Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Min har lagt seg uten å kny siden hun var to måneder. Er på ferie nå og datteren til et vennepar bruker to/tre timer på å sovne. Herregud de sliter. Hva er egentlig normalt? Anonymous poster hash: ffae8...8db
Violeta Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Sistemann brukte jeg 2-3 timer på å legge fram til han nærmet seg 2 år :-/ Nå går det på 15-30 min. Slitsomt! Gjør alt "etter boka", men hjelper ikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Fra min var 6mnd har det tatt ett minutt å legge ham, stort sett. 1,5 år nå. Anonymous poster hash: b9067...368
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Sliti siden fødsel. Bruker mellom 5 minutter og 3 timer hver kveld. Alltid like "spennende". Er forsåvidt fornøyd med at han ikke skriker like mye om natta som før. Nå er det bare ca 2 ganger om natta han våkner og bare 2-3 ganger i måneden at han virkelig skriker i en times tid midt på natta. På det værste våknet han annenhver time og skrek fra 01 - 03 om natta... Er 2 år forresten Anonymous poster hash: e6204...2c0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Alle 3 har vært enkle. Har de skreket en sjelden gang tok vi de alltid opp og "restartet" legging. Alltid sittet inne hos de da d3 var små til de sovnet. Aldri brukt søvn og seng til en maktkamp. Grunnen til at vi satt inne varer kosen skyld og gjøre de trygge Anonymous poster hash: 5bbb2...402
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Vi slet hinsides fra barnet var 6 uker til det var 1 år. Etter det, har det vært gode og dårlige perioder. 2,5 år nå, og er stort sett ok å legge (trenger ofte å sutre litt fra seg før hun sovner).Andremann, som nå er 3 uker, er overraskende vanskelig å få til å sovne... Uansett tid på døgnet. Kaver ved puppen, gråter og kaster på seg... Skal sjekkes for låsninger og sånt, har vært sånn siden fødsel, og for meg er det helt merkelig at en nyfødt ikke skal klare å sovne når det har puppen i munn, kroppskontakt og trygghet... Anonymous poster hash: ea0c4...bd8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Min var aldri i et problem å legge frem til han var litt over 1 år, vet ikke hva som skjeffe da. Har selvfølgelig prøvd å endre på leggetiden og dagsovingen men uten hell. Han er 20 mnd og styrer ennå litt hver kveld, men sjelden mer enn 1 time så er jo ikke ille. Vet om de som styrer i flere timer fra barnet ble født Anonymous poster hash: d8e60...d57
beef sister Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 Min eldste var et mareritt å legge, mens de to andre har vært veldig enkle.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 3. juli 2015 #9 Skrevet 3. juli 2015 Min var lett å legge fra noen mnd etter han fylte to år. Frem til da var det mye styr.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #10 Skrevet 3. juli 2015 Min er veldig lett å legge vanligvis. Han får flasken sin i fanget og sovner som regel til denne. Han er ti mnd. De siste to dagene har det vært så utrolig varmt så det har vært litt verre å få han til å sove. Håper på bittelitt kjøligere dager 😉 Anonymous poster hash: d2904...a1e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #11 Skrevet 3. juli 2015 Vi slet hinsides fra barnet var 6 uker til det var 1 år. Etter det, har det vært gode og dårlige perioder. 