Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Var hos en fysioterapeut i går som stakk meg med nåler ved begge albuene og ga meg strøm igjennom nålene. Jeg har senebetennelse i begge armene, typisk tennisalbue sa han men smertene mine er i håndleddene og fingrene. Det stråler vel veldig dit. Men senene ved albuene er veldig vonde når de trykkes på. Jeg tenkte ikke på å spørre om man kan få vondt etter den type behandling (altså vondere enn det det allerede er) men han nevnte at man kan bli støl. Jeg hadde etterpå i går vondere i håndleddene enn jeg pleier og veldig vondt der hvor han stakk meg. I dag er jeg som før jeg dro ti! han i går men har vondt i begge albuene, i tillegg til blåmerker der. Er dette helt normalt? Har skjønt det sånn at musklene blir mørbanket av en slik behandling? Noen som har hatt slik behandling med god effekt? Hvor mange ganger måtte du ha det? Anonymous poster hash: e57c3...860
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Helt vanlig å bli verre før du blir bedre. Hvor lang tid og hvor mange behandlinger varierer veldig, men destod lengre du har gått med smertene jo vanskeligere er det å behandle. Tennisalbue kan sitte veldig, og krever ofte en del behandlinger dessverre. Blir du ikke bedre med nåleterapi ville jeg vurdert trykkbølge. Blåflekker er også vanlig da man lager små blødninger i musklene omkring triggerpunkter. Anonymous poster hash: 78e40...436
mamma_til_gutt Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Det er sinnsykt vondt, men fungerer utrolig bra på mange. Jeg driver med det nå, og blitt mye bedre på 3 uker.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Det kan skje at man blir forbigående verre før man blir bedre, men det er ikke det vanligste. Blåmerker er vanlig, men er de store, så bør det være unntak og ikke alle steder han har stukket deg (da er det litt slurv fra hans side og trolig dårlig nåleteknikk...). Nåler med strøm kan gi veldig god effekt, men du skal kjenne ganske rask endring. Ikke at du blir bra så raskt nødvendigvis, men endringen til det bedre bør komme etter 3-4 ganger. Hvis ikke har ikke det han gjør god nok effekt på deg. Har du effekt mot det positive så kan du fortsette, hvor mange ganger du vil trenge er individuelt, men om du ikke fremdeles ser fremgang etter 7-8 behandlinger så stopp, da må du finne noe som er mer effektivt. Vær obs på at det er mange (de fleste) fysioterapeuter som kun har et helgekurs eller to som setter nåler. Dette er ikke like bra som om de har full akupunktørutdannelse ved siden av fysiostudiet. Det er dessverre ikke noen kontroll på hvem som kan sette nåler i folk. Så om du ikke har effekt etter 3-4 ganger, finn en annen terapeut. Da ville jeg, som nr. 2 skriver, prøvd trykkbølgebehandling. Dyrt, men veldig effektivt. Det som er viktig er at du gjør en egeninnsats selv også. Sukker trigger betennelse, så til og med "bare litt" vil være med på å gjøre at du ikke blir bra når en betennelse først har satt seg. Så unngå sukker og raske karbohydrater. Få i deg nok omega3 daglig, og bruk gjerne andre betennelsesdempende ting som gurkemeie og ingefær. Gjør øvelsene du får hos fysioterapeuten, tren riktig og tøy riktig. Anonymous poster hash: 7191c...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå