Gå til innhold

Hvorfor heter det Keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på dette en liten stund :P

Anonymous poster hash: cc61d...29e
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, det var en lettelse.

Jeg ble fortalt at det var den grusomme keiser Caligula som forlangte å få en slavekvinnes livmor sprettet opp så han kunne spise fosteret, han trodde nemlig det ville gi evig ungdom. Husker jeg syntes det var så utrolig kvalmt, og i sær at man brukte ordet til minne om ham! Nå er jeg veldig fornøyd med at det åpenbart var en legende...

Skrevet

Jøss, det var en lettelse.

Jeg ble fortalt at det var den grusomme keiser Caligula som forlangte å få en slavekvinnes livmor sprettet opp så han kunne spise fosteret, han trodde nemlig det ville gi evig ungdom. Husker jeg syntes det var så utrolig kvalmt, og i sær at man brukte ordet til minne om ham! Nå er jeg veldig fornøyd med at det åpenbart var en legende...

Haha, nei fyttirakkern for en ekkel skrekk-legende du har hørt! I mitt stille sinn hadde jeg fått det for meg at keiserinnene var for pene til å føde slik at de måtte skjære ut ungene eller noe slikt :P Er glad for at det var keiseren som innførte en lov for å redde barna hvis mor døde i fødsel! 

Norges første tilfelle var i 1843 da en kvinne ble forløst med tvillinger, med brennevin som bedøvelse! Hun døde etter tre dager, antakelig av blodmangel eller infeksjon. ( http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/keisersnitt.php )

HI

Anonymous poster hash: cc61d...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...