Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 En åtte år gammel jente ringte på i kveld når klokken var kvart på ni. Hun lekte ute her med mine (som utsatte kveldsmaten) til nå. Da sendte jeg henne hjem. Bor noen hundre meter herfra i noen andre blokker. Jeg spurte når hun hadde innetid, men det ante hun ikke. Er jeg overbeskyttende som aldri ville sendt mine rundt så sent, selv i ferien? Har sendt sms til foreldrene, uten å få svar. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Der vi bor er det lyst hele døgnet, så vi leker ute til vi faller i søvn. Hadde ikke reagert på dette. Anonymous poster hash: 8dbf8...474
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Er det først pent vær er barna her ute lenger enn det. Samme er de fleste barna i nabolaget. Syns du virker noe hysterisk. Ihvertfall med tanke på at dine var ute ganske "sent" også;-) Anonymous poster hash: 2ce32...3c0
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Ok, ja vi hadde akkurat kommet hjem fra selskap så mine fikk gå rett ut i gata her. Nå bor vi tett i en drabantby med masse hus og blokker, så jeg synes ikke så små barn bør være ute alene en lørdagskveld. Det var ingen andre barn ute heller, og hun ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Ja, vi hører at dette bekymrer deg. Men det er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 8dbf8...474
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Ok, ja vi hadde akkurat kommet hjem fra selskap så mine fikk gå rett ut i gata her. Nå bor vi tett i en drabantby med masse hus og blokker, så jeg synes ikke så små barn bør være ute alene en lørdagskveld. Det var ingen andre barn ute heller, og hun ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba Klart; er det mye hus rundt dere bør barna ikke være ute etter 18😱 Fremdeles ikke bekymringsverdig- selv om du altså kom med mer info. Venter spent på enda mer fakta! Anonymous poster hash: 2ce32...3c0
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Jeg hadde reagert på dette. Men nå er jeg en av de som legger barna kl åtte hver kveld. De står opp 0600 uansett når de legges, så sene kvelder er dessverre ikke bra for barna mine. Selvfølgelig gjøres det unntak om det er noe spesielt. De er 6 og 7 år. Her er normen at barna hentes inn ca halv åtte. Anonymous poster hash: d034f...c19
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #8 Skrevet 4. juli 2015 Jeg hadde ikke reagert. Nå som det er sommerferie, så får min niåring lov til å være ute til litt over ti, men har mobil med seg. Anonymous poster hash: d18f0...b92
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Ok, ja vi hadde akkurat kommet hjem fra selskap så mine fikk gå rett ut i gata her. Nå bor vi tett i en drabantby med masse hus og blokker, så jeg synes ikke så små barn bør være ute alene en lørdagskveld. Det var ingen andre barn ute heller, og hun ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba Klart; er det mye hus rundt dere bør barna ikke være ute etter 18😱 Fremdeles ikke bekymringsverdig- selv om du altså kom med mer info. Venter spent på enda mer fakta! Anonymous poster hash: 2ce32...3c0 Jeg har ikke tenkt å komme med mer fakta. Innser at jeg muligens er overbeskyttende. Mine får leke ute til langt på kveld, men da rett utenfor her. Ikke engang 11-åringen reker rundt her uten at vi har avtalt når han skal hjem. Hi Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 Og barnet blir vel ikke akkurat "sendt rundt så sent", men har fått lov til å være ute, og så på eget initiativ ringt på hos dere. Anonymous poster hash: d18f0...b92
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 Jeg hadde ikke reagert. Nå som det er sommerferie, så får min niåring lov til å være ute til litt over ti, men har mobil med seg. Anonymous poster hash: d18f0...b92 Ja, men da har dere jo en avtale. Denne jenta som er året yngre hadde ikke mobil med, og ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Og barnet blir vel ikke akkurat "sendt rundt så sent", men har fått lov til å være ute, og så på eget initiativ ringt på hos dere. Anonymous poster hash: d18f0...b92 Joda, men det er et godt stykke å gå. Naboborettslaget. Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Her kom en niåring og ringte på klokka 23 (eller var det 23.30) i fjor sommer. Da hevet jeg øyenbrynene litt, men ellers synes jeg bare det er godt å nyte dagene til fulle når det er sol og lyse kvelder. Anonymous poster hash: 791be...915
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 Her kom en niåring og ringte på klokka 23 (eller var det 23.30) i fjor sommer. Da hevet jeg øyenbrynene litt, men ellers synes jeg bare det er godt å nyte dagene til fulle når det er sol og lyse kvelder. Anonymous poster hash: 791be...915 😱 Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #15 Skrevet 4. juli 2015 Ok, ja vi hadde akkurat kommet hjem fra selskap så mine fikk gå rett ut i gata her. Nå bor vi tett i en drabantby med masse hus og blokker, så jeg synes ikke så små barn bør være ute alene en lørdagskveld. Det var ingen andre barn ute heller, og hun ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba Klart; er det mye hus rundt dere bør barna ikke være ute etter 18 Fremdeles ikke bekymringsverdig- selv om du altså kom med mer info. Venter spent på enda mer fakta! Anonymous poster hash: 2ce32...3c0 Jeg har ikke tenkt å komme med mer fakta. Innser at jeg muligens er overbeskyttende. Mine får leke ute til langt på kveld, men da rett utenfor her. Ikke engang 11-åringen reker rundt her uten at vi har avtalt når han skal hjem. Hi Anonymous poster hash: 57263...bba Du burde se litt på ordbruken din... "Reker rundt" og "sendt rundt" sier noe om hva slags fordommer du har mot dem som har andre rutiner enn deg. Anonymous poster hash: d18f0...b92
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #16 Skrevet 4. juli 2015 Her kom en niåring og ringte på klokka 23 (eller var det 23.30) i fjor sommer. Da hevet jeg øyenbrynene litt, men ellers synes jeg bare det er godt å nyte dagene til fulle når det er sol og lyse kvelder. Anonymous poster hash: 791be...915 Anonymous poster hash: 57263...bba På samvær med far :/ Men tror egentlig hun har det ganske greit. Vi bor litt landlig til i utkanten av en småby, og han i et av de nærmeste husene. Anonymous poster hash: 791be...915
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #17 Skrevet 4. juli 2015 Ok, ja vi hadde akkurat kommet hjem fra selskap så mine fikk gå rett ut i gata her. Nå bor vi tett i en drabantby med masse hus og blokker, så jeg synes ikke så små barn bør være ute alene en lørdagskveld. Det var ingen andre barn ute heller, og hun ante ikke når hun måtte hjem. Anonymous poster hash: 57263...bba Klart; er det mye hus rundt dere bør barna ikke være ute etter 18 Fremdeles ikke bekymringsverdig- selv om du altså kom med mer info. Venter spent på enda mer fakta! Anonymous poster hash: 2ce32...3c0 Jeg har ikke tenkt å komme med mer fakta. Innser at jeg muligens er overbeskyttende. Mine får leke ute til langt på kveld, men da rett utenfor her. Ikke engang 11-åringen reker rundt her uten at vi har avtalt når han skal hjem. Hi Anonymous poster hash: 57263...bba Du burde se litt på ordbruken din... "Reker rundt" og "sendt rundt" sier noe om hva slags fordommer du har mot dem som har andre rutiner enn deg. Anonymous poster hash: d18f0...b92 Hvorfor det ? Det er det vi kaller det. Om ungene vandrer rundt (også mine) uten mål, så reker de rundt. Om de blir sendt ut døra med beskjed om å finne på noe, så er de sendt ut. Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #18 Skrevet 4. juli 2015 Dere som synes det er helt greit at små barn ringer på døren opptil kl 21 på kvelden. Hva om de kommer kl 0900 da? Fortsatt like åpen for at noen har andre rutiner enn dere? Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #19 Skrevet 4. juli 2015 Dere som synes det er helt greit at små barn ringer på døren opptil kl 21 på kvelden. Hva om de kommer kl 0900 da? Fortsatt like åpen for at noen har andre rutiner enn dere? Anonymous poster hash: 57263...bba
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #20 Skrevet 4. juli 2015 er det virkelig sent når det er ferie? Anonymous poster hash: fa3ff...8fd
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #21 Skrevet 4. juli 2015 Kan jo hende at jenta hadde stukket av. Det har hendt at guttungen min stakk avgårde til kompisen sin kl åtte på kvelden (jeg trodde at han lekte på rommet sitt, og registrerte ikke at han gikk) . Nå bor jo kompisen i nabohuset, så er jo 5 m å gå, men likevel. Vanligvis er han flink til å si ifra og å følge avtaler.Sønnen min er syv år. Han må senest være hjemme kl syv hverdagene, og kl åtte i ferie og helger.Hvis ikke det er snakk om noe helt spesielt da:). Skjønner at du reagerer jeg, hvis det dukker opp en åtteåring kl ni på kvelden.. Anonymous poster hash: 10cba...180
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #22 Skrevet 4. juli 2015 Hadde ikke reagert for jentas del, men om det hadde fortsatt så hadde jeg koblet ut ringeklokken om kvelden, for mitt barn har lagt seg på det tidspunktet. Her kan vi ikke snu døgnet fordi han våkner grytidlig uansett, men ser ingen grunn til å reagere på at andre har det annerledes. Anonymous poster hash: 09187...a7c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #23 Skrevet 4. juli 2015 Dere som synes det er helt greit at små barn ringer på døren opptil kl 21 på kvelden. Hva om de kommer kl 0900 da? Fortsatt like åpen for at noen har andre rutiner enn dere? Anonymous poster hash: 57263...bba Nå var jo jenta ute sammen med HI sine barn, så hun viste vel de var våkne. Så de kom hjem eller noe. Hos oss er klokken koblet ut, og kommer noen på døren kl.9 åpnes det ikke. Det er stor forskjell på å irritere seg over andre rutiner, til å mene at andre sine rutiner er bekymringsverdige;-) Anonymous poster hash: 2ce32...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå