatt har mistet kortet. Eller om det er stjålet. Får det uansett ikke tilbake. (Har sperret det nå) Anmelde han?
Hjertefru Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Du må i hvertfall ta kontakt med politiet for å få råd om hva du skal gjøre.
Fullrulle86 Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Jeg ville ikke nødvendigvis anmeldt det, men jeg ville defintivt ringt politiet spurt om råd, evt. bedt de blitt med for å hente kortet. Eller så kan du bare sperre det
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Hvis du vet han har ditt bankkort, så er det ulovlig å ikke levere det tilbake. Ville spurt politi om hjelp til å hente det og kontaktforbud Anonymous poster hash: 5f470...78d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Hadde ringt politiet! Kanskje de kan hente det for deg? Anonymous poster hash: 3d71d...ba4
Miss Honey Skrevet 5. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2015 Ok. Går det an å ringe politiet i dag eller må jeg vente til mandag?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Ring i dag. Kan hende de sier du må vente til i morgen, me. Da har du ringt så snart problemet oppstod Anonymous poster hash: 5f470...78d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Mannen høres virkelig ikke god ut, så støtter det at du kontakter politiet. Med litt godvilje kan jeg se at det kanskje ikke føles riktig for mannen å levere ut kortet til en annen enn eieren, men så lenge du har gitt beskjed om at din bror kom, navnet hans og han ev. kunne vise legitimasjon, så burde det ikke vært noe problem. Med den holdningen mannen har så tror jeg det er lurt å diskutere dette med politiet. For alt du vet kan det være en kjenning av politiet... Når han er sååå oppsatt av å møte deg, da ringer alarmklokkene, og jeg synes det er best å involvere politiet. I hvert fall for råd! (jeg har erfaring med en som forfulgte meg i mange år, så jeg er nok litt ekstra skeptisk..) Oppdater hva som skjer - håper det ordner seg uten problemer Anonymous poster hash: 2f0c1...ce2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Kortet er sperret, få et nytt og drit i hele fyren!? Hvis han plager deg anmelder du. Anonymous poster hash: 168b1...578
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #10 Skrevet 5. juli 2015 Selv om du har sperret kortet, ring politiet og be om råd. Og når du får det tilbake, kast det og for all del bestill nytt likevel. Nå sitter jan, i tillegg til personnummeret ditt, på kortopplysningene slik at du ikke bør åpne det igjen og ta det i bruk. Men sørg for at den eklingen ikke beholder kortet, han er jo ikke god Anonymous poster hash: e45e1...150
Sint naken biltyv Skrevet 5. juli 2015 #12 Skrevet 5. juli 2015 Kortet er sperret, få et nytt og drit i hele fyren!? Hvis han plager deg anmelder du. Anonymous poster hash: 168b1...578 Det kam brukes selv om det er sperret. Til ganske mye så du må for all del få det tilbake
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #13 Skrevet 5. juli 2015 Han er en stalker. Han må levere det tilbake, og jeg syns uansett du skal melde det til politiet. Det han gjør er jo tyveri. Hvis han var ærlig om kring at han ikke vil gi det til en annen enn eieren er det fort gjort å putte det i en konvolutt med eierens navn og sende den i oppkrav. Anonymous poster hash: 753dc...087
Stridsmøy Skrevet 5. juli 2015 #14 Skrevet 5. juli 2015 Ring politiet og ta det derfra. Politiet vil råde deg fremgangsmåten med denne mannen.
me_87 Skrevet 5. juli 2015 #15 Skrevet 5. juli 2015 Ville bare ha bestillt nytt kort å prøvd å glemme hele episoden.
Miss Honey Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2015 Prøvde å ringe i går men ingen tok telefonen. Var innom politiet i dag og de fikk alle opplysninger om mannen. De syns det hørtes helt sprøtt ut. Men lo litt av det og sa "for en idiot".. Hehe.. Men de ringte i hvert fall og snakket med han. Nå blir han nødt til å sende det til politiet i posten. Mye unødvendig arbeid for han altså. Men det ordnet seg jo👍🏻
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #17 Skrevet 6. juli 2015 Prøvde å ringe i går men ingen tok telefonen. Var innom politiet i dag og de fikk alle opplysninger om mannen. De syns det hørtes helt sprøtt ut. Men lo litt av det og sa "for en idiot".. Hehe.. Men de ringte i hvert fall og snakket med han. Nå blir han nødt til å sende det til politiet i posten. Mye unødvendig arbeid for han altså. Men det ordnet seg jo Bra du gjorde det via politiet. Hvis han er en skummel fyr så vet han nå at han ikke bør prøve seg på deg siden du har hatt kontakt med politiet. Veldig bra at politiet tok kontakt med ham Anonymous poster hash: 2f0c1...ce2
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #18 Skrevet 6. juli 2015 Be politiet hente det! Da kan det hende han får seg en støkk.... Anonymous poster hash: a3e46...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå