Gå til innhold

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venninne som ble singel for ikke så lenge siden.

Grunnen til bruddet var i hovedsak at hun hadde vært utro med to forskjellige, et ons, og et langvarig "forhold". Bla. en kollega av daværende kjæreste.I kke lenge siden hun og eks-kjæresten kjøpte seg hus, og de har ei jente på to år sammen.

Nå virker det som hun prøver å bli, beklager at jeg sier dette, kommunens nye ludder. Det er ikke morsomt å sitte å skrive dette, men det er det hun har blitt.

Tar det som kryper og går, single som i et forhold...

Og nå vet jeg liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette lengre. En ting er å være utro i sitt eget forhold. En annen ting er å bidra til utroskap i noen annens forhold.

Jeg og venninna mi har bestandig hatt samme mening om utroskap: det er et stort NEI. Gjør det slutt først, så er det "fritt fram".

Det føles ut som vi plutselig står på hver vår ende av meningsskalaen her...

Og jeg vet at jeg ikke har så mye jeg skal ha sagt. Men vi er ikke 16 år lengre. Og ærlig talt så vet jeg ikke om dette er normalt, men jeg har ingen andre bekjente som flyr rundt sånn. Synes bare det er så trist, for hun er en flott, smart, koselig jente!

Orker ikke lengre sitte å høre på den og den (som er sammen med andre) som hun klina med der, eller hadde sex med her.

Hva i alle dager skal jeg gjøre, eller skal jeg i det hele tatt gjøre noe som helst?

Kan jo ikke GJØRE noe i den forstand, men det begynner å bli så EKKELT..

Anonymous poster hash: 79def...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde trekt meg unna. Nå bor jeg på et lite sted da og er ikke interresert i å bli satt i samme bås som slike. Hadde snakket ned henne først da, gitt henne sjansen til å endre seg. På et lite sted vil barna også rammes- desverre.

Anonymous poster hash: 7ae30...a2d

Skrevet

Jeg forsøkte å si fra til en tidligere venninne at hun var begynt å bli sett på som løs på tråden ute. Hun var den typiske "fem på tre-dama" som mannfolka tok siden ingen andre ville ha henne. Hun var ikke bra nok tidligere på kvelden (fordi hun hadde fått et slikt rykte). Før hun begynte å ligge rundt, før hun fikk rykte på seg, ble hun forsøkt sjekket opp av hyggelige menn som var oppriktig interessert. Etterpå var det bare grisene og de som bare var ute etter et hull å tømme seg i der og da som tok henne. Helt forferdelig å si slik, men det var slik det var.

Og det eneste hun egentlig ville var å få seg et stabilt og godt forhold...

Da er ikke løsningen å ha sex med tre forskjellige på mindre enn halvannet døgn...

I denne perioden begynte hun også å drikke mer og mer, ble ordentlig full. Til slutt kuttet jeg ut å gå på byen sammen med henne pga. det at hun ble så full og det med mannfolka.

Prøvde å snakke ordentlig med henne når hun var edru, men hun ville ikke høre. Gjorde det bare til noe tøft, prøvde å skjule at hun egentlig ble såret over de mannfolka som ikke ville møte henne igjen, som kun var ute etter sex.

Hun hadde dårlig selvtillit, dårlig forhold til egen kropp, og prøvde å overkompensere med å late som det motsatte, gå veldig utringet osv.

Hun kuttet meg ut som venninne etter at jeg hadde sagt rett ut hvilket rykte hun var i ferd med å få etter at hun hadde hatt sex med tre menn på bare litt over et døgn. (hun hadde også ubeskyttet sex, for hun hadde jo så lyst på barn...) Men, etter at jeg hadde sagt fra skjerpet hun seg faktisk. Reiste en del bort for å treffe folk i tidligere miljø fra hjemstedet, og traff der en hyggelig fyr som hun også fikk barn med.

Men jeg vet at det fremdeles er enkelte menn som snakker om henne når hun nå en sjelden gang er ute, så ryktet hennes sitter dessverre i.

Sier du fra så risikerer du å miste henne som venninne. Det går også an å spørre om hun vet at hun begynner å få et rykte... men vær obs på at hun trolig ikke tar det pent. Jeg ville i så fall vinklet det slik at hvis hun modererer seg nå så kan hun unngå rykte (liten grå løgn ;) ).

Om du ikke vil si noe så kan du likevel si at du ikke ønsker å høre detaljer om hennes dating, og heller ikke om hennes sexliv. Begynner hun å snakke om det så bare si "too much information!" og så endrer du samtaletema.

Hvis det er ting hun sliter med, så se om du kan greie å hjelpe henne med det, eller få henne til å innrømme eller innse det selv, slik at hun kan skaffe seg hjelp. Det var det første jeg forsøkte med min tidligere venninne, men hun ville ikke ta tak i noe selv.

Anonymous poster hash: 8e622...e20
Skrevet

Jeg vil jo ikke miste kontakten.

Men jeg synes hun har blitt så frekk. Alt skal handle om henne, både til hverdags og på fest.

Har nettopp hatt utdrikkningslag for en felles venninne, og hun surmulet hele tiden, fordi det ikke var fokus på HENNE. Når hun ble full nok begynnte hun å strippe for oss andre. Det gjør meg ingenting, er egentlig bare morsomt, men det ble litt for mye av det gode.

Hun var ikke sånn før.

Anonymous poster hash: 79def...9ee

Skrevet

Jeg ville spurt henne om hun har det bra for tiden, siden oppførselen hennes tyder på noe annet. Det at hun har endret seg veldig kan tyde på at hun handler for å få en reaksjon. Det må skje noe, nesten samme hva, for hun orker ikke å ha det sånn hun har det nå inni seg. Jeg tror venninna di sliter med noe og straffer seg selv litt ved å ydmyke seg som hun gjør. Ta en ordentlig prat med henne om tingenes tilstand. Vil hun ikke snakke, sier du klart ifra at du ikke vil høre om sexeskapadene hennes.

Anonymous poster hash: 13f5e...573

Skrevet

Om hun har gått fra å være helt imot utroskap, til selv å bli utro, for så å bli "bygdehora", så hadde jeg satt meg ned med henne og snakket med henne, funnet ut hva som er galt. For da er det nok ikke snakk om ei som har skiftet mening, men ei som er på en selvdestruktiv kurs. Om hun er motvillig til å snakke, spør for eksempel om den ons, var en ons, se an reaksjonen. Det finnes en del av de som blir utsatt for voldtekt, som dekker over det som noe annet, fordi de ikke klarer å forholde seg til realiteten. Sier ikke at det ER grunnen, men det kan hende, i så fall så er løpet etterpå forståelig, et skalkeskjul for å dekke over det som hendte i starten, et forsøk på å få seg selv til å tro det var slik man fortalte.
(Ja, her snakker jeg ut fra egen opplevelse, ble voldtatt når jeg var med eksen, for å "dekke over" så lå jeg med en annen en, når det ble slutt, så lå jeg rundt, og "skrøt", for å dekke over hvordan jeg egentlig hadde det. Her var det moren min som knakk meg, som fikk frem sannheten, noe jeg er glad for, for jeg hatet meg selv for det hele)

Om det ikke ligger noe annet i det enn at hun har endret mening, eller om hun nekter å fortelle noe, så gi henne klar beskjed om at du ikke ønsker å høre mer om det hele, at deres vennskap må være fri fra det, fordi hun vet hva du egentlig mener om slikt.

Anonymous poster hash: 659ec...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...