Gå til innhold

Dere som har/har hatt bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid i uke 24, har de siste ukene begynt å få vondt i korsryggen (mest på den ene siden). I tillegg kjenner jeg litt ubehag nederst i magen på kvelden, de dagene jeg har vært i mye aktivitet. Det er ikke slik at jeg slik at jeg føler at ryggen er "låst" eller at jeg ikke kan utføre noe jeg har kunnet gjøre tidligere, men har litt mer "stikking" både i ryggen og magen, en tidligere. Høres dette ut som bekkenløsning? Tegn på at jeg bør holde meg mer i ro? Eller kan det være noe galt med fosteret? Burde jeg eventuelt sjekke ut? Ikke meningen å høres hysterisk ut, men veldig usikker på hva som er normalt og ikke i et svangerskap :-)

Takker for alle svar! 

Anonymous poster hash: 12925...304
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bekkenLÅSNING. Jeg fikset det hos kiropraktor. Fort gjort, få bekkenet ditt strukket ut litt!

Anonymous poster hash: b4ee1...8d4
Skrevet

Høres ikke ut som bekkenløsning for meg, men det kan vel arte seg forskjellig. Jeg hadde vondt i korsrygg, underliv og rompa. Hadde symfyseløsning.

Skrevet

Høres mer ut som en start på bekkenlåsning ja. Jeg har hatt bekkenløsning, og dakjenner man det som regel mest foran, i symfen. Altså så har man rett og slett vondt i beinet foran på tissen og nesten som strålinger eller sånn derfra og utover bekkenet. 

Anonymous poster hash: d4d0d...2bf
Skrevet

Hadde bekkenløsning, bekkenlåsning og symfyseløsning, høres ut som at du kan ha noe sånt ja. Smerter fra uke 6. Det min manuellterapeut sa til meg var at er det smerter nederst i korsryggeb så er det bekkenet og er det øverst så er det ryggen. Jeg anbefaler en manuellterapeut, er er fysioterapeuter med videreutdannelse som gjør at de kan det samme som kiropraktorer. Man trenger ikke henvisning til en manuellterapeut så man slipper en legetime først, de kan sykemelde om det trengs og om de har en avtale med det offentlige så er det ikke dyrt. Har man gangvansker så får man behandligen gratis, noe jeg gjorde, det kan man og få av en fysioterapeut. Dra til en manuellterapeut og få en vurdering iallefall, det er ikke alltid de kan gjlre så mye med bekkenløsning men låsninger kan de fikse.

Jeg anbefaler veldig at du lytter til kroppen din, du er ikke gravid til evig tid men smertene kan du ha resten av livet om du ikke tar hensyn. Er 20 mnd siden jeg fødte og jeg har hatt vondt hver dag siden, også i dag. Er ikke noe å gjøre med mitt bekken bortsett fra å styrke det og kan gjøre noen tøyeøvelser som lindrer smertene. Jeg overså smertene alt for lenge, men var 100% sykemeldt fra ca uke 25.

Du bør ta det med ro men heller ikke for mye i ro fordi da kan det og bli verre. Finn din balansegang så det er minst mulig vondt. Ikke støvsug el vask gulv resten av svangerskapet, det er noe av det verste man kan gjøre når man har bekkenløsning. Så det må mannen din gjøre fremover. Tøyibg er godt, tøy alle mulige veier. F.eks skrev liggenge, roter bekkenet forskjellige veier mens du står eller sitter på en gymball. Ikke gjør øvelser som er vonde. Du kan finne øvelser på yotube. Varme er smertelindrende, f.eks en hvetepose eller en dusj.

Håper du ikke blir ille rammet, lykke til!

Anonymous poster hash: b1c0c...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...