Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Nyss før det tørner for meg!Det er rot fra første til tredje etasje!Og jeg kan ikke fordra det!Har små unger da så kan jo ikke forvente å ha det helt shaina til alle døgnets tider, men hærlighet altså!😫Noen som har gode tips?(særlig morsomt idag når alt står på hue og jenta tømmer klesskapet som jeg hadde ordnet i!)😫 Anonymous poster hash: e24c0...f2c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Har det akkurat som deg. Har bare to barn, men likevel ser det alltid helt forferdelig ut her. Synes alltid jeg vasker, rydder eller støvsuger og det blir aldri ryddig.. Sukk. Har ingen gode råd, må vel bare akseptere det for en stund.. Anonymous poster hash: 89a0e...f85
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Jeg er også i denne klubben. Rydder og vasker fra morgen til kveld. Konstant. Men jeg har ikke så mye annet å finne på da.. Klesvask er også alltid i nærheten. Men k dag sa jeg de fikk rydde selv om vi skulle dra på stranda. Gadd ikke rett og slett. De ble litt greiere da gitt Anonymous poster hash: 96b9f...d5a
skjotta Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 På dagen lar jeg det flyte. Når ungene er i seng rydder jeg og nyter kvelden i ryddig hus.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Nei! Har tre barn under seks år. Nekter å bruke så mye tid på å ha et striglet hus. Så her senker vi standarden og prøver å kose oss i stedet for å rydde oss gjennom småbarnsperioden. Anonymous poster hash: 97dd7...d49
Syngensang Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Dette berre støttar min teori om at det ikkje er vits å rydde heile tida når ein har små born. Tek det ein gong i døgnet vanlegvis. Ser stort sett bonba ut her uansett;-)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Slik hadde vi for noe år tilbake, en dag orket jeg ikke mer, og bestemte meg for å tømme huset. Tok opprydding i alle rommene. Startet ført i bodene, jobbet så videre i garasje, vaskerom, badene, soverommene, stua og tilslutt kjøkkenet. Ga bort masse ting som vi ikke hadde brukt på år og dager, solgt mye på Facebook, og resterende kastet vi. Jeg var og er drit lei av å bruke masse tid på opprydding og husarbeid. Derfor kjører vi minimalistisk stil i huset. Ingen gardiner, kun plissegardiner. I stua har vi kun TV, musikk anlegg og tilbehør, stor sofa, sofa bord, to vitrinskap, et bryllupsbilde og et familiebilde. På TV stue sofa, sofabord, TV og ps3 og ps4. På kjøkkenet kun spisebord og stoler og kaffetrakter som er synlig. På alle soverom kun seng, stort klærskap og nattbord ( i ungenes rom har vi alle bøker der). Vaskerommet kun skitnekurv og tørkestativ. På badene kun håndklær holder og håndsåpe som er synlig. Resten har sine fasteplasser i skap og skuffer. Og gjesterommet har vi gjort om til delvis lekerom. Der inne har vi en stor hjemmesydd rund stoff'teppe' som ungene leker oppå. Hver dag før de spiser kveldsmat, rydder de bort store leker i lekekasser, restene f.eks legoklosser, små biler osv kan ligge igjen på teppe, og den pakket vi bare sammen og setter under gjestesenga. Helt genialt Og her hjemme hjelper alle til selv om ungene er bare 3 og 5 år. Jeg er utrolig glad for at jeg tok det grepet. For nå går det kjapt å ta rundvask i huset. Selv mannen er fornøyd :) Anonymous poster hash: fed01...a3f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Slik hadde vi for noe år tilbake, en dag orket jeg ikke mer, og bestemte meg for å tømme huset. Tok opprydding i alle rommene. Startet ført i bodene, jobbet så videre i garasje, vaskerom, badene, soverommene, stua og tilslutt kjøkkenet. Ga bort masse ting som vi ikke hadde brukt på år og dager, solgt mye på Facebook, og resterende kastet vi. Jeg var og er drit lei av å bruke masse tid på opprydding og husarbeid. Derfor kjører vi minimalistisk stil i huset. Ingen gardiner, kun plissegardiner. I stua har vi kun TV, musikk anlegg og tilbehør, stor sofa, sofa bord, to vitrinskap, et bryllupsbilde og et familiebilde. På TV stue sofa, sofabord, TV og ps3 og ps4. På kjøkkenet kun spisebord og stoler og kaffetrakter som er synlig. På alle soverom kun seng, stort klærskap og nattbord ( i ungenes rom har vi alle bøker der). Vaskerommet kun skitnekurv og tørkestativ. På badene kun håndklær holder og håndsåpe som er synlig. Resten har sine fasteplasser i skap og skuffer. Og gjesterommet har vi gjort om til delvis lekerom. Der inne har vi en stor hjemmesydd rund stoff'teppe' som ungene leker oppå. Hver dag før de spiser kveldsmat, rydder de bort store leker i lekekasser, restene f.eks legoklosser, små biler osv kan ligge igjen på teppe, og den pakket vi bare sammen og setter under gjestesenga. Helt genialt Og her hjemme hjelper alle til selv om ungene er bare 3 og 5 år. Jeg er utrolig glad for at jeg tok det grepet. For nå går det kjapt å ta rundvask i huset. Selv mannen er fornøyd :) Anonymous poster hash: fed01...a3f Dette prosjektet har vi i sommer og det er eneste måten å få det til å fungere på! Anbefales Anonymous poster hash: bc9b2...4a5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Strikker, teip eller barnelås på skaper og skuffer. Gutten min har sin egen skuff på kjøkkenet og har godtatt at alt annet er nei. Samme på rommet og eget lite skap på badet. Så er noe rot i skuffene som bare kan slenges inn. Han hjelper til å rydde de fleste gangene. Han var vel 1,5 år før jeg ville inngå et kompromiss for jeg var lei av å si nei hele dagen og så rydde og rydde. Tok en uke og det fungerte ypperlig på min. Borte rører han ikke andre sine ting for der har han ikke sine egne skuffer, noe som også gikk automatisk. Lekekasse i stuen og på soverommet. Slenger bare ting oppi der å Har kjøpt en lett og hendig støvsuger som står lett tilgjengelig. Små oppbevaring bokser som er litt dekorative i bokhyllen og der havner små rotet som ryddes på plass på kvelden. Her i huset fungerer kompromisser, det er mye mindre nei og ting har blitt litt enklere på et halvt år. Oppbevarings bokser er min redning da jeg egentlig nesten er avhengig av å ha det ryddig. Et barn så langt og gått bra, men det betyr ikke at neste mann vi godta kompromissene Anonymous poster hash: a46c5...fd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå