Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Fødte for snart 8 uker siden. Etter fødselen skjedde det noe rart, fikk plutselig vondt i de nest bakerste jekslene nede på begge sider. Var vondt hele tiden rett etter fødsel, etterhvert gikk det over til å være vondt når jeg tygger mat nedi de, og så iser det når jeg drikker noe kaldt. Ikke sånn veldig ille tannverkgreier, men vondt nok til at det er plagsomt. Hadde skjønt det om det bare var på ene siden, men plutselig på begge sider? Aner ikke om det har noe med fødsel å gjøre, men påfallende at det skulle dukke opp da... Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 124d0...eb2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Sett bort i fra isingen, det kan ikke være muskelspenning? Anonymous poster hash: 840ee...535
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Ring tannlegen! Jeg er igjennom akkurat det samme nå(dog bare på ene siden) og jeg har et stort hull(type rotfylling-stort) og betennelse i nærven i tanna. Tanna trekkes så fort bedøvelsen tar skikkelig! Dette er sviiiinvondt, så ta geller kontakt med tannlegen en gang for mye enn for lite!( jeg har siden tirsdag pløyd igjennom 1 eske 400 mg ibux og 2 esker paracet! Bare så du skjønner hvor vondt dette er...) Altså, det startet som slik til deg, ringte ikke tannlegen og endte opp med et smertehelvette uten like.. Anonymous poster hash: 471c5...2de
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Var hos tannlegen i slutten av mars, ingen antydning til hull da, så litt merkelig at jeg skulle få svære hull på begge sider på så kort tid... Eller? Muskelspenning kan det være, har det med å stramme kjeven når jeg er stressa, kunne jo forklare at det dukket opp sånn like etter fødsel. Men det føles som det er tennene det er vondt i, og ja, så var det den isingen. Nei, får vel bite i det sure eplet og ringe tannlegen sånn i første omgang HI Anonymous poster hash: 124d0...eb2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Ising er ikke så uvanlig, jeg har fått masse ising i tennene etter å ha fått barn. Det er noe med at tannkjøttet trekker seg litt tilbake under sv.skapet, og da avdekkes tannhalsene. De er mer følsomme for ising. Kjøp spesialtannkrem mot ising, og fluorskylling. Bruk det hver dag og se om det hjelper. Anonymous poster hash: af7a9...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå