Gå til innhold

Hva ligger under ribbeinet på høyre side?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan det være leveren, men jeg skal vel ikke merke den. Når jeg sitter så er det akkurat som om noe presser opp under ribbeinet mitt, det er ikke vondt men litt ubehagelig. Sitter ofte litt på skrå for å likssom strekke meg ut så det blir "plass". Noen med ide om hva det kan være?



Anonymous poster hash: 73580...57e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leveren ligger på høyre side. Den skal helst ikke være forstørret, det kan bety leverproblemer og infeksjon.. Følg med på det!



Anonymous poster hash: 721d3...16f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever og galleblære ligger der.

 

Jeg har hatt det som du beskriver i over 20 år. Har siste året sjekket leveren min med både ultralyd og biopsi, men alt ser bra ut, selv om det er et par funksjoner som slår ut på blodprøver som viser at noen prosesser i leveren ikke jobber som de skal. Men vet ikke hvorfor.

 

Om det vedvarer så gå til legen. Normalt skal man ikke kjenne leveren.



Anonymous poster hash: e2d83...6da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lever og galleblære ligger der.

 

Jeg har hatt det som du beskriver i over 20 år. Har siste året sjekket leveren min med både ultralyd og biopsi, men alt ser bra ut, selv om det er et par funksjoner som slår ut på blodprøver som viser at noen prosesser i leveren ikke jobber som de skal. Men vet ikke hvorfor.

 

Om det vedvarer så gå til legen. Normalt skal man ikke kjenne leveren.

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

 

Jeg har akkurat tatt leverprøver fordi jeg går på endel sterke medisner, de var fine. Men jeg nevnte ikke for legen at Noe "presser" der.

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leveren ligger på høyre side. Den skal helst ikke være forstørret, det kan bety leverproblemer og infeksjon.. Følg med på det!

 

Anonymous poster hash: 721d3...16f

 

Jeg har akkurat tatt leverprøver fordi jeg går på endel sterke medisner, de var fine. De prøvene ville vel vist om leveren er forstørret eller har en infeksjon. Jeg var hos en healer for noe helt annet og han sa at leveren min ikke hadde det noe bra, men han ville ikke si noe mer (jeg hadde ikke nevnt noe om den med et ord). Ikke ble jeg healet heller da men....hehe. Men jeg kan jo ikke si til legen min at en healer sa det, det vil han bare fnyse av. Kan virkelig prøvene være fine, selv om det er noe galt tro

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Lever og galleblære ligger der.

 

Jeg har hatt det som du beskriver i over 20 år. Har siste året sjekket leveren min med både ultralyd og biopsi, men alt ser bra ut, selv om det er et par funksjoner som slår ut på blodprøver som viser at noen prosesser i leveren ikke jobber som de skal. Men vet ikke hvorfor.

 

Om det vedvarer så gå til legen. Normalt skal man ikke kjenne leveren.

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

 

De har ikke sagt noe om hvorfor du har det sånn?

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindtarmen ligger jo også på høyre side..Be legen din sjekke ut mer..



Anonymous poster hash: 5920e...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lever og galleblære ligger der.

 

Jeg har hatt det som du beskriver i over 20 år. Har siste året sjekket leveren min med både ultralyd og biopsi, men alt ser bra ut, selv om det er et par funksjoner som slår ut på blodprøver som viser at noen prosesser i leveren ikke jobber som de skal. Men vet ikke hvorfor.

 

Om det vedvarer så gå til legen. Normalt skal man ikke kjenne leveren.

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

 

De har ikke sagt noe om hvorfor du har det sånn?

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

 

 

Nei, de vet rett og slett ikke, for de kan for lite om de prosessene som ikke fungerer optimalt hos meg. Og det de ikke kan særlig om interesserer dem ikke og avfeies...

 

Men jeg har i årevis hatt for mye fritt kobber i kroppen og det er en veldig sterk oksidant, så vil tro leveren min driver med konstant avgiftning av andre avfallsstoffer pga. det. I tillegg til mangler av ulike slag.

 

Jeg spurte x antall leger om de smertene jeg hadde, for de var tidvis temmelig store, og jeg kunne heller ikke sitte normalt, måtte gi leveren plass på en måte. Heldigvis er det ikke så mye smerter hos meg lenger (tok bare ca 20 år, he-he..), men har stadig mye press i området og noe smerter innimellom. Må stadig bøye meg mot venstre litt for å lette litt på presset.

Hadde for noen år tilbake kyssesyke med alvorlig leverbetennelse, det hadde jeg ikke noe mer symptomer fra.

