Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Jobber sammen med en annen og vi gjør stort sett de samme oppgavene. .. Så og si... Likevel er jeg ansatt som vanlig konsulent og den andre personen som teamleder. Er det da normalt at denne personen har 200 000 mer enn meg i lønn? Har dessverre fått innsyn i lønnen..... vi hadde lønnsoppgjør og jeg fikk 25000, noe jeg var fornøyd med helt til jeg fikk innsyn i lønnen hennes. Jeg tar like mye ansvar som henne og nå når hun har ferie er jo jeg leder på kontoret (vi er jo bare to personer) ..... Vi Gjør det veldig bra og tallene stiger. Hun har jobbet i 3 år og jeg i 2 år.. burde jeg vere sur?? Føler faktisk at det er litt "hån"... jeg er like stor bidragsyter og har vært en stor del av å øke omsetningen. 100 000 mer hadde vært greit... men 200 000?? Er det dumt å reagere? Anonymous poster hash: 102d3...599
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Når hun har tittel leder og du ike har det, så er det vel rett og rimelig at hun får lederlønn og du får en annen. Anonymous poster hash: e4cac...1fd
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Jobber sammen med en annen og vi gjør stort sett de samme oppgavene. .. Så og si... Likevel er jeg ansatt som vanlig konsulent og den andre personen som teamleder. Er det da normalt at denne personen har 200 000 mer enn meg i lønn? Har dessverre fått innsyn i lønnen..... vi hadde lønnsoppgjør og jeg fikk 25000, noe jeg var fornøyd med helt til jeg fikk innsyn i lønnen hennes. Jeg tar like mye ansvar som henne og nå når hun har ferie er jo jeg leder på kontoret (vi er jo bare to personer) ..... Vi Gjør det veldig bra og tallene stiger. Hun har jobbet i 3 år og jeg i 2 år.. burde jeg vere sur?? Føler faktisk at det er litt "hån"... jeg er like stor bidragsyter og har vært en stor del av å øke omsetningen. 100 000 mer hadde vært greit... men 200 000?? Er det dumt å reagere? Anonymous poster hash: 102d3...599 Ja, egentlig. For hun er tydeligvis ansatt som leder, det er ikke du Anonymous poster hash: c9c1d...ca4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Lønn er noe du må forhandle deg til. Det er ikke sånn at man automatisk får det man "fortjener". Anonymous poster hash: 7ec9a...7b9
SuperFries Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Det sier seg jo selv. Hun er leder, du er ikke. Hvis du er misfornøyd med oppgavene du gjør, bør du ta en prat med din leder.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Hun er teamleder på vårt kontor. Jeg har en annen sjef i tillegg. Vi Gjør akkurat de samme oppgavene. Absolutt ingen forskjell. Jeg forstår at hun skal ha mer enn meg, men 200 000? Er det virkelig vanlig? Jeg forhandler lønn og når jeg begynte i jobben ble det fortalt at dette ikke er et lønnsvinnende yrke og jeg tok derfor ikke i nå som vi skulle forhandle lønn. Jeg hadde forstått det om vi hadde vært 5 andre på kontoret. Men vi er kun 2 personer.... Hun sa at jeg kunne få lønn søken i år, og hun trengte ikke fordi hun hadde forhandlet lønn i fjor og følte jeg gjorde en så god jobb at vi måtte ha litt mer lik lønn..... Så får jeg et innsyn jeg ikke ville ha der hun har 200 000 mer. Hadde jeg kunne gått hjem kl.16 og ikke tatt ansvaret, men jeg jobber langt forbi det som er normalt og både helg og kveld. Sitter oppe både til kl.01 og 02 på nettene for å bli ferdig fordi hun kanskje har fri.... Hadde hun ikke sagt noe om at "du kan ikke forvente mer" hadde det vært greit... men 200 000 synes jeg er i overkant. Jeg ville tro 50-100 000 er mer normalt. Husk at hun ikke har personalansvar for andre enn meg. (Men hun har ikke det heller da vi har en sjef til) Anonymous poster hash: 102d3...599
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #7 Skrevet 6. juli 2015 Hun er teamleder på vårt kontor. Jeg har en annen sjef i tillegg. Vi Gjør akkurat de samme oppgavene. Absolutt ingen forskjell. Jeg forstår at hun skal ha mer enn meg, men 200 000? Er det virkelig vanlig? Jeg forhandler lønn og når jeg begynte i jobben ble det fortalt at dette ikke er et lønnsvinnende yrke og jeg tok derfor ikke i nå som vi skulle forhandle lønn. Jeg hadde forstått det om vi hadde vært 5 andre på kontoret. Men vi er kun 2 personer.... Hun sa at jeg kunne få lønn søken i år, og hun trengte ikke fordi hun hadde forhandlet lønn i fjor og følte jeg gjorde en så god jobb at vi måtte ha litt mer lik lønn..... Så får jeg et innsyn jeg ikke ville ha der hun har 200 000 mer. Hadde jeg kunne gått hjem kl.16 og ikke tatt ansvaret, men jeg jobber langt forbi det som er normalt og både helg og kveld. Sitter oppe både til kl.01 og 02 på nettene for å bli ferdig fordi hun kanskje har fri.... Hadde hun ikke sagt noe om at "du kan ikke forvente mer" hadde det vært greit... men 200 000 synes jeg er i overkant. Jeg ville tro 50-100 000 er mer normalt. Husk at hun ikke har personalansvar for andre enn meg. (Men hun har ikke det heller da vi har en sjef til) Anonymous poster hash: 102d3...599 Men det er jo ikke hennes skyld at hun har mer lønn enn deg. Hun er leder, du er ikke. Dere må heller kanskje se på arbeidsoppgavene dere har, om det er riktig at dere skal gjøre det samme. Men det er jo deres felles sjef du må snakke med Anonymous poster hash: c9c1d...ca4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #8 Skrevet 6. juli 2015 Hva har du i lønn da? Anonymous poster hash: 40b5d...00d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #9 Skrevet 6. juli 2015 Jeg 370 000. Hun har 561 000 Anonymous poster hash: 102d3...599
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Ikke hennes skyld nei. . Men vi er så og si blitt bestevenner. Hun skal forhandle min lønn, men jeg har sagt jeg ønsker å forhandle med sjefen siden vi er så gode venner... noe jeg ikke har fått lov til.. jeg føler bare hun har lurt meg litt. Med at det ikke er mer og hente, og at det ikke er lønnsvinnende yrke. Jeg hadde mer betalt i mine tidligere jobber og jobbet mye mindre. Jeg gir hvirkelig 110 % hele tiden.. og vi gjør det utrolig bra som team. Men har ikke krevd så mye pga det hun har sagt. Trodde hun hadde ca 80000 mer enn meg, og synes det var litt rart at hun har 190000 mer når vi gjør akkurat den samme jobben og jobber 100 % som et team. Vi har økt omsetningen og vi to i lag er de eneste som klarer å holde budsjett og øke i tillegg. Anonymous poster hash: 102d3...599
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #11 Skrevet 6. juli 2015 Fortsatt så får dere betalt etter tittel, ikke hva dere gjør. At du gir så mye er jo din egen feil, ikke hennes. Hvem har pålagt deg å gjøre en leders jobb (om du gjør det). Hun er fortsatt leder og du er fortstr under henne i rang. Anonymous poster hash: e4cac...1fd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #12 Skrevet 6. juli 2015 Umulig å ikke gjøre "så mye"... jobben spiser oss uansett hvem det er av oss... Jaja. . Får vel leve med at hun har nå 190 000 mer enn meg i lønn Anonymous poster hash: 102d3...599
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #13 Skrevet 6. juli 2015 Umulig å ikke gjøre "så mye"... jobben spiser oss uansett hvem det er av oss... Jaja. . Får vel leve med at hun har nå 190 000 mer enn meg i lønn Anonymous poster hash: 102d3...599 Her ville jeg fått litt mer definerte arbeidsoppgaver og gått til sjefen. Enten må du opp I lønn siden dere har så og si likt ansvar eller så må du få en mer detaljert arbeidsbeskrivelse slik at du ikke gjør samme jobb som teamleder. Anonymous poster hash: 6e3a7...d09
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #14 Skrevet 6. juli 2015 Umulig å ikke gjøre "så mye"... jobben spiser oss uansett hvem det er av oss... Jaja. . Får vel leve med at hun har nå 190 000 mer enn meg i lønn Anonymous poster hash: 102d3...599 Her ville jeg fått litt mer definerte arbeidsoppgaver og gått til sjefen. Enten må du opp I lønn siden dere har så og si likt ansvar eller så må du få en mer detaljert arbeidsbeskrivelse slik at du ikke gjør samme jobb som teamleder. Anonymous poster hash: 6e3a7...d09 Problemet er at det er helt umulig å definere oppgaver. Vi begge har personalansvar for 50 vikarer som er i jobb under oss, og vi begge jobber med mersalg... Alle oppgavene våre er like. Det er utrolig vanskelig å jobbe 8-16.00 uten å ta noe ansvar utenom arbeidstiden da det oppstår problemer og det blir ringt både til meg og min sjef. Anonymous poster hash: 102d3...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå