Gå til innhold

Hva er dette, da? små blodprikker i huden etter soling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste to dagene har jeg ligget litt i solen på ettermiddagen (etter kl 15). Solfaktor 25.

Kan knapt se at jeg har vært i solen, så faktoren er tydeligvis nok.

Har ikke vært ute i solen i dag, men ser nå at jeg har hundrevis (!) av bittesmå prikker på fremside og innside lår. Små blodutredelser i huden.

Er jo ikke solbrent, så hva kan dette være?

Anonymous poster hash: 6a2f7...419
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heller ikke soleksem. Blodutredelsene ligger litt nedi huden, ikke helt på overflaten.

Hi

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg får sånne små røde prikker når jeg får ny føflekk, men høres jo veldig rart ut at du skulle få hundrevis på en gang!

Svir det? Hvis du har ligget helt nede på bakken kan det jo være tissemaur f.eks?

Skrevet

Har du googla petekkier?

Anonymous poster hash: 4c966...e6f

Skrevet

Jeg får sånne små røde prikker når jeg får ny føflekk, men høres jo veldig rart ut at du skulle få hundrevis på en gang!

Svir det? Hvis du har ligget helt nede på bakken kan det jo være tissemaur f.eks?

Nei, svir ikke og klør heller ikke. Ingen hevelse i huden, flekkene ligger under huden. Ikke noe bitt av noe slag heller.

Jeg lå på grus, så var ikke noe kryp der heller. (lå på liggeunderlag med masse oppå for at det skulle være mykt)

På 2 x 2 cm har jeg minst 15-20 slike bittesmå flekker... men altså på hele fremside og innside lår.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jøss, så merkelig! Du har ikke klemt lårene eller hatt noe tungt på deg heller?

Gi det en dag eller to for å se om det bedrer seg, ellers ville jeg kanskje ringt fastlegen på mandag?

Fikk sånn på baksiden av lårene en gang, men da landet jeg feil i vannet når jeg skulle hoppe fra en ganske høy klippe :P Ble masse små blå og røde prikker som etterhvert ble til ett gedigent blåmerke..

Skrevet

Bilde? Lettere å "diagnostisere"da.

Skrevet

Har du googla petekkier?

Jeg har en del små petekkier fra før, men de ligger lenger ut i huden og er mer friskt rød. De jeg har fått nå ser ut til å ligge dypere i huden og mer som miniblødninger.

Skrevet

Bilde? Lettere å "diagnostisere"da.

Prøvde, men får det ikke frem godt nok. Er nok for dårlig kamera på mobilen (gammel mobil).

Skrevet

I solen så steker man jo faktisk huden da...

Anonymous poster hash: ace13...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...