 

Så jeg aner ikke, men siste legen jeg snakket med var ganske rystet da han hørte hvor mange år jeg har hatt smerter fra leveren uten at noen hadde tatt tak i det. Han sa at smerter der alltid skal tas på alvor selv om det ikke trenger være noe alvorlig.

 

Ca. 15 år etter at jeg fikk disse smertene så var jeg hos alternativ behandler, og der har det alltid blitt bemerket samme, at leveren min sliter. Det var jo sant, selv om ingen foreløpig har funnet ut hvorfor.

 

Ang. leverprøvene (blodprøver), jeg slår ut innimellom med lange mellomrom (ikke så ofte det er blitt testet tidligere) med lett forhøyede leverenzymer, men det virker ganske tilfeldig om de greier å fange det opp eller ei, og de gangene jeg har hatt forhøyede leverprøver har ikke symptomene mine vært noe verre.

 

Ellers er leveren kanskje det mest regenererende organet vi har i kroppen, så den kjemper som en helt selv om den har store belastninger. Den er delvis selvhelende også. Så leveren er egentlig et organ man bør beundre, en arbeidshest ;)

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Lever og galleblære ligger der.

 

Jeg har hatt det som du beskriver i over 20 år. Har siste året sjekket leveren min med både ultralyd og biopsi, men alt ser bra ut, selv om det er et par funksjoner som slår ut på blodprøver som viser at noen prosesser i leveren ikke jobber som de skal. Men vet ikke hvorfor.

 

Om det vedvarer så gå til legen. Normalt skal man ikke kjenne leveren.

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

 

De har ikke sagt noe om hvorfor du har det sånn?

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

 

 

Nei, de vet rett og slett ikke, for de kan for lite om de prosessene som ikke fungerer optimalt hos meg. Og det de ikke kan særlig om interesserer dem ikke og avfeies...

 

Men jeg har i årevis hatt for mye fritt kobber i kroppen og det er en veldig sterk oksidant, så vil tro leveren min driver med konstant avgiftning av andre avfallsstoffer pga. det. I tillegg til mangler av ulike slag.

 

Jeg spurte x antall leger om de smertene jeg hadde, for de var tidvis temmelig store, og jeg kunne heller ikke sitte normalt, måtte gi leveren plass på en måte. Heldigvis er det ikke så mye smerter hos meg lenger (tok bare ca 20 år, he-he..), men har stadig mye press i området og noe smerter innimellom. Må stadig bøye meg mot venstre litt for å lette litt på presset.

Hadde for noen år tilbake kyssesyke med alvorlig leverbetennelse, det hadde jeg ikke noe mer symptomer fra.

 

Så jeg aner ikke, men siste legen jeg snakket med var ganske rystet da han hørte hvor mange år jeg har hatt smerter fra leveren uten at noen hadde tatt tak i det. Han sa at smerter der alltid skal tas på alvor selv om det ikke trenger være noe alvorlig.

 

Ca. 15 år etter at jeg fikk disse smertene så var jeg hos alternativ behandler, og der har det alltid blitt bemerket samme, at leveren min sliter. Det var jo sant, selv om ingen foreløpig har funnet ut hvorfor.

 

Ang. leverprøvene (blodprøver), jeg slår ut innimellom med lange mellomrom (ikke så ofte det er blitt testet tidligere) med lett forhøyede leverenzymer, men det virker ganske tilfeldig om de greier å fange det opp eller ei, og de gangene jeg har hatt forhøyede leverprøver har ikke symptomene mine vært noe verre.

 

Ellers er leveren kanskje det mest regenererende organet vi har i kroppen, så den kjemper som en helt selv om den har store belastninger. Den er delvis selvhelende også. Så leveren er egentlig et organ man bør beundre, en arbeidshest ;)

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

 

Uff, det høres ikke godt ut :(

De gjør ingenting når du har forhøyede leverprøver?

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, det høres ikke godt ut :(

De gjør ingenting når du har forhøyede leverprøver?

 

Anonymous poster hash: 73580...57e

 

 

Nei, ikke noe annet en å ta prøver på nytt igjen etter en stund. Men i løpet av siste året er jo både ultralyd og biopsi tatt, og det så i hvert fall bra ut, så da er det ikke noe "akutt" alvorlig i hvert fall.

 

Når jeg har tatt akupunktur i perioder har dette faktisk hjulpet på smertene i leveren, så det kan være verdt å prøve om ikke noe annet er galt.

 

 

 

Anonymous poster hash: e2d83...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...