Gå til innhold

Amme barnet til h*n blir 3 år++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om hun vil amme til ungen begynner på skolen, just go for it. Men å stille opp i Se&Hør med bilder av den ammende jenta er drøyt. Tenker hun kommer til å synes det er flaut om noen år. Kjendisbarn burde også beskyttes for foreldrenes syke oppmerksomhetstrang. 

Anonymous poster hash: aff28...712
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amme lenge? Ditt valg. Amme offentlig et barn på 3 eller eldre? Nope, ta det heller hjemme eller pumpe. En treåring er ikke som en 2 måneder gammel baby, må ha mat HER og NÅ. Man kan tilpasse butikkturene og besøkene utenom ammetider for en treåring, så man MÅ ikke amme en treåring offentlig. Gjør man det så er det mest sannsynlig for å få oppmerksomhet.

Hvorfor er det så galt å amme en treåring offentlig da?

Anonymous poster hash: b62a8...48f

Det er kvalmt.

Anonymous poster hash: 322f2...8b0

Ikke kvalmt, men jeg er ikke interessert i å se slengende pupper når man sitter og spiser for eksempel, siden treåringer ikke sitter like rolig som nyfødte babyer og veldig små barn. De løper gjerne rundt, blir distrahert, snur hodet frem og tilbake. Og ja, det er rart når ungen løper til mora og skriker "jeg vil ha puuuupp" i alder av 3 år, og så plugger seg til selv. Til og med i dyreverden er det slik at mora avviser ungene etter en stund når de er blitt for store til å spise pupp. Har ei tispe som har hatt 2 kull, og ved cirka 9-10 ukers alder vil ikke mora slippe dem til mer, da går de over på vanlig valpefor. Hvorfor skal mennesker amme ungene sine unødvendig lenge? (nå snakker jeg ikke om henne med stomi eller barn som har ekstreme allergier som holdes i sjakk med amming, men friske barn).

Skrevet

Skjønner ikke ammehysteriet jeg... er det ikke derfor vi er skapt med pupper - for å amme? Er det samfunnet/kulturen eller annet som sier det kun skal være til voksne menn? Ser ingen som hyler og protesterer av alle disse reklameplakatene rundt forbi nå med halvnakne pupper og "kåte" blikk, er det greit? 

Nei, Aulie gjør jo dette NETTOPP fordi hun vet 90% av befolkningen tror pupper handler om sex, så hun får masse oppmerksomhet, hun er supersmart! Men tror hun hadde ammet jenten lenge uansett. La nå folk amme så lenge de vil, ikke bland dere! Pupper er til å ammes med!

Skrevet

Vi ammer for å holde liv i barna våre!! Amming er naturlig og vakkert :)

MEN det er også naturlig å SLUTTE og amme når ungen kan spise selv! Det er slik naturen er laget...

Gidder overhodet ikke å bry meg om hvor lenge folk velger å amme, det får de stå for selv!

Men akkurat denne Aulie-ungen.....stakkars! Å bli smurt utover all slags media fastsugd til mammas pupp.... Blir stas når hun blir større!

Anonymous poster hash: c11cb...348

Skrevet

Jeg har aldri klart å forstå hva det er som er så utrolig provoserende med amming.

Skrevet

Jeg har aldri klart å forstå hva det er som er så utrolig provoserende med amming.

Det er ikke provoserende med amming, men til og med i dyreverden forstår dyrene instinktivt når det er på tide å slutte med ammin. Hos mennesker går det mer på hva som er på moten.  Og du som skryter av Aulie fordi hun vil bevise at pupper er for amming og ikke spiller på sex - du er seriøs eller? Dama har designet glass etter formen til ræva si, hun har blottet seg flere ganger i media og bare spilt på sex hele tiden. Nå er oppmerksomheten dalt, så hun må finne på noe nytt - nemlig å klistre bilder av sin 3 år gamle unge på puppen sin. Tenk hvor flaut det blir for barnet hvis barnehagekompiser om et par år finner bildene av ungen og begynner å erte??? Snakk om å ha eksponeringsbehov...

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke provoserende med amming, men til og med i dyreverden forstår dyrene instinktivt når det er på tide å slutte med ammin. Hos mennesker går det mer på hva som er på moten.  Og du som skryter av Aulie fordi hun vil bevise at pupper er for amming og ikke spiller på sex - du er seriøs eller? Dama har designet glass etter formen til ræva si, hun har blottet seg flere ganger i media og bare spilt på sex hele tiden. Nå er oppmerksomheten dalt, så hun må finne på noe nytt - nemlig å klistre bilder av sin 3 år gamle unge på puppen sin. Tenk hvor flaut det blir for barnet hvis barnehagekompiser om et par år finner bildene av ungen og begynner å erte??? Snakk om å ha eksponeringsbehov...

VÅR kultur er ikke definerende for hva som er naturlig, instinktivt og rett. I mange land er det helt vanlig å amme barn over flere år, til og med å amme flere barn samtidig. Hvorfor slutter ikke mødre i andre land "instinktivt" å amme før treårsdagen..? For noen århundrer siden var det også vanlig å amme barn lenge i vårt land, de familiene som hadde råd til det holdt seg med en ammende barnepike som kunne bli hos familien i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...