2,5 år nå, og er stort sett ok å legge (trenger ofte å sutre litt fra seg før hun sovner). Andremann, som nå er 3 uker, er overraskende vanskelig å få til å sovne... Uansett tid på døgnet. Kaver ved puppen, gråter og kaster på seg... Skal sjekkes for låsninger og sånt, har vært sånn siden fødsel, og for meg er det helt merkelig at en nyfødt ikke skal klare å sovne når det har puppen i munn, kroppskontakt og trygghet... Anonymous poster hash: ea0c4...bd8 Da har de som regel vondt et sted. Låsninger, magevont eller annet. Siste her strevde med stille refluks. Hylte og skrek. "umulig" å legge. Sov bare når hun var helt utslitt. Fem dager etter medisinoppstart merket vi bedring. Hadde sure oppstøt, men vi så ingenting, ikke gulp, ikke noe annet enn at hun svelget og hadde generelt ubehag når hun lå. Mormor mente hun var bortskjemt fordi hun ble tatt for mye opp. Hehe. Tenker det er mange unger som har blitt klassifiserte som "bortskjemte" oppover fordi man ikke har visst bedre. Friske, fornøyde små sovner som regel lett, de som plages med noe, ikke så lett. Selv om foreldre til "enkle" unger ofte har gode råd fordi de har "fått det til". De vet ikke hvor heldige de har vært, tenker jeg. Anonymous poster hash: 443de...644
Gjest Turid87 Skrevet 3. juli 2015 #12 Skrevet 3. juli 2015 Jeg hadde en av de "vanskelige" babyene. Stort behov for nærkontakt, aktiv (kunne gå 8 mnd gammel og var våken og "med" helt fra første dag), lå aldri stille utenom hvis hun ble ammet og sov aldri tungt. Første gang hun kunne flyttes sovende var hun 9 mnd gammel, da begynte søvnen gradvis å være dypere. Hun var liksom hele tiden på vakt, parat til å rope etter meg. Jeg bar henne hele dagen, eller lå på gulvet sammen med henne. Hun våknet av hver minste lille bevegelse. Jeg lå ofte sammen med henne hele kvelden, forskjøv leggetiden til 20.30 og sov litt lenger på morgenen. Hun hadde perioder der hun kunne sove opp til 2 timer alene på kvelden, men det kunne få flere måneder mellom de kveldene. Det var en tålmodighetsprøve, men jeg ville sikre at hun var trygg og hadde gode assosiasjoner til det å legge seg. Hun har aldri protestert på leggetid. Det løsnet veldig da hun var ett år, og nå sover hun natten gjennom som snart 2-åring. Alle barn er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #13 Skrevet 3. juli 2015 Har tre barn og generelt kan jeg si at alle har vært greie å legge. Men det er jo perioder selvsagt, og faser de går igjennom der ting er litt mer ugreie. Vi har aldri måttet legge oss sammen med noen av de. Har sunget, lest, sagt god natt og gått ut. Ammet i 8, 9 og 12 mnd, så da sovnet de gjerne ved puppen. Alle har sovet på rom med oss til de var minst 1,5 år (vet ikke om det har noe å si da...) Anonymous poster hash: f9437...2d6
Parasoll☀️ Skrevet 3. juli 2015 #14 Skrevet 3. juli 2015 Søvn har aldri vært et problem, verken på dag eller natt. Her er det bare å synge nattasang, gi kos og gå ut. Han kan sovne med en gang, eller prate i 10- 15 min. Trenger uansett aldri å gå inn til ham igjen, før han sovner. Er gravid nå, spent på hvordan det blir med nestemann...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #15 Skrevet 3. juli 2015 Det blir hva man gjør det til. Jeg har hatt to normale og ett vanskelig barn. Men det er jeg som bestemmer rutinen! Og jeg kommer dit jeg vil til slutt uansett! Når det er sagt kan det jo hende at dette er et unntak fordi babyen deres er ute av rutine pga ferien? Gi dem litt slakk og ikke vær så streng! 😉 Anonymous poster hash: 36e35...f61
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #16 Skrevet 3. juli 2015 Født med stort behov for nærhet.. Ekstremt vanskelig å legge. Bruker 2-3 t hver kveld. Har forsøkt ALT! Men det er bare slik barnet er.. Håper neste blir lettere Anonymous poster hash: f563a...2d3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #17 Skrevet 3. juli 2015 Har ikke baby nå, men har hatt 3. ;-) De to eldste var det bare å legge, og så lå de der og pratet for seg selv til de sovnet. Den minste var vanskelig fra dag 1!! Anonymous poster hash: a9030...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå