Gå til innhold

Aleneforeldre, navn og dåp ol?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med navn, dåp og slike avgjørelser når du og barnefar ikke var sammen ved fødsel? Navn er vi ikke helt enige om enda, men tror vi kan bli det. Er villig til å lete helt til vi finner et navn vi begge liker. Når det gjelder dåp er vi helt uenige, han vil ikke døpe, men det vil jeg. Jeg er selv troende kristen, og vil døpe barnet mitt i kirken. Barnet kommer til å bo hos meg, og eventuelt samvær med han vil sannsynligvis bli annenhver helg og noen ferier (vi bor på forskjellige steder og mer samvær er vanskelig å få til). Hvordan og hvem avgjorde slike ting hos dere? 



Anonymous poster hash: d3899...cd6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Hvordan gjorde dere det med navn, dåp og slike avgjørelser når du og barnefar ikke var sammen ved fødsel? Navn er vi ikke helt enige om enda, men tror vi kan bli det. Er villig til å lete helt til vi finner et navn vi begge liker. Når det gjelder dåp er vi helt uenige, han vil ikke døpe, men det vil jeg. Jeg er selv troende kristen, og vil døpe barnet mitt i kirken. Barnet kommer til å bo hos meg, og eventuelt samvær med han vil sannsynligvis bli annenhver helg og noen ferier (vi bor på forskjellige steder og mer samvær er vanskelig å få til). Hvordan og hvem avgjorde slike ting hos dere?

 

Anonymous poster hash: d3899...cd6

Om du har foreldreansvaret alene så er det jo opp til deg om du vil døpe eller ikke :-)

Vi valgte delt foreldreansvar. Men vi er veldig gode venner og enig om alt. Vi valgte mitt navn som mellomnavn og hans som etternavn. Vi døpte og :)

 

Anonymous poster hash: 32ac4...4fb

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med navn, dåp og slike avgjørelser når du og barnefar ikke var sammen ved fødsel? Navn er vi ikke helt enige om enda, men tror vi kan bli det. Er villig til å lete helt til vi finner et navn vi begge liker. Når det gjelder dåp er vi helt uenige, han vil ikke døpe, men det vil jeg. Jeg er selv troende kristen, og vil døpe barnet mitt i kirken. Barnet kommer til å bo hos meg, og eventuelt samvær med han vil sannsynligvis bli annenhver helg og noen ferier (vi bor på forskjellige steder og mer samvær er vanskelig å få til). Hvordan og hvem avgjorde slike ting hos dere?  Anonymous poster hash: d3899...cd6

Jeg valgte navnet, både for- og etternavn, jeg valgte at barnet ikke skulle døpes, men ha humanistisk navnedag fordi jeg ikke tror på Gud, og jeg arrangerte selskapet, ba gjestene og bestilte maten. Han ekskluderte seg selv fra alt sånt da han fant seg en annen i løpet av graviditeten.

 

Anonymous poster hash: 07255...2e6

Skrevet

Jeg valgte fornavn og hun har selvsagt mitt etternavn. Jeg bestemte også at hun ikke skal ha barnedåp. Vil hun døpe seg skal hun få bestemme det selv. Det er ikke opp til meg og far å bestemme.

 

Anonymous poster hash: bf715...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...