Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Nå må jeg ha deres råd- og samtidig deres ærlige mening uten at jeg håper noen blir ufine av den grunn. Vi skal skilles. Har to barn, 5 og 3 år. Jeg elsker ungene mine over alt på denne jord og vil gjerne være med dem så mye som mulig. Samtidig har jeg et liv, en livsstil og en jobb som krever mye, innebærer mye reise osv. Vurderer 50/50. Er det slik at det ikke er å anbefale for så små barn? Hvis det er frarådet heller jeg mot å la far få hovedomsorg og ha dem annenhver helg selv. Er det forkastelig, jeg tar meg i å tenke at andre kvinner vil se ned på meg og det valget., Far er en fantastisk pappa, og han er på mange måter en bedre omsorgsperson enn meg. Så valget er like mye basert på barnas beste og ikke bare på mitt valg av jobb og livsstil., Hva tenker dere? Anonymous poster hash: aedf9...961
Parasoll☀️ Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Deres liv, deres valg! Vi kan da umulig svare på hva som passer deres familie best?
februarprins2013 Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 (endret) synes ikke du bør ta 50/50 før de er 7 år, men 40/60 går jo fint og mest til far,hvis du mener det er mest riktig for dere Endret 5. juli 2015 av Blair Waldorf
Luksusdyret Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 50/50 blir forvirrende ihvertfall for treåringen. Hvis du ønsker å fortsette i din jobb med mye reise og far har vanlig dagjobb er det kanskje mest fornuftig at far har dem mest, og du har den 30 % for eksempel? Anbefaler deg å få time på familievernkontoret og rådføre deg med dem ut fra deres konkrete situasjon. Å svare på spørsmålet ditt her med så lite opplysninger som vi har om dere som familie blir feil.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Nå må jeg ha deres råd- og samtidig deres ærlige mening uten at jeg håper noen blir ufine av den grunn. Vi skal skilles. Har to barn, 5 og 3 år. Jeg elsker ungene mine over alt på denne jord og vil gjerne være med dem så mye som mulig. Samtidig har jeg et liv, en livsstil og en jobb som krever mye, innebærer mye reise osv. Vurderer 50/50. Er det slik at det ikke er å anbefale for så små barn? Hvis det er frarådet heller jeg mot å la far få hovedomsorg og ha dem annenhver helg selv. Er det forkastelig, jeg tar meg i å tenke at andre kvinner vil se ned på meg og det valget., Far er en fantastisk pappa, og han er på mange måter en bedre omsorgsperson enn meg. Så valget er like mye basert på barnas beste og ikke bare på mitt valg av jobb og livsstil., Hva tenker dere? Anonymous poster hash: aedf9...961 Jeg tenker vel at du skal skite i hva andre mener. Morsrollen er ikke et hellig kall, i alle fall ikke hvis ungene har det godt hos far. Kommer jo litt an på hvem de er mest knyttet til fra før av, men uansett kan du opprettholde din kontakt med dem hvis du er engasjert og tilstedeværende når de er hos deg. Kanskje det er viktig at de slipper å flytte? At far blir boende i huset, og at det er deres hovedbase, hvis det nå blir andre store endringer i livene deres? Anonymous poster hash: 42367...df7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Jeg tenker at du tenker helt rett. Du høres fornuftig ut, og en som faktisk er i stand til å tenke på barnas beste også. Jeg har inntrykk av at mange mødre er mer opptatt sitt eget beste (de vil se barna mest mulig og derfor skal de ha dem enda kanskje far er bedre egnet), du virker genuint opptatt av barnas beste og at det skal gå foran dine behov. Anonymous poster hash: 6cd1a...824
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Du tenker med hodet og på hva som er best for barna. 50-50 er ikke anbefalt for små barn. Jeg tror det er forvirrende for mange større barn også. Hvis far er en god omsorgsperson er det jo en mulighet å forsøke med 60-40. Ingen hadde reagert om det var 60-40 i "mors favør". Hva andre måtte mene, må du bare drite i. DU kjenner barna og din familie, så du og mannen må bli enige om hva som er best for dere. Lykke til. Anonymous poster hash: 890b2...abb
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Min svigerinne skilte seg i fjor og hadde også to barn på fem og tre år. De bestemte seg for 50/50 og det går strålende. De bor kun 150 meter fra hverandre og det virker som om barna har det bra. Anonymous poster hash: 389df...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå