Gå til innhold

Hvorfor uteblir plutselig barnebidraget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt plutselig har jeg ikke fått noe bidrag for mitt barn. Bidraget går gjennom NAV og har blitt utbetalt hver måned siden det ble fastsatt da barnet var 9 mnd gammel. Hva kan være grunnen? Kan man ringe til NAV Innkreving og spørre hvor bidraget blir av? Jeg tror ikke barnefar har byttet jobb, men mulig han har giftet seg? Han fikk seg samboer for et år siden snart. Burde bidraget vært justert? Jeg kan ikke spørre barnefar da spørsmål om økonomi ikke blir så godt tatt imot.

Anonymous poster hash: 848bd...57c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig han har giftet seg? Har dere ikke noe kontakt?

Har ikke svar på spørsmålet ditt da....

Anonymous poster hash: d460f...366

Skrevet

Ta en telefon til nav, det er ikke sånn at han skal slutte å betale bidrag bare fordi han har giftet seg.

Jeg tror det er større sjanse for at han rett og slett ikke har betalt.. Betalingsfristen er den 25. og nav utbetaler til deg så fort de mottar penger fra far.

Får du bidragsforskudd fra nav? Hvis ikke bør du søke om det, da er du ihvertfall sikret et minstebidrag om han ikke betaler.

Anonymous poster hash: c3918...603

Skrevet

At han har giftet seg har ingenting å si for bidraget. Det er nok som AB over, han har ikke betalt regningen innen fristen. Ring NAV på mandag og spør. Du kan også sjekke på dine utbetalinger på NAV.no

Skrevet (endret)

Skjer det noe med bidraget eller forskuddet skal du ha fått varsler i posten, ved mindre du nettopp har flyttet eller noe... De endrer eller stopper ikke bidrag eller forskudd uten å sende varsler. 

Det blei ei venninne informert om når hun ringte ;)

Endret av Chl85
Skrevet

Det er nok faren som ikke har betalt. Får bestandi brev i forkant av endringer. Søk om bidragsforskudd om inntekten din er lav, da vil du være garantert et minstebeløp Ihvertfall. Min erfaring er at NAV ofte da- på eget initiativ tar opp saken på nytt for å se om der er rom for endringer.

Her har ikke faren betalt sist mnd. Er nok fordi han kom innom en tur når han viste vi hadde selskap og stakk til barnet en feriepenge. Typisk han- gjør det når det er masse folk her så alle får det med seg, også tenker han at da har han betalt den mnd. Samme skjedde ifjor. Så latterlig at må bare le.

Siden det er gjennom NAV opparbeidet han seg jo gjeld.

Anonymous poster hash: 5fe5d...385

Skrevet

Da har nok ikke far betalt. Her har det stoppet opp periodevis gjennom flere år, men så lenge det går gjennom innkrevingssentralen har jeg ikke stresset med det. Har som regel tatt kontakt med innkrevinssentralen etter en stund, og når det da kommer i gang igjen får du litt høyere bidrag en periode, til gjelden er nedbetalt. Nå har heldigvis eksen hatt en stabil og godt betalt jobb i lengre tid, og (trolig) fått tvangstrekk direkte fra lønn.

Anonymous poster hash: 24e39...ded
Skrevet

Jeg har slitt med det samme ved flere anledninger. Betaler ikke faren, får ikke jeg penger.. men de sender purringer, inkasso, osv. Har det nå på trekk fra arbeidsgiver og det han ikke betalte før det ble trekk, blir på avbetaling. (Dvs jeg får i ett år ca, mer utbetalt enn fastsatt månedlig sum)

Og du har innsynsrett, så bare ring nav Innkreving så får du oversikt over hva som er skjedd og hvor i prosessen de er. Lykke til

Anonymous poster hash: ecc8b...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...