Gå til innhold

Om ukjent far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over informasjon om min søsters til nå ukjente opphav. Eller, mulig informasjon da, det er jo ikke sikkert det stemmer at det er denne personen. Hvordan går jeg frem? Skal jeg undersøke mer, eller dumpe dette navnet i fanget på henne? Kjenner jeg til og med ble redd for at hun skal finne andre søsken, eller ikke redd da, men...sjalu? Huff, dette var vanskelig. Hvordan gir man sånn informasjon?

Anonymous poster hash: cd80a...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om hun ønsker å vite da?
Du kan ikke bare dumpe den informasjonen i fanget hennes uten å vite det på forhånd. Spør henne i en samtale om hun hadde ønsket å vite dersom hun fikk muligheten. Sier hun ja, så kan du så klart fortelle. 
Har selv en bror som ikke vet hvem faren sin er, men han har null interesse av å vite hvem han selv om han har muligheten.

Skrevet

Du kan ikke bare dumpe den informasjonen i fanget hennes uten å vite det på forhånd. Spør henne i en samtale om hun hadde ønsket å vite dersom hun fikk muligheten. Sier hun ja, så kan du så klart fortelle.

Har selv en bror som ikke vet hvem faren sin er, men han har null interesse av å vite hvem han selv om han har muligheten.

Ja, hun har alltid vært på moren vår for å få vite. Men jeg vet ikke grunnen til at hun ikke har fått noe navn. Er jo ikke sikkert moren vår er sikker på hvem som er far, eller om det har vært et overgrep? Føler jeg dolker mor i ryggen...

Skrevet

Ja, hun har alltid vært på moren vår for å få vite. Men jeg vet ikke grunnen til at hun ikke har fått noe navn. Er jo ikke sikkert moren vår er sikker på hvem som er far, eller om det har vært et overgrep? Føler jeg dolker mor i ryggen...

Da syntes jeg du kan fortelle. Snakk med moren deres først og gi beskjed om hva du vet, og si at enten du eller henne skal gi informasjonen til søsteren din. 

Skrevet

Siden du vet at søsteren din ønsker å vite, synes jeg du skal fortelle, men som Bustetrollet sier, snakk med mor først.Da får mor mulighet til å fortelle selv, eventuelt til å forberede seg mentalt på at dette kommer. Samtidig får hun også mulighet til å fortelle deg hvorfor hun har valgt å ikke fortelle, hvis grunnen er av en sånn art at det r bedre for din søster å ikke vite.

Ellers tenker jeg at det er lite sannsynlig at du har noen grunn til å frykte eventuelle halvsøsken av din søster. Jeg har selv vokst opp med ukjent far, og har en søster jeg har vokst opp med. Fant i voksen alder ut hvem min far er,og har også søsken der. Selv om jeg liker halvsøsknene mine på farssiden, så er det søsteren på morssiden som alltid kommer til å føles som en skikkelig søster. Det er henne jeg har vokst opp med,og deler historie med. Det å finne de andre har gitt meg mye, det har hjulpet meg å finne meg selv, på en måte. Jeg er glad i de, men de vil aldri, på noen som helst måte, kunne erstatte min søster! 

Anonymous poster hash: 3d9c7...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...